Drönare

Diskussion i 'Övrigt' startad av Cristoffer Cedergren, 22 Juni 2015.

1. Råkade ikväll ut för att vi inte kunde landa på Arlanda pga drönare i luften, enligt kaptenen. Flög från Riga med airBaltic och skulle landa vid 19.10, men cirkulerade i ca 20 min och landade 19.35. Nån mer som råkade ut för det? Ser ingen nyhet om det eller så nu efteråt.

2. Mikael S

Mikael S Medlem

Land:
    Sverige Sverige
  3. johansch

johansch Medlem

Så... fånigt. En typisk drönare är väl ungefär att jämföra med en fågel i massa?

wheaa gillar detta.
  4. Flood

Flood Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Inget du vill ha insuget i motorn.

Marcus_R gillar detta.
  5. Kebalibre

Kebalibre Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag slipper gärna drönare i motorn. Det är rätt stor skillnad på en fågel och en "proffesionell" drönare med kamera monterad.

6. johansch

johansch Medlem

Mjo. Man kan ju undra vad det är för idioter som tycker det är en bra idé ett köra sådana här saker nära flygplatser...

7. David

David Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Borde inte Arlanda ha luftvärnsrobotar i miniformat för faror som denna? ;-)

GOTATH, Jakob Österberg, JWD och 1 annan gillar detta.
  8. AABack2ARN

AABack2ARN Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det har varit minst två totalstopp på Bromma på grund av drönare i luften. I det ena fallet tror jag man identifierade personen och att hen befann sig i Hagaparken.

9. AABack2ARN

AABack2ARN Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Man får hoppas att vid de tillfällen de åker fast så döms de till riktigt stränga straff och höga böter. Men jag antar att de får ett litet "aja baja" :(

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!