Dragonair blir Cathay Dragon

Diskussion i 'Oneworld' startad av Lukas2, 28 Januari 2016.

1. Lukas2

Lukas2 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Dragonair byter skepnad. Ska väl kopplas ihop med Cathay Pacific än mer.

Cathay Dragon

2. ResenärenLars

ResenärenLars Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    En reflektion, helt OT, från igår. Jag går min kvällspromenad i Taipei och hamnar på Songshan airport. Går in på flygplatsen, hamnar framför en disk där det står "Cathay life insurance". Med min torra humor kunde jag inte annat än se det roliga i detta. Sälja livförsäkringar på en flygplats! Det finns mycket humor i det, tycker jag. :p

För det andra så kunde jag ju inte låta bli att fundera kring namnet. Någon form av helgardering eller bara dåligt självförtroende? :D

Ber om ursäkt för denna kapning, men jag kunde inte låta bli. :)
    Har dessutom tråkigt just nu på SK998. :(

Smuffe och Lukas2 gillar detta.
  3. Thornado

Thornado Medlem

Om du funderar över eventuella kopplingar mellan flygbolaget och försäkringsbolaget pga att båda har "Cathay" med i namnet så är det nog så enkelt som att det inte finns någon koppling (mer än att flera olika bolag i Sverige kan ha "svenska" eller liknande med i namnet).

Så här skriver Wikipedia:

Rebel och Smuffe gillar detta.
  4. ResenärenLars

ResenärenLars Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Visst är det så, men det blir inte lika kul. :)

5. AABack2ARN

AABack2ARN Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det är vanligare än man tror. Oftast är det givetvis reseförsäkring men ibland är det renodlade livförsäkringar. Finns ibland i bemannade bås och ibland bara en liten skrivpulpet och ett brevinkast. Antar att man betalar med kreditkort i det fallet.

Hoppas för övrigt inte Cathay Dragon blir av med sin gulliga draklogo. Det är helt klart en av de häftigaste logotyperna i flygvärlden tycker jag :)

Smuffe och agehall gillar detta.
  6. AABack2ARN

AABack2ARN Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Noterade idag, som svar på min egen fråga, att draken blir kvar dock inte på stjärtfenan utan i mindre skala vid nosen och i viss kommunikation. :( och :) Den framträdande logotyopen kommer bli Cathays logo i rött.

Smuffe gillar detta.
  7. pep

pep Medlem

En anden OT-refleksion: Merpati Air i Indonesien har slogan'et: "Get the feeling".....

8. Homer

Homer Medlem

pep gillar detta.
  9. AABack2ARN

AABack2ARN Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag tycker Dragonairs drake är gulligare. :)

10. Lukas2, AABack2ARN, dino_81 och 1 annan gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!