Senaste nytt

Diverse frågor kring Lufthansa First

Senator

Moderator
Lite off topic, men är en 747-400 ett mindre flygplan än 747-8i? Därav att man inte har "plats" för First?

Inte helt. B747-serien introducerades på 70-talet och har gått genom ett antal generation:
B747-100
B747-200
B747-300
B747-400
B747-8i
Boeing 747 - Wikipedia
finns också som fraktversionen

Lufthansa byggde om sina B747-400 och tog bort First för ca 3-4 år sedan. Tyvärr kan vi nog säga.. tror det är ingen produkt vi har gillat mer..
 

croc

Medlem
Jag ber om ursäkt för att detta är ett löjligt i-landsproblem. Till helgen gör jag en resa med barnen i First med Lufthansa. Avresa från Munich och tillbaka till Frankfurt. Yngsta barnet är 11 och jag undrar därför om man möjligtvis kan lägga in en request på en liten pyjamas? Typ XS eller mindre?

Jag ringde till Lufthansas kundtjänst, bad om ursäkt för den löjliga frågan och fick efter en stunds väntan svaret att pyjamas inte var aktuellt. Jag frågade lite vad som menades och fick då svaret att man aldrig får pyjamas när man flyger First med Lufthansa. Oavsett om man är barn eller vuxen.

Jag förklarade att så inte är fallet men förstod att jag inte skulle komma längre med denna okunniga person i kundtjänsten. Jag har iofs inte flugit First på sex månader men antar att Lufthansa inte slutat med pyjamas. Tänkte att det vore trevligt för barnet att får en pyjamas som passar hyfsat och undrar om det finns något sätt att be Lufthansa inkludera en pyjamas i storlek mindre?
 
Toppen