Senaste nytt

Diverse frågor kring Lufthansa First

Ang LIVE och besök på FCT:s toa...
Här kommer ett foto som jag hittade på FCT ang. hur man inte skall göra. efter att man ätit frukost!!.. :D

Eller sorry...för att inte dra åt sig moderatorernas missnöje med "Off Topic"...
Så finns skylten säkert på ANA IC i Tokyo också...;)

IMG_3952.JPG
 
Last edited:
Även om du får apron måste du gå den där biten, du blir bara körd till ordinarie terminalen där man brukar landa, man blir aldrig körd till FCT

Stämmer mycket bra. Fick apron och blev körd till terminal 1 och gick den sista biten till FCT. Men det var det värt! Fick även min badanka (silver).

Nu när jag flyger hem om ca 1 dygn från New York så ser jag sent omsider 2 lediga platser samt en "blocked seat" via Uniteds hemsida och Expertflyer. Det är ju försent att boka via SAS callcenter men de sa att man kan uppgradera i gaten. Stämmer det och är det alltså efter man checkat in man går direkt till gaten och pratar med dem? Eller gör man på något annat sätt? Har ju redan flugit utresan på first class.....
 

blobloblo

Medlem
Nu när jag flyger hem om ca 1 dygn från New York så ser jag sent omsider 2 lediga platser samt en "blocked seat" via Uniteds hemsida och Expertflyer. Det är ju försent att boka via SAS callcenter men de sa att man kan uppgradera i gaten. Stämmer det och är det alltså efter man checkat in man går direkt till gaten och pratar med dem? Eller gör man på något annat sätt? Har ju redan flugit utresan på first class.....

Den infon kan inte stämma. Ser inte varför LH skulle uppgradera dig till F bara för att du flög dit i den klassen.
 

Canadien

Medlem
Det kan gå att uppgradera vid check-in för cash. Brukar vara fare difference ungefär. Så mellan Business och First borde det ligga på ca 1500-2000EUR
 
Det var SAS callcenter som sa det, men det känns ju som ni beskriver lite svårt att få till. Även om jag lagt 150.000 EB totalt och därmed uppfyller first för hela resan, så tjänar de ju inget på att uppgradera mig. Dock har de fortfarande lediga stolar i first. Bättre då att uppgradera och ta in en betalande i business istället för mig kan man tycka.
 

Abbs

Medlem
Det var SAS callcenter som sa det, men det känns ju som ni beskriver lite svårt att få till. Även om jag lagt 150.000 EB totalt och därmed uppfyller first för hela resan, så tjänar de ju inget på att uppgradera mig. Dock har de fortfarande lediga stolar i first. Bättre då att uppgradera och ta in en betalande i business istället för mig kan man tycka.
Förstår inte ditt resonemang. Varför skulle det vara bättre att uppgradera en award biz(dessutom från annat program)?
 
Förstår inte ditt resonemang. Varför skulle det vara bättre att uppgradera en award biz(dessutom från annat program)?

Tänkte bara om det frigör en plats i biz som de kan få en betalande till. Bättre en betalande dit än ingen alls tänkte jag. Eftersom biz verkar hyfsat full.

Men det är rätt lugnt, ska bli kul att testa biz på övervåningen på 747-8 som jämföresle.
 

Canadien

Medlem
Tänkte bara om det frigör en plats i biz som de kan få en betalande till. Bättre en betalande dit än ingen alls tänkte jag. Eftersom biz verkar hyfsat full.

Men det är rätt lugnt, ska bli kul att testa biz på övervåningen på 747-8 som jämföresle.
Revenue management kan ändå sälja en plats i business, och om det blir överbokat så bumpar de en HON eller Senator till First
 
Toppen