Senaste nytt

Dröjsmål vid SAS EBG uppgradering?

Jonas H

Medlem
Inget tröskelmysterium för min del, de SAS-flighter jag påbörjade på torsdag kväll hade alla kommit in i söndags. Uppflyttning till Diamond var därmed också biff.
 
Har ringt dem flera gånger nu och de hävdar att de inget jag kan göra. Påtalade också att jag har ju uppfyllt mina åtagande enligt villkoren och att jag nu antagligen går flera veckor utan de nya förmånerna. De hävdar fortfarande att jag måste gå den vägen. Bara att vänta några dagar till antar jag och efter-registrera poängen.
 
Grattis till EBG Max!! Som det sagts ovan så tar det ofta lång tid för flighter att registreras. På inrikes (just UME-ARN faktiskt, även om jag tror den delen inte spelar någon roll) upp till 6 dagar. Just nu (våren 2014) reggas mina flighter efter 4-5 dagar utan att det verkar vara något fel. Ironiskt nog kommer partnerflighter som UA, LH mfl. in dagen efter. SAS IT-system är ett mysterium...

tack!
 

flum

Medlem
Min känsla är att nåt skumt händer då man är på väg att komma "över tröskeln". Första gången jag precis skulle över 50.000 poäng så "tappades" fem raka flighter bort. Trots att jag efterregistrerade alla dessa var det fortfarande två som aldrig gick in. Bl.a. fick jag Arn-osl registrerad men inte påföljande resa till Nice, alla med sas. Dessutom fick jag aldrig hemresan Nice Stockholm registrerad(trots efterregistrering) nu klarade jag gränsen för guld ändå den gången och brydde mig inte särskilt. Nu står jag på 49925 poäng och väntar på registreringar på ca 30.000 poäng som alla är över tio dagar gamla. Jag kanske är konspiratoriskt lagd, men nåt skumt sker.

För att spä på konspirationen: den sista flight jag fick registrerad var en av de senare(air china). Sas-flighter(och även övriga *A) jag gjort innan och med något högre poäng(och som alltså tagit mig över 50') lyser däremot med sin frånvaro. Jag är iofs redan guld och har flera månader kvar på intjäningsperiod så det är ju ingen fara (kan bli tight mot diamond dock). Dock får detta mig att misstänka att flight som för en över en tröskel på något sätt kickar igång nån sorts manuell granskning.
 
Har kommit på vad jag gjort fel efter dagens flygning. Använde mitt amex eurobonuskort vid incheckning för att regga EB medlemskap. Det blir då helt fel nummer. Gjorde precis samma sak tror jag t/r Arn-ume när jag inte fick mina poäng. Tror ni detta går att fixa i efterhand via efterregistrering? Skulle ju vara väldigt surt om jag missar EBG på grund av detta
 

joemume

Medlem
Har kommit på vad jag gjort fel efter dagens flygning. Använde mitt amex eurobonuskort vid incheckning för att regga EB medlemskap. Det blir då helt fel nummer. Gjorde precis samma sak tror jag t/r Arn-ume när jag inte fick mina poäng. Tror ni detta går att fixa i efterhand via efterregistrering? Skulle ju vara väldigt surt om jag missar EBG på grund av detta

Har du ett annat EB-nummer på Amexkortet? Det låter lite ovanligt då det inte är tillåtet att ha flera EB-konton, men skulle det vara fallet vet jag faktiskt inte om det är lösbart... Det blir nog upp till SAS goodwill i så fall, för du har ju i så fall fått poängen bokförd på ett annat EB-konto som också är ditt.
 
Nej alltså AMEX-kortet har rätt EB-nummer men när jag använde det för att regga EB-medlemskapet fördes ett annat nummer in, inget EB-nummer, antagligen de första kreditkortsnumrena.. ingenting som antagligen är reggat på mig i alla fall.
 

mry

Medlem
Nej alltså AMEX-kortet har rätt EB-nummer men när jag använde det för att regga EB-medlemskapet fördes ett annat nummer in, inget EB-nummer, antagligen de första kreditkortsnumrena.. ingenting som antagligen är reggat på mig i alla fall.

Checkar jag in och stoppar in mitt SAS EB Amex kort i automaten så står det att magnetremsan är felaktig och att jag ska kontakta kortutgivaren men den läser trots detta in rätt EB nummer och tar fram min bokning.
 

joemume

Medlem
Nej alltså AMEX-kortet har rätt EB-nummer men när jag använde det för att regga EB-medlemskapet fördes ett annat nummer in, inget EB-nummer, antagligen de första kreditkortsnumrena.. ingenting som antagligen är reggat på mig i alla fall.

OK, men SAS-automaten borde bara ha accepterat ditt EB-nummer för FQTV-registreringen, så jag kan tycka att det borde vara lugnt. Men om du kan ju se på boardingkorten om det står SK*S eller EBS överst på kortet (pappersvarianten). Då är allt OK. Annars får du efterregistrera.
 
Checkar jag in och stoppar in mitt SAS EB Amex kort i automaten så står det att magnetremsan är felaktig och att jag ska kontakta kortutgivaren men den läser trots detta in rätt EB nummer och tar fram min bokning.

ok. alltså jag upptäckte problemet ikväll när jag stoppade in den i automaten i sundsvall. bokningen hittade den men själva EB-numret fylldes i felaktigt när den läste kortet. jag kan inte med säkerhet säga att det blev fel vid flighten till umeå
 
Toppen