Senaste nytt

Diverse frågor kring Lufthansa First

Har följande två flighter bokad på en 2-4-1 voucher med Lufthansa i Business i oktober;

FRA-BOS / Lufthansa / LH422

JFK-FRA / Lufthansa / LH405

Min förhoppning är att boka om minst en av dessa till First. Min fråga är vad detta skulle innebär i poäng enligt SAS tabell kostar det 150 000 poäng i First (75 000), men vad händer om jag enbart får en av flighterna i First. Blir jag debiterad poäng på samma sätt som dyraste zonen? Vi är också två som reser på olika vouchers, hur stor är chansen att vi båda skall lyckas uppgradera våra bokningar till First? Och vart håller jag bäst utkik för detta?

Tack på förhand!
 

Canadien

Medlem
vad händer om jag enbart får en av flighterna i First

Sedan några månader tillbaka har Tallin bara tagit betalt för klassen man reser i, per väg. Så med en väg First och en i Business t o r USA blir det 75000+55000

hur stor är chansen att vi båda skall lyckas uppgradera

3.14159265358979323...

vart håller jag bäst utkik för detta

Sätt alerts på Expertflyer för awards i O-klass, alternativt kolla Uniteds sökmotor så ofta du kan 14 dagar innan avresa. Kring 22.00-00.00 tror jag de släpper awardsen.
 

Senator

Moderator
Har följande två flighter bokad på en 2-4-1 voucher med Lufthansa i Business i oktober;

FRA-BOS / Lufthansa / LH422

JFK-FRA / Lufthansa / LH405

Min förhoppning är att boka om minst en av dessa till First. Min fråga är vad detta skulle innebär i poäng enligt SAS tabell kostar det 150 000 poäng i First (75 000), men vad händer om jag enbart får en av flighterna i First. Blir jag debiterad poäng på samma sätt som dyraste zonen? Vi är också två som reser på olika vouchers, hur stor är chansen att vi båda skall lyckas uppgradera våra bokningar till First? Och vart håller jag bäst utkik för detta?

Tack på förhand!

Sedan några månader tillbaka har Tallin bara tagit betalt för klassen man reser i, per väg. Så med en väg First och en i Business t o r USA blir det 75000+55000



3.14159265358979323...



Sätt alerts på Expertflyer för awards i O-klass, alternativt kolla Uniteds sökmotor så ofta du kan 14 dagar innan avresa. Kring 22.00-00.00 tror jag de släpper awardsen.

Eller titta på
Login | AwardFares

Närmaste 14 dagar finns det inte mycket
 

Bamse35

Medlem
Är man i transit inom Schengen skulle jag stanna vid A. Det är rätt bökigt att gå till B då du måste ut genom pass/tullfiltret och genom ny säkerhetskontroll. FCL B är dock ett bra alternativ till FCT vid interkontinentala resor.

Är det någon skillnad mellan FCL i A och B dock? Jag anländer i B men ska ta mig till A för vidare färd och har cirka 3 timmar att "lounga". Så jag tänkte välja den av de två som är lugnast och har bäst mat, om dom nu skiljer sig åt emallan på den punkten.
 

Senator

Moderator
Är det någon skillnad mellan FCL i A och B dock? Jag anländer i B men ska ta mig till A för vidare färd och har cirka 3 timmar att "lounga". Så jag tänkte välja den av de två som är lugnast och har bäst mat, om dom nu skiljer sig åt emallan på den punkten.

Utbudet är helt identiskt. Det som skiljer är att FCL B som FCT, har biltransport till flygplanet, dock enbart om du åker utanför Schengen eftersom den ligger i en del av flygplatsen som anses vara "utanför Schengen". FCL A har ingen transport och är väl menat som en Schengen lounge för HON samt inkommande First Class.

Jag hade kollat från vilken gate din vidare connection är om du landar vid B19-B48. I vissa fall, kan det blir B1-B13 som är Schengen. Då kan du stanna i FCL B och gå genom tullfiltret där, så du undviker en hemska tunneln till A för att sedan gå tillbaka till B.
 

Bamse35

Medlem
Utbudet är helt identiskt. Det som skiljer är att FCL B som FCT, har biltransport till flygplanet, dock enbart om du åker utanför Schengen eftersom den ligger i en del av flygplatsen som anses vara "utanför Schengen". FCL A har ingen transport och är väl menat som en Schengen lounge för HON samt inkommande First Class.

Jag hade kollat från vilken gate din vidare connection är om du landar vid B19-B48. I vissa fall, kan det blir B1-B13 som är Schengen. Då kan du stanna i FCL B och gå genom tullfiltret där, så du undviker en hemska tunneln till A för att sedan gå tillbaka till B.

Världsklass på infon, tack! Min vidare connection är med SAS 2636 som idag avgick från A32 (utgår att det är samma varje dag) så jag antar att jag måste genom tullfiltret i vilket fall som helst då.
 
Toppen