Dr. Miles, palmen, Palazzi testar Turkish Airline Business class inom Europa

Diskussion i 'Reserapporter' startad av Dr. Miles, 2 Februari 2013.

1. Idag lördag 2 feb åker tre BC.se medlemmar (Dr. Miles, palmen och Palazzi) samma flight från Istanbul till London med Turkish Airlines och testar deras Business class.

Vi försöker uppdatera denna reserapport tråd då och då. Hoppas att vi har tillgång till internet onboard också.

4 personer gillar detta.
  2. Jag vaknade av morgonbön som sändes av högtalarna. Det känns att man har kommit till Turkiet.

Frukosten serveras på hotellets takterass.
    Jag kan se minareter av Topkapi Palace. (dock endast minareter :()

Frukostbuffén bestor av bröd, sallad, skinka, kokt ägg, inlagda grönsaker, kornflakes, turkisk yoghurt, frukter samt kaffe&té.

Bifogade filer:

3. Palazzi sitter redan i loungen och har nu varit vaken i 26.5h:cool: 5h kvar tills avgång... Blir MÅNGA G&T till :)

1 person likes this.
  4. Gick det inte bra att sova med andra ord? Hoppas att du kan vila lite i loungen innan palmen och jag kommer.

5. jumbooze

jumbooze Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Skoj projekt, själv så testar jag SAS C för första gången efter åtstramningspaketet. Ser fram emot att följa tråden!

6. Dragit i mig 5 espresso nu, så jag är på gång!:cool: Sova gick inget vidare... Jag skulle bokat businessclass alla tre vägarna, min red eye-flygning var mer tortyr än vad kunde räkna med. Jag utnämner härmed TK A320 (i ekonomiklass) till: "Worst seat pitch award 2013" . Maten var bra, i vanlig ordning.

7. 382227123154855153_293107696.jpeg 382219728353633396_293107696.jpeg 382211191569262543_293107696.jpeg 382212621415884781_293107696.jpeg

Loungen ca 07.00 lokal tid

2 personer gillar detta.
  8. Kom ihåg att besöka alla "foodstations" runtom i loungen, utbudet varierar väldans! (typ bacon & eggs och röstipotatis i ena änden emedans på annat ställe bara orientaliskt utbud..) Ha de gött å njuuuut! :)

9. Gör så gott jag kan :) Har aldrig hunnit med allt när jag varit här förut, men nu har jag tid nog. Ska försöka ta lite professionella bilder också till en lounge-guide (som vi konstigt nog saknar). Tyvärr är det hur mycket folk som helst, och loungevärdarna verkar inte överlyckliga när jag tar fram kamera...

1 person likes this.
  10. Liten promenad runt Sultanahmet.
    2013-02-02_08-25-19_116.jpg
    2013-02-02_08-26-42_288.jpg

Last edited: 3 Februari 2013
    1 person likes this.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!