Senaste nytt

Diverse frågor kring Lufthansa First

chazzie

Medlem
Om jag inte förstått fel så förekommer extra avgångar under sommartidtabellen till ORD och IAD, jag har för mig att det är avgångar kring 13-14 på dagen, vilket skulle vara bra för lite mer FCT-tid, men från när brukar de turerna gå? Mars? April? Maj?
 

palmen

Moderator
Om jag inte förstått fel så förekommer extra avgångar under sommartidtabellen till ORD och IAD, jag har för mig att det är avgångar kring 13-14 på dagen, vilket skulle vara bra för lite mer FCT-tid, men från när brukar de turerna gå? Mars? April? Maj?
Har de inte satt in ett plan utan First på den andra avgången till Chicago eller blandar jag ihop saker nu?
 

Senator

Moderator
Det är korrekt att ett antal flygplatser som Washington-Dulles, Boston, Chicago-O'hare har två flighter under sommartabellen som sträcker sig från slutet av mars till slutet av oktober.

Förra året flögs t.ex. Boston med en B747-400 utan First. Med tanke på utvecklingen tror jag vi kommer se en mix på vissa rutter. Kolla ExpertFlyer och gör ett veckosök är mitt tips.
 

famhanssons

Medlem
Jag flyger FRA - BLR på fredag mitt på dagen. Gick in på LHs hemsida för att titta på seating (framförallt om det kommit någon till i F). Då visar det sig att jag inte kommer åt seatingen. Brukar det vara så att seating via hemsidan stänger 48 timmar innan? Trodde man hade möjlighet tills man checkat in......
 

Elberto

Medlem
Jag flyger FRA - BLR på fredag mitt på dagen. Gick in på LHs hemsida för att titta på seating (framförallt om det kommit någon till i F). Då visar det sig att jag inte kommer åt seatingen. Brukar det vara så att seating via hemsidan stänger 48 timmar innan? Trodde man hade möjlighet tills man checkat in......


Jag brukar ta det via min LH.com account som jag skapade. Sen importera jag mina resor och kan sen alltid välja plats i F kabinen. Senaste resor gick till både USA och Japan.
Dock kommer jag inte ihåg att seating var låst 48 tim innan.
 

famhanssons

Medlem
:p
IMG_0085.JPG
Det finns klara fördelar att uppleva First med frun. En liten vit lögn att vi är på Honeymoon löste dessa ankor. Att vi sedan varit gifta in17 år behövde jag ju inte lägga till
 
Toppen