Ponera att dom faktiskt hade en stigningsvinkel på 45 grader som det ryktas att någon pilot på SAS gjort med en, förmodat tom, MD-80. Då skulle det krävas att man kommer in mot banan i 45 grader. Det har jag sett på youtube en gång - det slutade inte bra....
Ponera att dom faktiskt hade en stigningsvinkel på 45 grader som det ryktas att någon pilot på SAS gjort med en, förmodat tom, MD-80. Då skulle det krävas att man kommer in mot banan i 45 grader. Det har jag sett på youtube en gång - det slutade inte bra....
Glidbanan till Arlandas banor är 3 grader, vilket är mer eller mindre standard i flygvärlden. Brommas glidbana är brantare, 3,5 grader. London City Airport tror jag har den brantaste glidbanan i hela världen med sina 5,5 grader. Den är alltså nästan dubbelt så brant som de flesta.
Jag behöver väl egentligen inte fortsätta mitt resonemang, men lägger ändå till att jag inte tror att Norwegian steg med 87 graders vinkel.