Senaste nytt

Diverse frågor kring Lufthansa First

Hittar nästan på inga första klass awards med Lufthansa nu efter nyår oavsett destination på Uniteds sida (brukar kolla runt 07.00). Funkar inte United så bra längre eller är det bara så att biljetterna försvinner nästan på omedelbart när de släpps.
Enligt Awardfares finns det 1-35 platser i F varje dag med avgång från Frankfurt resp. München de kommande två veckorna. Tokyo, Johannesburg, New York, Bangalore, Buenos Aires, Bogota, Sao Paulo, Peking, Boston, Miami, Shanghai...
Som rsimon säger, verkar det finns en del.
Sökte på F 1st från FRA och MUC fick 68 resor

upload_2019-1-4_11-41-1.png


Enklast om du säger vart du vill i världen
 

Zniper

Medlem
Enligt Awardfares finns det 1-35 platser i F varje dag med avgång från Frankfurt resp. München de kommande två veckorna. Tokyo, Johannesburg, New York, Bangalore, Buenos Aires, Bogota, Sao Paulo, Peking, Boston, Miami, Shanghai...

Som rsimon säger, verkar det finns en del.
Sökte på F 1st från FRA och MUC fick 68 resor

Visa bifogad bild 83919

Enklast om du säger vart du vill i världen

Det är när jag söker 14 dagar framåt vilket vanligtsvis är när Lufthansa brukar släppa sina biljetter som jag inte hittar något via Uniteds sida för 2 pers. Sökte imorse på MEX,BOG,PVG,HKG,BKK där iallafall en del av dessa destinationer anses som lättast att hitta awards till men har inte hittat en enda resa de senaste dagarna. Om nu awardfares hittar resor till dessa destinationer så verkar det ju peka på att det är något fel med Uniteds sida.
 

ZZZebra

Medlem
Det är när jag söker 14 dagar framåt vilket vanligtsvis är när Lufthansa brukar släppa sina biljetter som jag inte hittar något via Uniteds sida för 2 pers. Sökte imorse på MEX,BOG,PVG,HKG,BKK där iallafall en del av dessa destinationer anses som lättast att hitta awards till men har inte hittat en enda resa de senaste dagarna. Om nu awardfares hittar resor till dessa destinationer så verkar det ju peka på att det är något fel med Uniteds sida.

Finns det någon anledning till att du inte vill titta på Awardfares?

Som några redan skrivit så visar den tillgänglighet närmaste veckorna på flera av de resmål du anger med minst två platser i F. Kolla t ex Shanghai där det ser ut som nedan:

Ut:

upload_2019-1-4_14-14-58.png


In:

upload_2019-1-4_14-15-28.png


Går alltså åka ut t ex 9, 10 eller 11 januari och åter 15:e.

(Givet att Awardfares visar rätt).
 

Attachments

  • upload_2019-1-4_14-10-26.png
    upload_2019-1-4_14-10-26.png
    94,6 KB · Visningar: 229

Zniper

Medlem
Finns det någon anledning till att du inte vill titta på Awardfares?

Som några redan skrivit så visar den tillgänglighet närmaste veckorna på flera av de resmål du anger med minst två platser i F. Kolla t ex Shanghai där det ser ut som nedan:

Ut:

Visa bifogad bild 83928

In:

Visa bifogad bild 83929

Går alltså åka ut t ex 9, 10 eller 11 januari och åter 15:e.

(Givet att Awardfares visar rätt).

Behöver inte boka någon resa just nu utan kollar bara hur läget är. Har använt United i flera år så det är anledningen till varför jag använder den sidan och inte awardsfares. 10,11 kommer upp på United oxå nu när jag tittar, konstigt att jag missat dom förut....
 

Tonton

Medlem
Behöver inte boka någon resa just nu utan kollar bara hur läget är. Har använt United i flera år så det är anledningen till varför jag använder den sidan och inte awardsfares. 10,11 kommer upp på United oxå nu när jag tittar, konstigt att jag missat dom förut....

Det är ju just detta som är den stora fördelen med Awardfares. Du får en överblick som du inte kan få på United.

Den enda fördelen jag ser med United vs Awardfares är att jag söka point-to-point på United, medans jag måste söka ben för ben på Awardfares.

Awardfares ger mig dock förslag på kommande ben, vilket alltid är trevligt. Lättare att skräddarsy en resa då :)

I mina ögon är Awardfares oslagbart när det kommer till att söka awards.
 

Zniper

Medlem
Det är ju just detta som är den stora fördelen med Awardfares. Du får en överblick som du inte kan få på United.

Den enda fördelen jag ser med United vs Awardfares är att jag söka point-to-point på United, medans jag måste söka ben för ben på Awardfares.

Awardfares ger mig dock förslag på kommande ben, vilket alltid är trevligt. Lättare att skräddarsy en resa då :)

I mina ögon är Awardfares oslagbart när det kommer till att söka awards.

Bra poäng. Får nog kolla på awardfares
 

ilon

Medlem
Jag vet att det avhandlats ett par gånger redan, men blev inte riktigt säker.

Har man tillgång till FCL / FLC vid ankomst med Lufthansa First till Frankfurt och vidare i Lufthansa Business till Arlanda?
 

ericwg

Medlem
Sitter och spanar efter F med Lufthansa FRA/MUC-MIA med alla möjliga larm och tycker det är rätt gott om platser att släppa award på många dagar men ser aldrig någon availability. Jag tittar 1-3 veckor fram. Är väl inte så förvånad men är det någon som har erfarenhet av denna sträcka ur tillgänglighetsperspektivet? Det släpps dock en hel del business några dagar innan avgång.
 
Last edited:
Toppen