Senaste nytt

Diversion pga toalettbråk ombord airberlin

thh

Medlem
Tycker helt klart att AB överreagerade på denna incident. Om en passagerare mår så pass dåligt som madame verkar ha gjort så bör man få använda den främre toaletten oavsett vart man sitter i planet. Jag kan tänka mig att någon CC sa till kvinnan som reagerade kraftigt på att bli tillrättavisad med tanke på hennes mående och sen var cirkusen igång. Att sedan ändra rutten och gå ner i Turkiet efter att kvinnan blivit säkrad/fängslad övergår mitt förstånd.

Jadu det är väl generellt en bra ide att inte bita personalen på planet om man blir påkommen med att göra något man inte borde, och det var nog snarare därför hon inte fick flyga vidare än för att hon använda fel toalett.
 

maba

Medlem
Jadu det är väl generellt en bra ide att inte bita personalen på planet om man blir påkommen med att göra något man inte borde, och det var nog snarare därför hon inte fick flyga vidare än för att hon använda fel toalett.

Jag har svårt att tänka mig att hon bet bara för att hon blev tillsagd skulle snarare tro att det måste ha varit någon slags fysisk kontakt först från CC, exempelvis att leda ut kvinnan från BC. Oavsett så förstår jag inte att kapten gjorde det val han gjorde när kvinnan redan var fängslad.
 
A

Aurora

Guest
Vi vet ingen ting om hvordan damen reagerte, og etter hva jeg har lest andre steder er damen på nofly-lister hos flere tyske flyselskaper. Det skal litt til for å diverte en flight...
 

Rebel

Medlem
Har de lyckats få handbojor på henne så tror jag nog det ska mycket till för att man inte skulle kunna fortsätta flighten. Det måste finnas något mer här som inte framgår av story:n, för annars skulle man inte ha tagit kostnaden för en diversion.

Det är nog ganska vanligt om man har ngn som är så stökig att de behöver sättas fast. Man vill nog få av personer innan man får mera problem ombord.

Jag har varit med om det en ggn och det var inget snack vi landa i warsawa och utt med dom.
 

Kricka

Medlem
Kan inte du komma och förklara det på grabbens dagis??:D Där har de samma problem, dock ingen första klass tolett.o_O

Min åsikt när det gäller barn som biter andra (barn) på dagis är att om det inte hjälper
med personalens tillsägelser så får barnet stanna hemma tills dess föräldrarna lyckats
ta tag i problemet. Fullständigt oacceptabelt att bitas !
 

Rebel

Medlem
Min åsikt när det gäller barn som biter andra (barn) på dagis är att om det inte hjälper
med personalens tillsägelser så får barnet stanna hemma tills dess föräldrarna lyckats
ta tag i problemet. Fullständigt oacceptabelt att bitas !
Förklara det för en grupp 2-3 åringar, jag tror säkert de lyssnar på dig:rolleyes: och det var inte ett barn det var dom flesta. Du förstå barn lär sig av andra barn;)
Och när personalen tog tag i det och ringde bvc, var svaret det är vad barn i den åldern gör.
Är det inte underbart att bo I Sverige :p
 

agehall

Medlem
Jag känner fortfarande att det är något som saknas i beskrivningen av händelseförloppet. Som jag läser det så kom damen ut från toaletten, personalen påpekade att hon inte fick använda den och hon fick tokspel. Det är klart att det kan ligga någon form av sjukdom i botten som leder till detta beteende, men jag rent spontant känns det som att det saknas något.

Det vore intressant att höra lite berättelser från ögonvittnen som kanske kan ge en lite mer balanserad bild av vad som hände.
 

olo

Medlem
Jag känner fortfarande att det är något som saknas i beskrivningen av händelseförloppet. Som jag läser det så kom damen ut från toaletten, personalen påpekade att hon inte fick använda den och hon fick tokspel. Det är klart att det kan ligga någon form av sjukdom i botten som leder till detta beteende, men jag rent spontant känns det som att det saknas något.

Det vore intressant att höra lite berättelser från ögonvittnen som kanske kan ge en lite mer balanserad bild av vad som hände.
Min uppfattning också. Om det är en sjukdom som ligger till grund är än mer oförsvarligt att lämna av henne i Erzurum.

Vad gäller sedan, om man som i hennes falll blir avlämnad på en annan flygplats? Får hon ta sig vidare på egen bekostnad? Finns hemresan kvar? Vad gäller om hon inte har inresetillstånd i landet?
 
Toppen