Doha Airport Hotel

Diskussion i 'Flygplatser' startad av Mr.A, 27 September 2015.

1. Mr.A

Mr.A Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hej bästa medresenärer, jag har en lång layover i Doha i oktober på väg till Hong Kong, jag landar 1725 och flyger vidare 0155, känns som lite lång tid att hänga i loungen, är det värt 230 EUR eller skall man bara betala inträde till Gym/Spa och chilla där, har ni några erfarenheter?

2. Alf

Alf Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Du kan ju ta in på flygplatshotellet. Där kan du boka per timme om du inte stannar längre tid.

reservation1@hiahotel.com

3. LarsCph

LarsCph Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Flyver du på business class? - For så mener jeg da, at Qatar Airways betaler for hotel ved lang layover...

4. Johanna

Johanna Medlem

om det är över 8 timmar tror jag och det är det väl här.

5. Mr.A

Mr.A Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag fyger business, jag tror att de står för hotell vid mer än 8 timmar layover men, jag tror att man måste lämna terminalen och det vill jag inte.

LarsCph gillar detta.
  6. Voyageur

Voyageur Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har själv en 7h layover om någon vecka och funderar också på transit hotellet. Någon som vet vad raten är per timma? Ett dygn verkar stadigt ligga på ca 200€

7. Tommy

Tommy Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det är inga problem att lämna terminalen för hotell vistelsen och sen tar det 5-10 min tillbaka airside.

LarsCph gillar detta.
  8. nilsson

nilsson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har bara bott utanför flygplatsen (typ 30 min bort), men de har väl air-side hotell också?

9. pep

pep Medlem

De betaler hotel (dog uden forplejning) og shuttle ved >8 timer. Skriv evt. til Qatar Airways og bed om vouchers (for at spare tid i lufthavnen og for at undgå at skulle forhandle). Jeg har brugt Al Maha arrival service, så kan man sidde i deres lounge og drikke kaffe mens de ordner immigration. STPC gælder også for økonomi-billetter (undtagen de aller billigste som f.eks. klasse O).

10. Alf

Alf Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ett Superior rum ( single/double) som är det billigaste kostar för 5 till 8 tim QAR 640, vilket är strax under 1500 kr. Detta är den minsta tiden det går att hyra per timme.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!