Senaste nytt

Diverse nyheter från IAG kapitalmarknadsdag

Homer

Medlem
Det är longhaul maskinerna som försvinner
G-BNWS (Refurbished longhaul) - Due to be retired on 08 Dec 2015
G-BNWT (Refurbished longhaul) - Due to be retired in Feb 2016
G-BNWY (Refurbished longhaul) - Due to be retired in Jul 2016
G-BNWI (Refurbished longhaul) - Due to be retired in Aug 2016
G-BNWM (Refurbished longhaul) - Due to be retired in Aug 2016
G-BNWW (Refurbished longhaul) - Due to be retired in Aug 2016

Mellan MAD-LHR har de tillfälligt satt in en 777a och säljer 1:a klass som CE :)
BA461 MAD-LHR B777 2Dec - FlyerTalk Forums
 

doc

Medlem
Intressant, för det betyder att man måste växla flygplanstyper mellan HND och NRT. För i nuläget brukar det ju oftast vara en 777-200 till HND och 777-300ER till NRT. Har dock sett att det varit 777-300ER till HND ibland, men oftast inte. (Idag flygs BA 7 till HND av B777-200 G-YMMI, som snart befinner sig över Stockholm).
 

RonnieK

Medlem
Har precis blivit varse om att vår bokning till Narita i sommar har blivit nergraderad till Club World p.g.a. byte av flygplan. BA har alltså inte hört av sig på något sätt utan jag såg det själv i MMB efter att läst om ändringarna här och på FlyerTalk.

Jag ser att Haneda än så länge ligger kvar som 4-klass och ska kontakta BA för att försöka byta, men finns det även en risk att Haneda-linjen drabbas senare?
 

Dr. Miles

Expert
Jag ser att Haneda än så länge ligger kvar som 4-klass och ska kontakta BA för att försöka byta, men finns det även en risk att Haneda-linjen drabbas senare?
Det finns alltid risk att flygbolaget ändrar schema & serviceutbud på linjen. Men jag tror att British Airways behåller First class kabin på London-Tokyo Haneda.
 

doc

Medlem
Har precis blivit varse om att vår bokning till Narita i sommar har blivit nergraderad till Club World p.g.a. byte av flygplan. BA har alltså inte hört av sig på något sätt utan jag såg det själv i MMB efter att läst om ändringarna här och på FlyerTalk.

Jag ser att Haneda än så länge ligger kvar som 4-klass och ska kontakta BA för att försöka byta, men finns det även en risk att Haneda-linjen drabbas senare?
Jag skulle absolut se till att omboka biljetterna till HND så snart dom möjligt. Ring YouFirst så hjälper de dig säkert.
 
Toppen