Senaste nytt

Diverse frågor kring Lufthansa First

Yekermo

Medlem
Som sagt, tack för alla svar, det blev FRA-BKK i LH F med 6 timmar i FRA, så det blir till att pröva på FCT :) Och det är en, enligt LH's webb iaf, garanterad 747-400 med nya First. Hoppas dom håller detta nu bara, blir ju rätt besviken på ett planbyte i sista stund
 

Bonden

Medlem
Som sagt, tack för alla svar, det blev FRA-BKK i LH F med 6 timmar i FRA, så det blir till att pröva på FCT :) Och det är en, enligt LH's webb iaf, garanterad 747-400 med nya First. Hoppas dom håller detta nu bara, blir ju rätt besviken på ett planbyte i sista stund

När är du på FCT?
 

j-n

Medlem
Åkte nya First till Mexico City i våras med 747-800 Retrofit.
Den hårda produkten är otroligt bra. Stort generöst säte och en säng bredvid.
Att snacka med grannen är inga problem, väldigt tyst uppe på andra våningen.
Att bli garanterad att bli körd till planet från FCT är värt den långa promenaden bara det.
Har du tur, som vi hade, så blir du hämtad vid ditt ankommande plan med bil och då släpper de av dig närmat FCT.
Servicen kan diskuteras tycker jag, inte top of the line.
 

A380*G

Medlem
Åkte nya First till Mexico City i våras med 747-800 Retrofit.
Den hårda produkten är otroligt bra. Stort generöst säte och en säng bredvid.
Att snacka med grannen är inga problem, väldigt tyst uppe på andra våningen.
Att bli garanterad att bli körd till planet från FCT är värt den långa promenaden bara det.
Har du tur, som vi hade, så blir du hämtad vid ditt ankommande plan med bil och då släpper de av dig närmat FCT.
Servicen kan diskuteras tycker jag, inte top of the line.

Hej, du åkte B747-400 retrofit med F på upper deck! B747-800 är deras nya plan med F i nosen. :)

Släpper de av vid FCT? Vad jag förstår släpper de av i main building numera?

F på upper deck är så nära Private Jet känslan man kan komma på ett så stort plan! :)
 

j-n

Medlem
Hej, du åkte B747-400 retrofit med F på upper deck! B747-800 är deras nya plan med F i nosen. :)

Släpper de av vid FCT? Vad jag förstår släpper de av i main building numera?

F på upper deck är så nära Private Jet känslan man kan komma på ett så stort plan! :)


Yes det stämmer 747-400 retrofit :)

De släpper av vid den utgången som är närmast FCT. Det tog oss ca 5min att gå därifrån. Helt klart värt det!
 
Toppen