Senaste nytt

Diversion pga toalettbråk ombord airberlin

agehall

Medlem
Fast om du läser länken så inser man att det var en äldre tant. De kan visserligen bli aggressiva, men knappast så att det förtjänar en diversion. Jag blir inte klok på vad som har gått snett där, men uppenbarligen gick något inte helt rätt till och sedan eskalerade allt därifrån.
 

Johanna

Medlem
Det är många frågor man får när man läser artikeln men jag menar att hon blev inte avkastad för att hon gick på fel toa. Då skulle plan inte göra annat än kasta av folk. Sen ska man inte underskatta äldre damer eller författares förmåga att klassificera folk i olika kategorier, äldre kan vara 45 år eller yngre.
 

agehall

Medlem
Har de lyckats få handbojor på henne så tror jag nog det ska mycket till för att man inte skulle kunna fortsätta flighten. Det måste finnas något mer här som inte framgår av story:n, för annars skulle man inte ha tagit kostnaden för en diversion.
 

thh

Medlem
Har de lyckats få handbojor på henne så tror jag nog det ska mycket till för att man inte skulle kunna fortsätta flighten. Det måste finnas något mer här som inte framgår av story:n, för annars skulle man inte ha tagit kostnaden för en diversion.

Gamla kärringar kan bli nog så aggressiva och skrika tillräckligt för att det ska vara irriterande för alla.

Men jag anar att Air Berlin har en policy om diversion om en passagerare måste låsas fast i sätet på grund av andra passagerares säkerhet.

Och
"The airline said that Kmetova reacted in a very aggressive manner, and began to shout, scream, kick and try to bite staff, as well as clash with fellow passengers."
 
Tja, det är ju ingen privat toalett. Och avsaknaden av separator (gardin) gör det kanske inte lättare för folk att förstå att man bör gå bak?
 

Mikael S

Medlem
I åtminstone en artikel jag såg om det (sorry, inte länken kvar) så stod det uttryckligen att hon var ca 50.

står i länkad artikel i TS:
A 50-year-old passenger was allegedly removed from a plane that was forced to make an emergency landing after she used the business class toilet to be sick.
 

maba

Medlem
Tycker helt klart att AB överreagerade på denna incident. Om en passagerare mår så pass dåligt som madame verkar ha gjort så bör man få använda den främre toaletten oavsett vart man sitter i planet. Jag kan tänka mig att någon CC sa till kvinnan som reagerade kraftigt på att bli tillrättavisad med tanke på hennes mående och sen var cirkusen igång. Att sedan ändra rutten och gå ner i Turkiet efter att kvinnan blivit säkrad/fängslad övergår mitt förstånd.
 
Toppen