Senaste nytt

Diverse program, "Points Expiration"?

FF#1

Medlem
Efter 14 resefria månader så börjar man längta bort, men hur är det egentligen med alla de poäng man har samlat ihop.

Ska villigt erkänna att jag inte har koll på alla program så jag frågar här och får kanske lite hjälp
Har försökt sammanfatta vad jag vet eller tror jag vet i de poäng som är viktigast för mig samt om de går att förlänga på något enkelt sätt.

SAS Eurobonus: Är Diamond, i alla fall än så länge så de poängen är säkrade. För övriga är det 5 år som gäller och jag har inte hört nått om förlängning av giltighet nu under pandemin
Går att förlänga giltighet: NEJ!

Nordic Choice: Ingen förlängning av poängen, som normalt är giltiga i 3 år. Har några som är på väg att gå ut i höst men de tror jag att jag har en plan för att förbruka.
Själva statusen verkar förlängd ytterligare ett år om jag har förstått det rätt?
Går att förlänga giltighet: Nej!

Hilton Honors: Är Guld, men vad gäller där angående utgång av poäng?
Går att förlänga giltighet: JA! Genom "aktivitet på kontot", så som vistelse eller att köpa poäng.

Radisson Rewards: Är silver, poäng är normalt giltiga 24 månader, men vad gäller nu under pandemin?
Går att förlänga giltighet: JA! Genom "aktivitet på kontot", så som vistelse eller att köpa poäng.

IHG: Är Guld där, där går poängen inte ut för Elite members. Annars efter 12 månader utan aktivitet.
Under Pandemin går inga poäng ut förrän tidigast 2021-06-30
Går att förlänga giltighet: JA! Genom "aktivitet på kontot", så som vistelse eller att köpa poäng.

Marriot Bonvoy: Poäng går normalt ut efter 24 månader utan aktivitet, vad gäller under pandemin?
Poängen går normalt ut efter 24 månader. Under pandemin går poäng tidigast ut 2021-08-01
Går att förlänga giltighet: JA !Genom "aktivitet på kontot", så som vistelse eller att köpa poäng.

Har jag fått det rätt?

Bygg gärna vidare med era program och vad som gäller för dem.
 

trekker

Medlem
Med Nordic Choise kan du köpa presentkort för poängen som är giltigt 12 månader. Jag gjorde det men jag blev bara av med poängen utan att få malet med presentkortet.
 

Homer

Medlem
Radisson Rewards: boka med poäng och sedan avboka räknas som aktivitet, gjort det för ett år sedan åtminstone.
 

Mr Basic

Medlem
Med Nordic Choise kan du köpa presentkort för poängen som är giltigt 12 månader. Jag gjorde det men jag blev bara av med poängen utan att få malet med presentkortet.
Menar du att du köpte ett presentkort (för poäng) men fick inte ngt presentkort? :rolleyes: Och det accepterade du?! :eek:
 

henrik l

Medlem
IHG och Marriott stämmer. Kan lägga till, British Airways lever poängen för evigt om man har en aktivitet var 36:e månad.
 

gdaily

Medlem
British Airways: Förlängs med aktivitet på kontot var 36 månad
Avianca: Förlängs med aktivitet på kontot var 12 månad

Jag brukar föra över/konvertera lite Radissonpoäng dit för att slå två slugor i en smäll... (aktivitet på Radisson och på flygkontot)
 

FF#1

Medlem
Fick just ett mail från Bonvoy

The expiration of points will be paused until March 31, 2022. Plus, the expiration date for eligible Free Night Awards has been extended to January 3, 2022.
 
Toppen