Senaste nytt

Diverse frågor kring Lufthansa First

johisco

Medlem
Det går alldeles utmärkt att åka via alla städer i Asien, vet inte när du blev nekad detta men det är bara att ringa igen. Jag flög ju för 2 månader sedan via både Tokyo och Seoul på väg till/från Bali och nu senaste månaden har de släppt än mer på reglerna. Alla destinationer som Lufthansa har i Asien ska vara möjliga att boka First till och sedan vidare till Bali.
Ja det var ju inga problem, ombokat med Lufthansa First till Seoul så nu blir det 5,5 timmar i First Terminal :) Från Seuol blir det Thai First till Bangkok och från Bangkok till Bali i Business. Hemvägen blir Thai First via Paris.

Så nu borde det finnas två lediga awards i First med Thai den 12e juli från Frankfurt.
 
Hur tar jag mig till FCT i Frankfurt när jag kommer med flyg som landar på FRA.
Jag ska vidare i Firstklas.
Jag misstänker att vi måste gå ut från flygplatsen/säkerheten?
Måste jag hämta ut väskorna eller går dom vidare även om jag går ut från flygplatsen för att ta mig till FCT
 

palmen

Moderator
Hur tar jag mig till FCT i Frankfurt när jag kommer med flyg som landar på FRA.
Jag ska vidare i Firstklas.
Jag misstänker att vi måste gå ut från flygplatsen/säkerheten?
Måste jag hämta ut väskorna eller går dom vidare även om jag går ut från flygplatsen för att ta mig till FCT
Du behöver inte hämta ut väskan, den kan checkas vidare direkt från Arlanda. Du går som om du skulle gå av i Frankfurt när du kommer till Taxibilarna direkt utanför dörrarna går du vänster ca 5 minuter. Sök på Youtube så hittar du filmer på de som gjort detta.
 
Du behöver inte hämta ut väskan, den kan checkas vidare direkt från Arlanda. Du går som om du skulle gå av i Frankfurt när du kommer till Taxibilarna direkt utanför dörrarna går du vänster ca 5 minuter. Sök på Youtube så hittar du filmer på de som gjort detta.
Tack skulle precis skriva här när jag hitta den :D

Japp, hitta videon.
Tack, då är det bara den långa väntan.

Hur är det på plats, får man någon guidad tur i loungen eller är det bar att förstå allt själv första gången?
Hur är det sen inför bording, blir vi hämtade eller håller vi koll själva och sen går till en uppmötninsplats?
 

palmen

Moderator
Tack skulle precis skriva här när jag hitta den :D

Japp, hitta videon.
Tack, då är det bara den långa väntan.

Hur är det på plats, får man någon guidad tur i loungen eller är det bar att förstå allt själv första gången?
Hur är det sen inför bording, blir vi hämtade eller håller vi koll själva och sen går till en uppmötninsplats?
Vill ni ha guided tur får ni det, så fort du kommer dit kan du glömma allt med att komma ihåg saker typ, Lufthansas personal hämtar dig i loungen när det är dags för Boarding. Du kan lägga in en fråga om att få åka Porsche eller Mercedes så kan de eventuellt fixa detta men inga garantier. Oavsett vilken bil ni får kommer det vara bekvämt, minibussen är också riktigt trevlig
 
Okej, jag fick detta "glömma allt" när vi flög till maldiverna och hamna i en lounge inna sjöflygplanen.
Som den skandinav "sköta sig själv" blev man helt knäpp och ändå kolla hela tiden när planet skulle.
Så blir spännande och se om jag kan släppa kontrollen :confused:

Btw @palmen du är en klippa!
 
Toppen