Senaste nytt

Diverse frågor kring Lufthansa First

johisco

Medlem
Någon har antagligen frågat nyligen men tråden är lite lång... Kan man fortfarande använda FCT i FRA när man anländer i first och ska vidare med en LH flight samma dag?
 

aruba1

Medlem
Någon har antagligen frågat nyligen men tråden är lite lång... Kan man fortfarande använda FCT i FRA när man anländer i first och ska vidare med en LH flight samma dag?
Det gick alldeles utmärkt. Vi gjorde just det i början av november, dvs. anlände med LH First och skulle åka vidare med LH business par timmar senare samma dag. Vi fick även skjuts med Porschen från FCT till vår flight.
 

Vojago

Medlem
Jag har en resa i Lufthansa F från FRA i slutet av november. Resan börjar dock i LHR i Lufthansa C och frågan är om man har tillgång till någon First Lounge på LHR då?

Jag tycker du ska testa och rapportera. I Tokyo får man ju komma in i United's förstaklasslounge även om man flyger med ANA förstaklass.

I detta fall har du access till både United Global First samt Singapore Airlines First. Ingen av dessa är enbart för egna First. Iofs, United har inte Global First längre så skynda på innan den försvinner
emoji4.png

I morse var vi på LHR. Försökte först med United Global First Loungen men tydligen använder inte United den längre utan den används som någon form av VIP-Lounge. Tanken är att den ska göras om till en Polaris Lounge såsmåningom.

Därför gick vi raskt vidare till Singapore Airlines First Lounge. De skannade först vårt F boardingpass FRA-PVG och sedan vårt C boardingpass LHR-FRA men ville inte släppa in oss. Damen hänvisade till att datorn inte accepterade våra boardingpass. Vi fick alltså nöja oss med de sedvanliga *A Loungerna.

Nu går det dock ingen större nöd på oss. Sitter just nu i FCT och smuttar på lite Bollinger. ;)
 

palmen

Moderator
Är det någon som har koll på hur Lufthansa First tillgång från Tyskland till Sydafrika (helst Johannesburg, men Kapstaden fungerar också) i mitten på Juli brukar se ut om man vill boka med Eurobonuspoäng?

Det är ju lågsäsong men kanske är svårt i alla fall? Måste sondera terrängen lite över vilka möjligheter jag har att ta mig dit.
 
Toppen