Senaste nytt

"Dramatisk go-around" i Aftonbladet

KNA

Medlem
Om de var så långt nere har väl piloterna redan sagt , cabin crew take your seats for landing eller var det de de glömde ?
 

fcx

Medlem
Om de var så långt nere har väl piloterna redan sagt , cabin crew take your seats for landing eller var det de de glömde ?

Med tanke på alla andra tveksamheter i artikeln, ska vi verkligen lita på att de bara var 20 meter över marken?
 

Valley

Medlem
Om det nu var risk för en allvarlig incident på grund av hinder på banan. Då skulle jag personligen önska en pilot som gjorde precis det som beskrevs i den seriösa skribentens lilla artikel. Agerar först och informerar sedan.
Huruvida allt var i sin ordning bland passagerarna skulle nog jag inte bry mig det minsta om.

Men kanske det har sålts lite för lite böcker och varit lite för lite publicitet på sistone. Och då är det väl lysande att gråta ur sig till AB om en struntsak så kanske det ger något litet extra
 

agehall

Medlem
Om det nu var risk för en allvarlig incident på grund av hinder på banan. Då skulle jag personligen önska en pilot som gjorde precis det som beskrevs i den seriösa skribentens lilla artikel. Agerar först och informerar sedan.
Huruvida allt var i sin ordning bland passagerarna skulle nog jag inte bry mig det minsta om.

Ja, alternativet testade ju Asiana i SFO. Det blev inte så bra...
 
Vildt at man ikke har bedre styr på hvad der sker i et fly omkring start og landing når man "har flugit säkert 1000 gånger förr " Så burde man vide hvad det handler om og være lidt mere nuanceret i sine beskrivelser af hændelsesforløbet...

1000 flyvninger i en alder af 40 år er alligevel en del... 25 flyvninger om året hvert år i 40 år.... Imponerende. Jeg håber han har lifetime-status et eller andet sted, ellers må det godt nok have været nogle lange år...
 

Dr. Miles

Expert
Det finns ett kinesiskt uttryck 白发三千丈.
Om man översätter direkt "(ca) 9 kilometer långa vita hår", men det betyder egentligen långa vita hår.
"Jag har flugit säkert 1000 gånger förr" är kanske ett uttryck för att han har flugit mycket, men inte just 1000 gånger.
 

agehall

Medlem
Det finns ett kinesiskt uttryck 白发三千丈.
Om man översätter direkt "(ca) 9 kilometer långa vita hår", men det betyder egentligen långa vita hår.
"Jag har flugit säkert 1000 gånger förr" är kanske ett uttryck för att han har flugit mycket, men inte just 1000 gånger.

Visst kan man uttrycka sig så även på svenska, men det ger ju inte direkt trovärdighet när man dessutom säger att planet gjorde en 90° stigning.

Jag är övertygad om att planet även momentant ökade hastigheten till 20000000km/h och att alla ombord blev miljonärer också...
 
Shit, flugit 1000 gånger tidigare - det är rätt mycket. Jag har gjort ca 700 flighter i mitt liv... Hur många här har faktiskt gjort 1000 flighter? Säkert en hel del, men ändå rätt få misstänker jag.

Sedan kan man ju skratta gott åt 90°. Det lär inte hända med ett passagerarflygplan. Det krävs en JAS 39 Gripen eller liknande...

I have!

90° kan ju iofs vara deltat från descent path till goarround ..men även där låter 90° liiiiiiiiite mycket.
 
Toppen