Senaste nytt

Diverse frågor kring Lufthansa First

agehall

Medlem
Tillgången varierar över tid. Tror inte det är någon blackout nu, men det är säkert en period då det helt enkelt är rätt fullt i kabinen av någon anledning.
 
Tillgången varierar över tid. Tror inte det är någon blackout nu, men det är säkert en period då det helt enkelt är rätt fullt i kabinen av någon anledning.

Yes, det som möjligtvis är lite speciellt är att awardfares.com nyligen börjat indikera "Currently experiencing search delays. All fares may not be visible yet.", e.g synlig tillgänglighet på sådana tjänster kanske är i "sämre än vanligt synk" med de operativa backend-systemen som de slår i.
 

DOEL

Medlem
Hur funkar det med mat etc ifall man åker med lh från San Francisco till München, planet åker ju inte förrän vid 10:40 pm innebär det att matservering sker efter sömn och att det inte blir någon kaviar eller äter man först och sover sen?
 

ELOS

Medlem
I princip kan du äta när du vill men säg till på
en gång vid boarding.
De brukar vara effektiva i första klass även om du väljer äta först och sova sedan.
 

richard87

Medlem
Någon som vet varför tillgänglighet är rekordlåg just nu? Letar stolar till Sydamerika nästa vecka men det finns i princip ingenting från idag och framåt, inte ens till Mexico som brukar vara ganska öppet.

Höstlov?
 

Steve

Medlem
Någon som vet varför tillgänglighet är rekordlåg just nu? Letar stolar till Sydamerika nästa vecka men det finns i princip ingenting från idag och framåt, inte ens till Mexico som brukar vara ganska öppet.

Höstlov?
Jag lyckades idag på förmiddagen (via Tallinn) hitta 2 lediga platser FRA-JFK 18/10. Bokade om en SAS Business ARN-ORD och tar resan via New York istället. Har senaste 14 dagarna ringt Tallinn/SAS Gold varje dag men det har varit tomt på platser (till USA:s östkust) ända fram till igår då det dök upp ett par ströplatser.
 

Steve

Medlem
Stämmer informationen jag fick av Lufthansa customer support idag att när jag i morgon ankommer från ARN till FRA (I-klass) och ska vidare FRA-JFK i First (O-klass) så får jag biltransport från Arlandaflighten direkt till FCT? Kundtjänst sa att jag ska säga till i kabinen på väg från Arlanda så kommer de lösa en biltransport.
Eller blir det till att vandra till FCT?
 

Senator

Moderator
Stämmer informationen jag fick av Lufthansa customer support idag att när jag i morgon ankommer från ARN till FRA (I-klass) och ska vidare FRA-JFK i First (O-klass) så får jag biltransport från Arlandaflighten direkt till FCT? Kundtjänst sa att jag ska säga till i kabinen på väg från Arlanda så kommer de lösa en biltransport.
Eller blir det till att vandra till FCT?

Nej, det stämmer inte. Jag antar att du INTE har varit i kontakt med First Class linjen men den vanliga kundtjänst?

Frågan har varit avhandlat ett antal gånger men det kanske är svårt att hitta:

1. Vid ankomst från Schengen (inkl Sverige) händer ett av två:
A) Parkerar vid gate = lika med promenad till FCL A, B eller FCT
B) Parkerar vid ”apron” = med upphämtning och transport till Schengen A eller B
NOT 1: jag tror det är det kundtjänst menar
NOT 2: det finns INGET flöde för airside transit till FCT
 
Toppen