Senaste nytt

Diverse frågor kring Lufthansa First

palmen

Moderator
Kan inte minnas jag sett nåt om det innan...
Hönder det att LH släpper ytterligare platser inom 14 dagar. Eller är det vid 14 dagar eller inga alls så att säga? Det rör flighter där inget släpptes vid T-14
Det kan komma när som helst från tidigast 14 dagar innan. Ibland dyker det upp platser 4 dagar innan eller till och med dagen innan.
 

agehall

Medlem
Lufthansa F till Singapore är väl rätt svårt att få tag på. Du ska nog ställa in dig på att flyga det du har bokat.
 

palmen

Moderator
Jag bokade detta för ett par månader sedan och har redan first till seoul. Skulle vilja byta till Singapore men kom inget idag så undrar om det är kört men enligt @palmen (tack by the way för snabbt svar) så lever hoppet ännu
Singapore är en av de svårare destinationer med lufthansa first min erfarenhet är att det oftare släpps awards tidigast 7 dagar innan just till Singapore. Titta i Expertflyer hur mycket det vill sälja i F och A klass, det brukar ge en indikation på bokningsläge Är det under F4 lär det inte släppas något närmsta tiden gissar jag, men kan ju även komma imorgon. Lite som julafton och titta om man fått paket under sängen
 

Alf

Medlem
Intressant val, i-landsproblem i den högre skolan. Jag har inte åkt F med något av dessa bolag men har en bokad F med SQ i höst från CPH. Jag skulle inte bytt mot LH eftersom jag har fått uppfattningen, genom att läsa hundratals kommentarer på BC, att SQ är bättre i luften. Det är visserligen usel lounge i CPH men det spelar ingen roll eftersom det är på förmiddagen. Eftersom SQ avgår från CPH mitt på dagen får man massor av härliga timmar med att uppleva servicen på SQ innan det är tid för sömnen. Hemresan från SIN avgår mitt i natten och då är man inte lika sugen på hela matkonceptet med tillhörande service utan vill främst sova.

Dessutom kan man lättare boka in en F med LH för en kortare resa till USA och uppleva deras service vid senare tillfälle.
 

squeezen

Medlem
Intressant val, i-landsproblem i den högre skolan. Jag har inte åkt F med något av dessa bolag men har en bokad F med SQ i höst från CPH. Jag skulle inte bytt mot LH eftersom jag har fått uppfattningen, genom att läsa hundratals kommentarer på BC, att SQ är bättre i luften. Det är visserligen usel lounge i CPH men det spelar ingen roll eftersom det är på förmiddagen. Eftersom SQ avgår från CPH mitt på dagen får man massor av härliga timmar med att uppleva servicen på SQ innan det är tid för sömnen. Hemresan från SIN avgår mitt i natten och då är man inte lika sugen på hela matkonceptet med tillhörande service utan vill främst sova.

Dessutom kan man lättare boka in en F med LH för en kortare resa till USA och uppleva deras service vid senare tillfälle.
Off topic svar men det finns ingen availability på något av hållen med SQ, och minda datum är fixed. Att få till en bernvakt är svårt så att jag och Frun kan komma iväg själv så att byta datum är inget alterntiv. SQ får jag försöka få till nästa gång.. :)
 
  • Gilla
Reactions: Alf
Toppen