"Double Dipping"

Diskussion i 'Övrigt' startad av Snosken, 7 Maj 2012.

1. Snosken

Snosken Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Visste inte riktigt vart jag skulle placera denna fråga så det fick bli under SAS.

Det finns ju något inom bonusvärlden som kallas "Double Dipping", jag vet att tex Hilton har så att man får både Hilton honors poäng på sitt boende samt freequent flyer poäng på tex SAS, man behöver inte välja det ena eller det andra.

Finns det fler "Double Dippers"? Tex, går det få både hotel och flygpoäng på andra ställen.
    Eller tex att man flyger med British Airways och får poäng både på ett British Airways kort och ett Finnair kort? etc etc

2. "Double dip"....jag kommer osökt att tänka på:
    [video=youtube;YWuSi00CcNk]http://www.youtube.com/watch?v=YWuSi00CcNk[/video]

För att svara på din fråga så känner jag spontant inte till någon annan hotellkedja som tillåter 50/50 intjäning miles & points; Bara miles-konverteringar i efterhand.

1 person likes this.
  3. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hilton är svjv rätt unika med sin double dip. Dock har jag för mig att det är bättre att ta alla poäng till HHonors istället för att splitta upp dem, men det är säkert lite beroende efter person och behov.

4. extacn

extacn Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Scandic ger fulla internpoäng+300 poäng till SJ Prio. Det senare funkar dåligt tekniskt men Scandic är medvetna om det och säger att det snart är löst.

5. Joshua

Joshua Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    "Double Dipping"

Man hade önskat att ex. Scandic och EuroBonus "fungerat" dvs doubble dip....

6. AndyL

AndyL Medlem

Scandic:

Det verkar går gå att samla både Scandic-poäng och Finnair plus poäng (500pts per natt)på en och samma vistelse.

Från och med 1 juni kan man även samla både Scandic-poäng och airberlin topbonus-mil (500pts per stay) på en och samma vistelse.

7. Jag kör double dipping hos ICA och Coop.;) Amex & ICA kort eller Diners & Medmera kort.

7 personer gillar detta.
  8. seat56f

seat56f Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Scandic tillät double-dipping med sitt eget + EuroBonus fram till för ett eller två år sen, om jag minns rätt... Vet inte varför de slutade.

9. När OKQ8 tog emot Diners några år sedan, kunde jag köra tripple-dipping.
    Diners + OKQ8(förregistrerat kreditkortnummer) + Medmera. Det var goda tider...

flum, Jakob Österberg och Palazzi gillar detta.
  10. rvarttinen

rvarttinen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    AMEX + NK Master Card!

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!