Senaste nytt

Diverse frågor kring Lufthansa First

croc

Medlem
Tack. Jag har kontaktat LH. Det finns ingen pyjamas för barn i F men de har lagt in en request för minsta vuxenstorleken för våra resor. Barn nummer två är något äldre och kan utan problem använda vuxenstorlek.
 

Glenn E

Medlem
Jag vet inte om det finns en egen tråd om detta med jag tänkte berätta vad min förare till planet till Stockholm från FCL A pioren i Frankfurt sa:
Porsche Cayenne skall snart bytas ut mot Porsche Panamera.

FCT - alltid limo till planet.
FCL A - Limo till planet om schengen flyg som inte avgår från A - piren.
FCL B - Limo till planet om non schengen flyg som inte avgår från B piren.

Detta förutsatt att flyget är Lufthansa / Swiss / Austrian Airlines

I FCL A och B kommer man in även om anslutningsflyget inte är något av de ovanstående så länge man ankommit med Lufthansa eller Swiss F samma dag.
Dock som sagt ingen Limo i så fall.

Dessutom förstås om man ansluter eller anslutit med Lufthansa eller Swiss i första klass samma dag så får man Limo från planet vid ankomst om Busgate - annars inte.
 
Last edited:

Agö

Medlem
Jag vet inte om det finns en egen tråd om detta med jag tänkte berätta vad min förare till planet till Stockholm från FCL A pioren i Frankfurt sa:
Porsche Cayenne skall snart bytas ut mot Porsche Panamera.

FCT - alltid limo till planet.
FCL A - Limo till planet om schengen flyg som inte avgår från A - piren.
FCL B - Limo till planet om non schengen flyg som inte avgår från B piren.

Detta förutsatt att flyget är Lufthansa / Swiss / Austrian Airlines

I FCL A och B kommer man in även om anslutningsflyget inte är något av de ovanstående så länge man ankommit med Lufthansa eller Swiss F samma dag.
Dock som sagt ingen Limo i så fall.
Försvinner de risiga minibussarna?
 

toer00

Medlem
Har sedan ett tag vårens semester till Japan fixad genom awards (Eurobonus) på Asiana (OZ) A380 First via Frankfurt (FRA) och Seoul (ICN)
Som många rekommenderar på detta forum så finns ju möjlighet med ca 1 vecka kvar att se efter om Lufthansa (LH) släpper awards i First.
Nu visar det sig att att via FRA så kör LH 744 den aktuella dagen och då har de inte First ombord. Så LH via FRA faller då.

Däremot Munchen (MUC) -ICN skulle ev. funka då LH kör med A346 och där har de First ombord...
Så frågan till er som har som fritidsintresse att åka med LH First... ;)

- Är det värt att offra OZ mot att ta LH via MUC, sett till både mark (lounge) och ombordupplevelse (service, stol/säng, mat mm) ...?
 
- Är det värt att offra OZ mot att ta LH via MUC, sett till både mark (lounge) och ombordupplevelse (service, stol/säng, mat mm) ...?

Vad gäller lounge byter du ju från Senator lounge i FRA till FCL i MUC. Klar fördel för Lufthansa. Om du dessutom kan flyga till München via Frankfurt får du ju gå in i FCT i FRA på vägen (inkl bil till flyget som tar dig till München).

Hur har du bokat flyget hem? Också Asiana First?
 

Senator

Moderator
@toer00 om destinationen är Tokyo, så varför inte flyga ARN-FRA-HND med Lufthansa om möjligheten dyker upp T-14 dagar? Så behåll Asiana på hemvägen om den redan finns, byt till Lufthansa till Tokyo i mån av plats.
 

toer00

Medlem
Vad gäller lounge byter du ju från Senator lounge i FRA till FCL i MUC. Klar fördel för Lufthansa. Om du dessutom kan flyga till München via Frankfurt får du ju gå in i FCT i FRA på vägen (inkl bil till flyget som tar dig till München).

Hur har du bokat flyget hem? Också Asiana First?

Rutten idag ser ut så här:

ARN-FRA (LH C) - FRA-ICN (OZ F) - ICN-KIX (OZ C), HND-GMP (NH C), ICN-FRA (OZ F) - FRA-ARN (LH C)

Men att få Fru toer00 att gå med på ett extra stop i Europa typ i FRA för att komma till MUC, enbart för att besöka LH First Terminal, glöm det...;)
 
Last edited:
Toppen