Senaste nytt

Drömresemål, ännu ej besökta

NyfikenGrau

Medlem
Besökte tre gamla drömdestinationer inom loppet av ett år nu, Japan, Israel/Jordanien och Island. Alla mycket exotiska på sitt sätt, känns nästan lite tomt nu. Av dessa tre tror jag faktiskt flest människor skulle uppskatta Island, verkligen outstanding som resmål!

Om jag själv ska betala är drömresmålen just nu sådana jag faktiskt funderar på nu inför vintern; Sydafrika, Mexiko, Argentina/Uruguay/Chile, Panama/Costa Rica, Filippinerna.
Generellt har jag ett stort "tropikunderskott", har bara varit en enda gång i tropiska länder för väldigt länge sen. Så gärna tropiska öar med, inifrån och ut, tät djungel, vit sand, fina korallrev och kristallklart knallblått vatten.

Vill någon annan betala åker jag gärna till franska Polynesien (ett sånt där hus på pålar utanför Bora Bora tack) och Söderhavet i allmänhet.

Lite forumrelaterade drömresor blir att åka FRA-NRT med ANA framför skynket i en 787, annars är det ju faktiskt alltid lite roligare flygupplevelse att åka mindre plan (undantag den där landningen på SXM då..). Blir fortfarande barnsligt förtjust när jag åker med något miniplan från ARN T3 och takeoff låter som en motorcykel med bra gaspådrag :)
Helikopter är jag också *mycket* sugen på!
 

Senator

Moderator
En mycket bra tråd som jag har klurat lite på under en tid. Frågan är om inte det är viktigt (i alla fall för mig) att man har (rätt) sällskap för en sådan resa:

1. Cook Island - paradis
2. Safari - någonstans utanför Krueger där jag har varit, kan gärna vara Sydafrika med också Kenya, Tanzania, Nambia
3. Golf - få spela Pebble, St. Andrews, Augusta eller nåt liknande
4. Rafting - min aktieägare åker till Las Vegas i morgon för att åka rafting i Colorado River genom Grand Canyon... Sugen att vara med? JA!
5. Buenos Aires och Santiago - verkar som häftiga städer
6. Bo på Four Seasons "Tented Camp" i Norra Thailand - ser så häftigt ut
7. Bo på Four Seasons på Ubud, Bali - infinity poolen, helt magisk
8. Hawaii - inte Honolulu men vulkanerna
9. Få åka skidor i Colorado (igen)
10. Köpa en YY F resa inom Asien och flyga F med "alla" (SQ, CX, TG, ANA)
 

Magino

Medlem
Det finns så många ställen som jag skulle vilja se och uppleva, en dröm jag har är att en dag ha rest till samtliga av världens länder. Några som ligger lite högre än andra destinationer är dock

Nordkorea
Machu Picchu
Antarktis
SQ Suites long-haul ex SIN
 

Jacob

Medlem
Om man även får nämna ett drömresemål i kategorin besökt så gäller Cook Islands även för mig. Åker man tillbaka till en plats efter 6 år, förväntningarna har trissats upp något oerhört under de 6 åren på att allt ska vara lika bra som under första besöket, och så är det det. Då är det bra.

Annars på plats 1, 2 och 3 kommer Nordkorea, Nordkorea och Nordkorea.

Jag tycker Jacob ska arrangera en gruppresa för BC.se nästa år. Det skulle ju inte bli den vanligaste gruppresan direkt...
Haha! Det hade varit fräckt. De flesta First kabiner har inte fler än 8 stolar så 8 är nog maxantalet på gruppresan. Men tänk att ha alla dessa 8 fyllda med BC.se:are och sen köra en totalmaximerad rundresa med loungehopping och annat. Skulle vara hur fräckt som helst!
 

Dr. Miles

Expert
Haha! Det hade varit fräckt. De flesta First kabiner har inte fler än 8 stolar så 8 är nog maxantalet på gruppresan. Men tänk att ha alla dessa 8 fyllda med BC.se:are och sen köra en totalmaximerad rundresa med loungehopping och annat. Skulle vara hur fräckt som helst!

Alla sträckor i First class. :)

Utresa:

Dag 1:
KE607 ICN 2000 HKG 2255

Dag 2:
CX701 HKG 1605 BKK 1755

/stopover/ priset går inte upp

Dag x
WY816 BKK 2030 MCT 2355

Dag x+1:
EK867 MCT 0455 DXB 0555
Retur

Dag y:
EK 372 DXB 0940 BKK 1840

Dag y+1:
TG600 BKK 0800 HKG 1145

Dag y+2:
CX494 HKG 1115 TPE 1300

Dag y+3:
KE692 TPE 1210 ICN 1535

Utresa:

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper[/td]

Hemresa:

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper[/td]
 
Toppen