Senaste nytt

Dr. Miles Workshop i Stockholm: lördag 2014-MAR-08

A380*G

Medlem
Vid sådana här event känns det vettigt att deltagarna lottas fram om det är fler anmälda än tillgängliga platser. :)

En förutsättning är dock att man har ett verkligt "problem" som man vill ha hjälp med som fungerar att träna på.
 

Dr. Miles

Expert
Vid sådana här event känns det vettigt att deltagarna lottas fram om det är fler anmälda än tillgängliga platser. :)
Mitt förslag av urvalsprocess är som följande.

  • Den som ordnar lokalen får garanterad plats (en person).
  • Om det är flera som vill ordna lokalen så får vi rösta.
  • Andra deltagare lottas ut om det blir fler än 8 personer.
  • Vi prioriterar dem som inte har deltagit tidigare Workshop (från andra gången).

En förutsättning är dock att man har ett verkligt "problem" som man vill ha hjälp med som fungerar att träna på.

Ja, även självstudier (läxa) rekommenderas starkt.
Jag klistrar på några nyttiga länkar.

Om hur man använder ITA Softwares webbsida:
Om IATA biljetter:
Om ExpertFlyer:
Verktyg som kan visa olika rutter som trafikeras av olika flygbolag
 
Last edited:

agehall

Medlem
Varför inte en webinar:)

Problemet är nog att då är man tillbaka i seminarieträsket med allt vad det innebär i form av förberedelser.

Jag tror Dr. Miles (och jag kan också till viss del hjälpa till) mer är ute efter att hjälpa folk samtidigt som man lär ut. Om det då blir för många, så resulterar det mest i stress och att ingen får ut något av det.

Skulle tro att 10 pers är ett ganska lagom antal, iaf första gången. Blir det lyckat kan man ju göra det flera gånger och ev utöka antalet personer per gång.
 
Har sysslat ganska mycket med att anordna webinars. Ett bra webinar kräver rätt mycket, från vana att genomföra det till utrustning för att det skall bli riktigt bra. Vanan skall verkligen inte underskattas, eftersom man får noll feedback från de som lyssnar.
 
Toppen