Senaste nytt

Diverse frågor kring Lufthansa First

Stämmer informationen jag fick av Lufthansa customer support idag att när jag i morgon ankommer från ARN till FRA (I-klass) och ska vidare FRA-JFK i First (O-klass) så får jag biltransport från Arlandaflighten direkt till FCT? Kundtjänst sa att jag ska säga till i kabinen på väg från Arlanda så kommer de lösa en biltransport.
Eller blir det till att vandra till FCT?
Det stämmer inte, du blir aldrig körd till FCT. Om du får Apron så får du bil till terminalen. Oavsett så blir det apostlahästarna till FCT.
 

palmen

Moderator
Stämmer informationen jag fick av Lufthansa customer support idag att när jag i morgon ankommer från ARN till FRA (I-klass) och ska vidare FRA-JFK i First (O-klass) så får jag biltransport från Arlandaflighten direkt till FCT? Kundtjänst sa att jag ska säga till i kabinen på väg från Arlanda så kommer de lösa en biltransport.
Eller blir det till att vandra till FCT?
Man blir "aldrig" körd till FCT. Du kommer att bli körd till A-terminalen om ni får parkering ute på plattan, därifrån får du sedan gå till FCT. Parkerar ni vid gate kommer du få gå från gate till FCT.
 

Steve

Medlem
Nej, det stämmer inte. Jag antar att du INTE har varit i kontakt med First Class linjen men den vanliga kundtjänst?

Frågan har varit avhandlat ett antal gånger men det kanske är svårt att hitta:

1. Vid ankomst från Schengen (inkl Sverige) händer ett av två:
A) Parkerar vid gate = lika med promenad till FCL A, B eller FCT
B) Parkerar vid ”apron” = med upphämtning och transport till Schengen A eller B
NOT 1: jag tror det är det kundtjänst menar
NOT 2: det finns INGET flöde för airside transit till FCT

Tack @Senator var vanlig kundtjänst jag pratade med.
Då är det ut till landside och en promenad som väntar i morgon:)
 

LasseMaja

Medlem
Ang. lounge access:
Jag har en biljett med LX fran DXB-ZRH-ATH i C-klass med avresa den 2/1 kl 02.15. Sedan har jag 2hrs mote i ATH for vidare resa ATH-FRA-JNB med LH i First. Nu till min fraga..Har jag tillgang till FCL i DXB och sedan vid ankomsten till ZRH fran DXB? Enl LH-hemsida sager dom att man maste ha en giltig biljett i F med samma dags avgang, vilket jag har men det ar inte samma biljett. Utan jag reser pa tva olika bokningar. Hur ska man tolka detta?
Tacksam for svar!

Mvh
Lasse
 

Senator

Moderator
Ang. lounge access:
Jag har en biljett med LX fran DXB-ZRH-ATH i C-klass med avresa den 2/1 kl 02.15. Sedan har jag 2hrs mote i ATH for vidare resa ATH-FRA-JNB med LH i First. Nu till min fraga..Har jag tillgang till FCL i DXB och sedan vid ankomsten till ZRH fran DXB? Enl LH-hemsida sager dom att man maste ha en giltig biljett i F med samma dags avgang, vilket jag har men det ar inte samma biljett. Utan jag reser pa tva olika bokningar. Hur ska man tolka detta?
Tacksam for svar!

Mvh
Lasse

Det finns ingen FCL i Dubai. Men om din avresa från Frankfurt är samma dag som du åker ZRH-ATH borde du kunna besöka FCL i Zurich.
 

DOEL

Medlem
Tjena! Har bokat en resa från SAN-SFO-MUC-CPH med SFO-MUC i LH first. Åkt LH F 2 gånger innan men båda de gångerna har varit 747 från Frankfurt så detta blir första gången för mig både med a380 och även första gången i München. Och planerat in 3 timmar på flygplatsen där. Vilken lounge ska man satsa på? Finns det någon chans att bli körd till flyget från loungen (flyger vidare i LH C). Nån spec plats som är bäst i firstkabinen på a380?
 
Toppen