Senaste nytt

Diverse frågor kring Lufthansa First

Falcon71

Medlem
Har för mig att luftis är generösa med kompensation i F när det uppstått missnöje. Läste mig till att de även betalat ut eurobonus poäng i komp om det lockar dig!
Spekulerar vilt i att du kan få 20-50000 p från dem.

Låter bra , finns det någon här som varit i kontakt med Lufthansa i samma ärende ?
 

palmen

Moderator
Halloj, siktar mot Asien i december och är sugen på first. Kommer det att finnas någon tillgänglighet i LH F under december?

*visst har jag kolla på att platserna släpps två veckor innan avfärd.
Det finns som sagt mer eller mindre varje dag till någon destination i Asien. Ska du flyga precis runt jul/nyår kan det dock vara ont om platser på vissa destinationer även om F-platser tenderar att finnas över de stora helgerna så är det alltid en risk att planen redan är fullbokade så inga awards släpps. Med lite flexibilitet på datum (1-2 dagar) så ska det dock inte vara några problem normalt sätt.
 

Flyger

Ny medlem
Inom några dagar skall jag besöka FCT i Frankfurt för första gången.
Jag ankommer från Berlin och landar 10:25 och mitt flyg till Washington går 13:15. Är det någon som vet hur långt tid jag kommer få i terminalen? Dvs hur långt tid tar det att gå ditt och hur långt tid innan blir man hämtad för transport till planet? (Jag läste i en Reserapport att han blev hämtad 1 h innan planet gick vilket låter mycket)
 

bnr

Medlem
Inom några dagar skall jag besöka FCT i Frankfurt för första gången.
Jag ankommer från Berlin och landar 10:25 och mitt flyg till Washington går 13:15. Är det någon som vet hur långt tid jag kommer få i terminalen? Dvs hur långt tid tar det att gå ditt och hur långt tid innan blir man hämtad för transport till planet? (Jag läste i en Reserapport att han blev hämtad 1 h innan planet gick vilket låter mycket)
Du kommer troligtvis vara i FCT vid 11:00 (senast). Du kommer antagligen bli hämtad vid 12:45-12:55 ungefär.
 

chazzie

Medlem
Inom några dagar skall jag besöka FCT i Frankfurt för första gången.
Jag ankommer från Berlin och landar 10:25 och mitt flyg till Washington går 13:15. Är det någon som vet hur långt tid jag kommer få i terminalen? Dvs hur långt tid tar det att gå ditt och hur långt tid innan blir man hämtad för transport till planet? (Jag läste i en Reserapport att han blev hämtad 1 h innan planet gick vilket låter mycket)

Det tar kanske 10 minuter att gå till FCT, det är bara att gå ut från terminalen och sen är det ca. 5 min promenad utomhus, men från att man lämnat air side är det nog 10 minuter. Den tiden hinner du äta på och dricka lite, jag var där från 10 - 21 vilket var ganska länge, men man finner sig på något sätt ändå, även om jag tycker att runt 6-8 timmar räcker väldigt långt för att uppleva FCT, även om vi har olika uppfattningar allihopa :)

Jag åkte via München sen så jag vet inte exakt, men jag blev hämtad och körd till MUC-kärran som var försenad ca. 10 min innan pushback, jag och min medpassagerare på den flighten var de sista att kliva ombord på den flighten.

Trevlig resa och passa på att njuta!
 

palmen

Moderator
Inom några dagar skall jag besöka FCT i Frankfurt för första gången.
Jag ankommer från Berlin och landar 10:25 och mitt flyg till Washington går 13:15. Är det någon som vet hur långt tid jag kommer få i terminalen? Dvs hur långt tid tar det att gå ditt och hur långt tid innan blir man hämtad för transport till planet? (Jag läste i en Reserapport att han blev hämtad 1 h innan planet gick vilket låter mycket)
Du lär få åtminstone 2h. Beroende på var ni parkerar när ni landar så tar det väl allt från 10-20 minuter att ta sig till FCT. Om du vill boarda först kan du säkert åka 1h innan, annars brukar de köra ut en så man är där så sent som möjligt.
 
Toppen