Senaste nytt

Diverse frågor kring Lufthansa First

011430121

Medlem
@011430121 vilken dryck blev det till caviar servicen?
Det blev en öl, men ingen snaps. Tyckte hon var lite snål med Caviaren, men personalen ville väl ha lite.
0532538D-199E-472D-802E-88FC530CDF2C.jpeg
 

Glenn E

Medlem
Finns det något bolag med uttalat policy att inte fylla alla platser vid en överbokning?

Ja det finns det.

ANA.
När Jag flög med ANA från Chicago till Tokyo i Oktober var det överbokat i business men ändå blev ingen uppgraderad till första klass vad jag kunde se.
Det fanns 3 tomma säten i första klass.
 

MrDollar

Medlem
En fråga, vart tror ni det är "lättast" att hitta F award, 1 plats.
FRA->HND
eller
FRA->ICN ?

Resan i fråga är under december månad. Håller på planera vintersemester, tänkte "optimera" så gått det går med att få till iaf 1 LH F

Vet att det är svårt att veta vilka destinationer etc som är enklast, men vad tror ni om dessa två?
 

Senator

Moderator
En fråga, vart tror ni det är "lättast" att hitta F award, 1 plats.
FRA->HND
eller
FRA->ICN ?

Resan i fråga är under december månad. Håller på planera vintersemester, tänkte "optimera" så gått det går med att få till iaf 1 LH F

Vet att det är svårt att veta vilka destinationer etc som är enklast, men vad tror ni om dessa två?

Just nu har du bara ett alternativ, nämligen Hanada. Seoul har just nu en B747-400 utan First i december. Så utan att ha en kristallkula skulle det vara mitt svar.
 

jumbooze

Medlem
En fråga, vart tror ni det är "lättast" att hitta F award, 1 plats.
FRA->HND
eller
FRA->ICN ?

Resan i fråga är under december månad. Håller på planera vintersemester, tänkte "optimera" så gått det går med att få till iaf 1 LH F

Vet att det är svårt att veta vilka destinationer etc som är enklast, men vad tror ni om dessa två?
Tror FRA-ICN med Asiana kommer vara ”lättast” eller störst chans kanske man ska säga
 

011430121

Medlem
Just nu har du bara ett alternativ, nämligen Hanada. Seoul har just nu en B747-400 utan First i december. Så utan att ha en kristallkula skulle det vara mitt svar.
Lite utanför ämnet, LH kommer under sommartidtabellerna köra en A340-600 med F på FRA-ICN och då får MUC-ICN en A350 startade redan i går, under hösten återgår man till samma som denna höst nämligen 747 på FRA och 340-600 på MUC
Man gör ju byte mellan FRA som släpper 5 stycken A380 till MUC som släpper A340-600 till FRA.
Har inte koll på vilka linjer A380 skall gå på från MUC
 

kajjan85

Medlem
Jag hade tänkt åka ner till ZRH kvällen innan min LH F flight för att börja resan där. Det finns bara tillgång i economy på flighten jag vill boka från ZRH till FRA. Har det någon praktisk betydelse för förmånerna så som första klass check in på ZRH eller ev. bilservice vid ankomst till FRA?
 
Toppen