Drama på Metropol Sofitel i Hanoi

Diskussion i 'Accor & Le Club' startad av Henrik_B, 18 Juli 2014.

  1. Henrik_B

    Henrik_B Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Befinner mig på Metropol Sofitel i Hanoi. Delar av innetaket ramlade in i rummet nu ikväll och träffade nästan min ena son som låg och sov. Vi blev tidigare uppgraderade till det rummet efter att en läcka från taket uppstod i vårt första rum som vi också blev uppgraderade till från min orginalbokning (via Rocketmiles). Nu har vi blivit uppgraderade till en svit i den nya byggnaden och fått lounge access mm.

    Jag ska ha ett möte med Duty Managern imorgon om det inträffade, och jag behöver förslag på vad jag kan kräva för kompensation förutom det vi redan har fått. Har lägsta statusnivån i LeClub. Svar mottages tacksamt!
     
  2. Christian R

    Christian R DYKWIA

    Fuld tilbagebetaling bør være rimeligt, måske yderligere erstatning.

    Men det lyder ikke særligt rart!
     
    1 person likes this.
  3. Henrik_B

    Henrik_B Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Det kommer jag naturligtvis att påtala. Dock tror jag det kan bli svårt eftersom bokningen gick via tredje part.
     
  4. Är du Le Club medlem kan du ju kräva poäng för ett värde av det som du fick betala på Rocketmiles. Med andra ord så att du kan få en stay helt betalt för poäng.
     
    1 person likes this.
  5. ChabbeT

    ChabbeT Medlem

    Ort:
    BEY, ARN
    Land:
    Sverige Sverige
    Oj skönt att höra att ingen skadades. Jag tycker du ska krävs pengar tillbaka samt en del le club poäng...

    Och nu min dumma fråga hur e loungen?
     
    2 personer gillar detta.
  6. Henrik_B

    Henrik_B Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Jag har bett Duty Managern att tänka ut något riktigt bra tills i morgon, vi får se vad han kommer upp med. Gillade det tidigare rummet bättre då den gamla byggnaden har mer av den klassiska kolonialstilen som vi är ute efter. Sviterna och loungen ligger i den nya byggnaden som har en modernare och lite brackigare stil. Har inte hunnit med loungen ännu men lovar att återkomma om den.
     
  7. jumbooze

    jumbooze Medlem

    Ort:
    ex-CPH
    Land:
    Sverige Sverige
    Om du vill läsa på lite om kompensation för problemen så föreslår jag att du läser på loyalty lobby där kan man läsa om gäster med problem och hur dessa kan lösas på olika sätt ( eller inte lösas )
     
    1 person likes this.
  8. Henrik_B

    Henrik_B Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Har kikat runt lite på loyaltylobby men hittar inget vettigt. Har jumbooze någon länk att posta? Mottas tacksamt!
     
  9. jumbooze

    jumbooze Medlem

    Ort:
    ex-CPH
    Land:
    Sverige Sverige
    Sitter i ifånen så ingen länk men det normala jag sett är att folk får poäng som motsvarar en natt på hotellet i fråga (löser problemet med RM och pengar)
     
    1 person likes this.
  10. henrik l

    henrik l Medlem

    Ort:
    KVB
    Land:
    Sverige Sverige
    Som företagsekonom och ekonomistyrare:D är väl det generella rådet att begära sådant som maxar ditt värde och minimerar leverantörens negativa kassaflöde. T ex det lär vara betydligt lättare att få med nya vinterdäck när du köper bil, än pruta motsvarande summa.
     
    Last edited: 18 Juli 2014
    4 personer gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×