Senaste nytt

Drömresemål, ännu ej besökta

chazzie

Medlem
Nordkorea och Tjernobyl är väl resmål jag drömt om ett tag. Får göra slag i saken snart!
Tjernobyl var riktigt läckert! Jag var där 2010 på en endagsutflykt från Kiev.

Har du möjlighet, så boka en privat guide i bil istället för bussresa. Jag åkte buss med ca 45 pers och även om det var väldigt bra, så kan man välja vad man vill se samt slippa "pöbeln" på de olika platserna i zonen.
 
D

Deleted member 4971

Guest
Har kollat på att göra en resa dit i januari om du är sugen och hänga med? Ingen annan i min bekantskapskrets som vill åka dit.

Jag som sagt vill besöka Nordkorea och nordpolen.

Nja rätt dåligt på slantar men om situationen ändras hör jag av mig! Skulle vara riktigt roligt att åka med någon annan. Nordpolen låter också helt underbart, dock inte något billigt ställe att ta sig till :(
 
A

Aurora

Guest
Nja rätt dåligt på slantar men om situationen ändras hör jag av mig! Skulle vara riktigt roligt att åka med någon annan. Nordpolen låter också helt underbart, dock inte något billigt ställe att ta sig till :(

Hadde en gang möjligheten att henga med en flight som skulle lande ved "nordpolen" (dvs, det er ikke noe fysisk merking på nordpolpunktet, og det flytter seg jo konstant, så man havner bare i nordpolområdet either way) - men det kostet 13,000kr.... Man skal ha en del penger til overs for at noe sånn skal være verdt det, det er is, hav, is, hav - sånn sett er det mye mer vakkert å reise til Sydpolen. Der är det åtminstone lite fjell, dalar, djurliv, stein, isbreer etc.
 

rvarttinen

Medlem
Jo, många drömmar har jag omvar jag skulle vilja åka, men kom nyliegn över lite info om ett ställe som jag tror skulle vara kul att bo på ett tag ..... i Costa Ricas djungel: Finca Bellavista Sustainable Treehouse Community

Någon som haft likande tankar? Eller kanske bott där eller någon annanstans liknande och kan berätta lite om sina erfarenheter?
Costa Rica lär annars ska ha riktigt fina stränder. Men, då vill jag nog först prova ett tips från Jacob, Cook Islands.
Det tycks ha hänt lite sedan sist. Bland annat så är webbplatsen uppdaterad: Finca Bellavista treehouse community and eco-lodge in Costa RicaFinca Bellavista | Treehouse Community
 
Toppen