Senaste nytt

Domslut i Högsta Domstolen i Spanien ger passagerare möjlighet att hoppa över ben

LSH

Medlem
Faran med "hidden city-bokningar" är ju att det kan knasa ordentligt vid ofrivillig ombokning. Säg att du bokat ARN-CPH-ORD med syfte att bara åka sista benet och blir ombokad till ARN-ORD. Då står man i Köpenhamn utan flyg.... Så frågan är om tillräckligt många vågar och orkar hålla på med detta för att priserna ska höjas. Vi är förstås ett gäng här som kan tänka sig att ta lite risk för rätt pris men tveksamt om det är tillräckligt många för att påverka något.
 

Vixit

Medlem
Om det här blev ny praxis skulle alla smarta resenärer från FRA, MUC och ZRH boka sina *A longhauls med fiktiv feeder från AMS pga konkurrensen med KLM och genast spara 20-30%.

Jag tror att räknenissarna på LH Group skulle hitta ett sätt att täppa till den luckan tämligen snabbt...
 

palmen

Moderator
Om det här blev ny praxis skulle alla smarta resenärer från FRA, MUC och ZRH boka sina *A longhauls med fiktiv feeder från AMS pga konkurrensen med KLM och genast spara 20-30%.

Jag tror att räknenissarna på LH Group skulle hitta ett sätt att täppa till den luckan tämligen snabbt...
Alla som utgår från Köpenhamn skulle ju också välja att starta sin resa i Stockholm istället för att spara massa pengar. Vad händer då med priserna från Stockholm? Risk att vi får likvärdiga priser som från Köpenhamn?
 

mha321

Medlem
Alla som utgår från Köpenhamn skulle ju också välja att starta sin resa i Stockholm istället för att spara massa pengar. Vad händer då med priserna från Stockholm? Risk att vi får likvärdiga priser som från Köpenhamn?
Det är väl det rimliga att det åtminstone rör sig åt det hållet. Direktflyg från Stockholm kan fortsatt bara billigare såklart, men connections genom Köpenhamn bör ju rimligtvis gå upp en del. Inte hela vägen antagligen, utan någon form av balans uppstår - fram tills dess att det börjar utnyttjas systematiskt i större skala.
 
Toppen