Senaste nytt

Dreamlinereländet för Norwegian verkar aldrig ta slut

Simon

Medlem
Det säger ju tyvärr mer om de som reser med Norwegian än om själva bolaget.
Men är de alltså igång med 787 nu eller var det Hifly som dabbade sig den här gången?

Jag tror de flesta bolag som blir nio timmar försenade kan få en del skrik riktade mot sig, om folk bara är nog stressade/trötta.
 
Det var en 787 som krånglade igen.

Kjos har iaf rätt med sin marknadsföring.
Många många av hans resenärer har fått en unik dreamliner upplevelse som de sent kommer att glömma ;)
 

jth

Medlem
Och nu ser jag att Norwegians 14:20 till Bangkok inte går förrän 22:55 som en följd av New York-förseningen. Det kommer ju ta dom en vecka att köra in det här.

Som någon skrev i en annan tråd, att tro att man kan köra ett fullt interkontinentalt trafikprogram med bara två nya och oprövade maskiner utan någon "luft" i tidtabellen från dag ett är på gränsen till brottsligt naivt. Boeing borde nästan säga till Kjos att han får skylla sig själv - jag inser dock att de knappast säger det, även om de tänker det :)
 
Last edited:

JonW

Medlem
Planet lyfte till sist 02:35, nio timmar försenat. Då hade alla fått två matcheckar á 250:- var, men re-routing var tydligen inte på tal. Ska bli spännande att höra vad Norwegian erbjuder för kompensation.
Det som ofta gör folk förbannade är att man kör med ren desinformation. Ofta vet man ju om att planet i fråga inte ens lyft från t ex Asien, och går ändå ut med "Ca 3 t försening", eller "Ny information kommer kl 20" följt av "Information väntas nu kl 21" osv.
Vore bättre för alla om man lät en rejält sur bomb brisera från början, som snarare blev en något mindre försening i slutändan.
 

Stefan62

Medlem
Planet lyfte till sist 02:35, nio timmar försenat. Då hade alla fått två matcheckar á 250:- var, men re-routing var tydligen inte på tal. Ska bli spännande att höra vad Norwegian erbjuder för kompensation.

Köper man lågpris-biljett ska man nog inte förvänta sig alltför mycket när det trasslar!
 

Stefan62

Medlem
Jag håller helt med dig Stefan, men problemet är att de flesta inte köpt en lågprisbiljett utan bara en dyr biljett från en low-cost carrier.

Jag instämmer i Din kommentar och tillägger att det är inte "medvetet resande".

Frågan är vad jag gjort själv nu...sitter på Arlanda i SAS-loungen, dvs inte Gold-loungen, och tycker att utbudet är mediokert. Jag ska resa till Bryssel via Köpenhamn och har skrivit ut "Our café"-menyn för att vara förberedd. Jag har STORA förväntningar :)
 
Last edited:

Simon

Medlem
Visst att det finns de som betalar ganska mycket för sina Norwegian-biljetter, men det finns ju också de som flyger Stockholm - New York för betydligt mindre än vad andra bolag erbjuder ekonomiklass för.
 
Visst att det finns de som betalar ganska mycket för sina Norwegian-biljetter, men det finns ju också de som flyger Stockholm - New York för betydligt mindre än vad andra bolag erbjuder ekonomiklass för.

Det förutsätter att passageraren har valt att inte checka in bagage och inte äta något ombord.
Med dessa två avgifter betalda + kreditkortavgift så ligger även Norwegians allra billigaste biljetter på närmare 4000 kr på ARN-JFK-ARN.
Det är inte extremt billigt jämfört med billigaste UA/SK biljetterna.
Kan man tänka sig flyga ARN-FRA-JFK, ARN-AMS-JFK går det att hitta biljetter som är lägre än DYs lägsta pris med bagage & mat inkluderat.
 
Last edited:

Bryant

Medlem
Det som ofta gör folk förbannade är att man kör med ren desinformation. Ofta vet man ju om att planet i fråga inte ens lyft från t ex Asien, och går ändå ut med "Ca 3 t försening", eller "Ny information kommer kl 20" följt av "Information väntas nu kl 21" osv. Vore bättre för alla om man lät en rejält sur bomb brisera från början, som snarare blev en något mindre försening i slutändan.

Kanske inte kopplat till just den här situationen men rent generellt så gnälls det allt för ofta att det inte ges någon information.
Frasen "ny info 2100" är faktiskt information även om det inte är den man vill höra. Det kan ju vara så att man jobbar på en alternativ lösning men inte vill lova för mycket.

Sorry, men jag kräks på artiklar där folk hävdar "vi fick ingen information" när det egentligen är så att de har fått massor av info men inte just den de förväntar sig/vill ha (bolaget säger att de inte vet när planet kommer, det är för jävligt vi får ingen information:)). Nu blev det OT..! :)
 
Last edited:
Toppen