Senaste nytt

Diverse frågor kring Lufthansa First

ahh

Medlem
Expertflyer fixate tre platser åt oss till Balin DPS via MUC-PEK i Lufthansa First. Två platser är lätt skulle jag säga, tre platser lite svårare
Ska själv göra resan till Bali med min sambo i juli. Vi har nu biljetter i F med Asiana FRA-ICN men kommer hålla utkik efter Lufthansa F för att få en chans att testa FCT. Vilka rutter höll du utkik efter? FRA-BKK, FRA-HND, FRA-HKG och MUC-PEK? Eftersom det är utresa från FRA och FCT som är aktuellt tänker jag att det eg. bara är till HKG, BKK och HND som är aktuellt(?).
 

Senator

Moderator
Ska själv göra resan till Bali med min sambo i juli. Vi har nu biljetter i F med Asiana FRA-ICN men kommer hålla utkik efter Lufthansa F för att få en chans att testa FCT. Vilka rutter höll du utkik efter? FRA-BKK, FRA-HND och MUC-PEK? Eftersom det är utresa från FRA och FCT som är aktuellt tänker jag att det eg. bara är till BKK och HND som är aktuellt(?).

Just nu flyger inte Lufthansa med Förstaklass till Bangkok eller Seoul.

Tokyo-Haneda, Beijing, Singapore eller Shanghai är dina bästa alternativ. De två sistnämnda är svåra..
 
  • Gilla
Reactions: ahh

Agö

Medlem
Lufthansa kör väl 380 igen till ICN under sommarhalvåret eller? Den har ju First.
Yes, tre månader.

Lufthansa last week updated planned summer 2017 operation for Frankfurt – Seoul Incheon route, from 25MAR17 to 28OCT17. Previously, the airline was displaying Boeing 747-400 operating for entire summer season, replacing A380. However latest revision sees A380 aircraft re-assigned on this route, albeit only for 3-month period.

The A380 is scheduled to operate from 01JUL17 to 29SEP17 (FRA departure).

LH712 FRA1745 – 1105+1ICN 388 D
LH713 ICN1445 – 1850FRA 388 D

Lufthansa adjusts S17 A380 Seoul operations :: Routesonline
 

ahh

Medlem
Just nu flyger inte Lufthansa med Förstaklass till Bangkok eller Seoul.

Tokyo-Haneda, Beijing, Singapore eller Shanghai är dina bästa alternativ. De två sistnämnda är svåra..
Tack för snabbt svar! Får bli bevakning på de destinationerna med ev tillägg av ICN om a380 går dit i sommar.
 

ahh

Medlem
Lufthansa kör väl 380 igen till ICN under sommarhalvåret eller? Den har ju First.

Yes, tre månader.

Lufthansa last week updated planned summer 2017 operation for Frankfurt – Seoul Incheon route, from 25MAR17 to 28OCT17. Previously, the airline was displaying Boeing 747-400 operating for entire summer season, replacing A380. However latest revision sees A380 aircraft re-assigned on this route, albeit only for 3-month period.

The A380 is scheduled to operate from 01JUL17 to 29SEP17 (FRA departure).

LH712 FRA1745 – 1105+1ICN 388 D
LH713 ICN1445 – 1850FRA 388 D

Lufthansa adjusts S17 A380 Seoul operations :: Routesonline

Tack för tips! Åker dock i slutet av juni så vi missar tyvärr möjligheten att resa via ICN.
 

Mathcar71

Medlem
Funderar på om man får tillgång till FCT på hemvägen i Frankfurt? I mitt fall åker jag long haul i F och har ca 5 timmar att slå ihjäl på FRA innan jag sätter mig på flyget till GOT som av förklarliga skäl är en C produkt?
 
Toppen