Senaste nytt

Diverse frågor kring Lufthansa First

chaudi

Medlem
Air Canada säljer även "Premium Economy" på SAS-flyg, det är dock endast en vanlig Go-biljett och inte Plus som man skulle kunna tro... Det intressanta är att på vissa flyg presenterar de Economy på anslutningen så det är inte lätt att veta :)

Jag har haft blandad erfarenhet av det där.
Jag har fått economy på SAS när jag köpte premium economy via ACs hemsida, denna gång stod det economy I SASs app också.
Men jag har även fått något struligt förra året.
AC skrev premium economy i bokningen. SAS visade SAS Plus i sin app. På flygplatsen fick jag dock ett economy-säte. Pratade då med personalen vid sas-loungen som började ringa runt och konstaterade till slut att det var fel på sas-sida gör jag borde fått SAS plus, de erbjöd sig att flytta upp mig till plus.
Jag kontaktade AC om detta efter resan och fick tillbaka lite pengar.
 
Last edited:
Kolla JFK istället. Tycker det brukar vara mer där.

Det är förstås svårt att säga utifrån data från en kortare tid men jag skulle definitivt säga att antalet First awards som är synliga för Star Alliance verkat minska avsevärt den sista tiden. Sedan om det beror på att de bokas snabbare eller att färre görs tillgängliga, det är ju svårt att veta...
 

Canadien

Medlem
Det är förstås svårt att säga utifrån data från en kortare tid men jag skulle definitivt säga att antalet First awards som är synliga för Star Alliance verkat minska avsevärt den sista tiden. Sedan om det beror på att de bokas snabbare eller att färre görs tillgängliga, det är ju svårt att veta...

September är en rätt stark affärsresemånad. Om det är hög beläggning i Business kommer de inte släppa awards till First.
 

Treo

Medlem
Jo men ska till västkusten.
Ännu jobbigare att flyga med SA. Blir ju en jädra omväg.

Och här är det för mig (mfl?) helt uppenbart att DOEL menar Star Alliance eller i varje fall något helt annat än South African Airlines som Agehall förmodligen refererar till ("höhö"), så vi försöker lösa knuten med hjälpsamhet:

Om du vill vidare från NYC till västkusten i USA med Star Alliance (United) behöver du byta flygplats från JFK, personligen skulle jag i så fall välja att ta stopover med en natt (eller flera) på hotell.
 
Toppen