Doha Transit med Qatar Airways / Erfarenheter och förslag sökes!

Diskussion i 'Qatar Airways' startad av Axelzon, 7 Augusti 2013.

1. Axelzon

Axelzon Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tjenare,

Det är som bekant vanligt med väldigt långa transit tider när man flyger via DOHA med Qatar Airways, speciellt om man
    är påväg mot någon av de större destinationerna i öster. Qatar Airways kan väl komma att locka fler av oss senare i höst
    då de går in i One World programmet.

Finns det någon medlem på BC.SE som hunnit ta beslutet att stanna ett extra dygn i DOHA istället för att sitta och vänta på flygplatsen?

Tacksam för förslag och ideér... Sight Seeing? Golf? Sol & Bad Relax på något nice hotell?

Hils
    Axelzon:cool:

P.S. Hittade en gammal tråd, men tills nu inga bra förslag!

2. pep

pep Medlem

Alternativt kan du blive ubegrænset i Oryx lounge om du har adgang. Der er soveområder, bad, mad og drikke. Jeg har to gange været der næsten et døgn. Hurtigt internet.

3. Axelzon

Axelzon Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ciao Pep,
    Jag har inte tillgång till den sedan jag blivit nedgraderad till Cathay Pacific (OW) silver, men har varit där tidigare (åkt Qatar Airways C klass). En trevlig lounge, men 6-8 timmar är för drygt. jag skulle hellre gått ut på stan på kvällen och dagen efter spelat en runda golf på morgonen + lite poolhäng och relax innan avgång senare på kvällen...

Frågan är bara om det är värt det.... Någon som provat?

/Axelzon

4. Morgan

Morgan Medlem

5. adhoc76

adhoc76 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har haft lång layover i Doha ett par gånger... Att sitta på flygplatsen är dödlig dos av tristess. Jag har bokat hotell nära flygplatsen vid båda tillfällena och det är helt klart en rekommendation från min sida. Transporter fungerar smärtfritt i Doha och visum betalas på flygplatsen...

6. segra

segra Medlem

Land:
    Sverige Sverige

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!