Senaste nytt

Diverse frågor kring Lufthansa First

Ah nu förstår jag, sorry. Var ju extremt otydlig i min fråga. Jag har alltså inte tänkt gå till FCL på fredagen (ankomst C) utan endast morgon/förmiddag på avresedagen (avgång F).

Tack för snabbt svar. )
Jag förstår inte riktigt, varför skulle du inte ha tillgång till FCL den dagen du flyger F bara för att du ankommer dagen innan?
 

MajaKlara

Medlem
Maken, jag och sonen flyger FRA-BOG med LH senare i veckan (bokat med 2-4-1). Jag lyckades boka Lufthansa F åt mig och maken när biljetter fanns tillgängliga en kort period i våras. Sonen reser i C på samma flight, och det verkar tyvärr som om det kanske inte går att hitta F till honom. Men han verkar vara lika glad för det, säger att det ska bli skönt sitta för sig själv utan sina föräldrar:) Min fråga är om jag har förstått informationen rätt, dvs att sonen kan följa med oss till Lufthansa F Terminalen, eftersom han ju har biljett till samma flight som oss? Vill inte göra omaket att ta oss till F Terminalen och att han sedan får vända i dörren...
 

famhanssons

Medlem
Maken, jag och sonen flyger FRA-BOG med LH senare i veckan (bokat med 2-4-1). Jag lyckades boka Lufthansa F åt mig och maken när biljetter fanns tillgängliga en kort period i våras. Sonen reser i C på samma flight, och det verkar tyvärr som om det kanske inte går att hitta F till honom. Men han verkar vara lika glad för det, säger att det ska bli skönt sitta för sig själv utan sina föräldrar:) Min fråga är om jag har förstått informationen rätt, dvs att sonen kan följa med oss till Lufthansa F Terminalen, eftersom han ju har biljett till samma flight som oss? Vill inte göra omaket att ta oss till F Terminalen och att han sedan får vända i dörren...
Det går alldeles utmärkt då du får ta med en gäst. Kommer inte ihåg om det kräver samma flight eller LH metall men i ditt fall spelar det ju ingen roll.
 

Vixit

Medlem
(2) For access to the First Class Terminal and to the First Class Lounges, travelling companions must show a valid boarding pass for the same flight as that of the person inviting them. Life partners/spouses and children under 18 must show a valid boarding pass for a flight on the same day as that of the person inviting them.

Travelling companions, life partners or spouses and children must leave the lounge together with the person inviting them.

https://www.lufthansa.com/se/en/lounge-types-and-access
 

Tonton

Medlem
flyger följande rutt och sitter just nu i FCL E i Zurich:
ZRH-FRA (Swiss Business)
FRA-GRU (Lufthansa First)

Ingår bil till gate, eller måste jag själv ta mig tillbaka till A/B-gate?

@Senator gjorde en liknande rutt tidigare i höstas, men det framgick inte i hans eminenta resereportage (som jag förövrigt snott en massa tips ifrån för min resa ;)).
 

Tonton

Medlem
flyger följande rutt och sitter just nu i FCL E i Zurich:
ZRH-FRA (Swiss Business)
FRA-GRU (Lufthansa First)

Ingår bil till gate, eller måste jag själv ta mig tillbaka till A/B-gate?

@Senator gjorde en liknande rutt tidigare i höstas, men det framgick inte i hans eminenta resereportage (som jag förövrigt snott en massa tips ifrån för min resa ;)).

Svarar på min egen fråga.

Chauffeur-service erbjuds enbart från FCL A -> E-gates. Inte åt andra hållet.

Rookiemisstag av mig att promenera från A -> E först för att sedan behöva promenera tillbaka. Iofs så tror jag att jag mår bra av att röra lite på mig :D
 

Zniper

Medlem
Hittar nästan på inga första klass awards med Lufthansa nu efter nyår oavsett destination på Uniteds sida (brukar kolla runt 07.00). Funkar inte United så bra längre eller är det bara så att biljetterna försvinner nästan på omedelbart när de släpps.
 

Canadien

Medlem
Hittar nästan på inga första klass awards med Lufthansa nu efter nyår oavsett destination på Uniteds sida (brukar kolla runt 07.00). Funkar inte United så bra längre eller är det bara så att biljetterna försvinner nästan på omedelbart när de släpps.
Det är en tunga resveckor nu med kickoffs på vartenda konferenshotell världen runt
 

rsimon

Medlem
Hittar nästan på inga första klass awards med Lufthansa nu efter nyår oavsett destination på Uniteds sida (brukar kolla runt 07.00). Funkar inte United så bra längre eller är det bara så att biljetterna försvinner nästan på omedelbart när de släpps.

Enligt Awardfares finns det 1-35 platser i F varje dag med avgång från Frankfurt resp. München de kommande två veckorna. Tokyo, Johannesburg, New York, Bangalore, Buenos Aires, Bogota, Sao Paulo, Peking, Boston, Miami, Shanghai...
 
Toppen