Senaste nytt

DoubleTree Resort Higueron (Malaga)

rsimon

Medlem
Hej hej,
Någon som varit på Doubletree-resorten i Higueron (Fuengirola/Malaga) på solkusten och vill dela med sig av hur det var? Lär finnas en Michelinstjärnerestaurang på hotellet bl.a.

Bokade några nätter i slutet av februari (rum med havsutsikt och balkong från 79 EUR). Kan ju alltid hoppas på en rimlig HHD-uppgradering nu...

Resan dit? Ja, lyckades få en ToR med Swiss i deras P-klass för 2 800 kr :cool:
 

Sakoz

Medlem
Det är ett mycket fräscht hotell. Som HHD blir man oftast uppgraderad till två våningssvit och får en flaska mousserande på rummet. Samma sorts mousserande finns även till frukosten för den som så önskar. Trevligt SPA och bra swimmingpool inomhus. Utomhuspoolerna är stängd i februari.
Restaurangen du tänker på är väldigt bra och framför allt prisvärd. Det är värt varenda "krona".
Jag har en del foton, ska se om jag kan posta dem senare.
 

Jönsson

Medlem

Agö

Medlem
Tror €50 är ett gammalt pris, troligen från vintersäsongen. De tar nu enligt webbsidan €100 för menyn. Inte heller det överdrivet dyrt med tanke på Michelin-stjärnan och omfattningen på menyn. Fast €50 var ju nästan ofattbart billigt.
100 för maten, 50 för vinet.
 

khybner

Medlem
Har aldrig bott på hotellet men det ligger lite off. Bil behövs för att ta sig ner till stan eller stranden (hotellet har en shuttle också).

Har varit ett flertal ggr på Sollo och kan bara hålla med ovan. Väldigt prisvärt och bra mat, liten restaurang - kanske 20 platser.
Priserna varierar men ligger normalt på €70-€100 för maten och €40-$50 för ett vinpaket.

Laddar upp lite bilder från en av gångerna jag var där (detta var en 18-rättersmeny med 9 viner som kostade €65 + €45). Det är ju inga superviner på något sätt men de är anpassade för rätterna och smakar helt fint.


IMG_8017.JPG


IMG_7986.JPG


IMG_8019.JPG


IMG_7987.JPG


IMG_7989.JPG


IMG_7991.JPG


IMG_7992.JPG


IMG_7997.JPG


IMG_7998.JPG


IMG_7999.JPG


IMG_7993.JPG


IMG_8002.JPG


IMG_8003.JPG


IMG_8005.JPG


IMG_8006.JPG


IMG_8009.JPG


IMG_8012.JPG


IMG_8013.JPG


IMG_8016.JPG


IMG_8018.JPG


IMG_7990.JPG


IMG_7995.JPG


IMG_8001.JPG


IMG_8004.JPG


IMG_8007.JPG


IMG_8010.JPG


IMG_8014.JPG


IMG_8015.JPG
 

Jönsson

Medlem
Har aldrig bott på hotellet men det ligger lite off. Bil behövs för att ta sig ner till stan eller stranden (hotellet har en shuttle också).

Har varit ett flertal ggr på Sollo och kan bara hålla med ovan. Väldigt prisvärt och bra mat, liten restaurang - kanske 20 platser.
Priserna varierar men ligger normalt på €70-€100 för maten och €40-$50 för ett vinpaket.

Laddar upp lite bilder från en av gångerna jag var där (detta var en 18-rättersmeny med 9 viner som kostade €65 + €45). Det är ju inga superviner på något sätt men de är anpassade för rätterna och smakar helt fint.

Trevliga presentationer. Det ser jag fram emot.
Tror de serverar ute på terassen nu också.
 
Toppen