Senaste nytt

Diverse frågor kring Lufthansa First

P-L

Medlem
Sitter och tittar på möjligheten till my first first med Amex 2-4-1. Enligt informationen på BC står det att:

"Du får ändra/avboka bonusresan fram till en arbetsdag före första flightens avgång, dock minst 24 timmar före avresa."

Om jag förstått det hela rätt är strategin att boka Business och sen ändra till First hos Tallin 14 dagar (eller mindre) innan avresa. Betyder det att resan maximalt kan vara 13 dagar lång om man vill ha t/r? Eller missar jag något?
 

Dr. Miles

Expert
Sitter och tittar på möjligheten till my first first med Amex 2-4-1. Enligt informationen på BC står det att:

"Du får ändra/avboka bonusresan fram till en arbetsdag före första flightens avgång, dock minst 24 timmar före avresa."

Om jag förstått det hela rätt är strategin att boka Business och sen ändra till First hos Tallin 14 dagar (eller mindre) innan avresa. Betyder det att resan maximalt kan vara 13 dagar lång om man vill ha t/r? Eller missar jag något?
Det är lite off topic i den här tråden egentligen (frågan är EuroBonus specifik, det handlar inte om Lufthansas produkter/tjänster).

Så länge du inte bokar Lufthansa First class i båda riktningar kan du ha en längre resa än 13 dagar.
Men om du vill ha Lufthansa First på hemresan, ja då blir det max 13 dagar om du vill ändra bokningen en arbetsdag före avresedatumet.
 
  • Gilla
Reactions: P-L

Zniper

Medlem
Sitter och tittar på möjligheten till my first first med Amex 2-4-1. Enligt informationen på BC står det att:

"Du får ändra/avboka bonusresan fram till en arbetsdag före första flightens avgång, dock minst 24 timmar före avresa."

Om jag förstått det hela rätt är strategin att boka Business och sen ändra till First hos Tallin 14 dagar (eller mindre) innan avresa. Betyder det att resan maximalt kan vara 13 dagar lång om man vill ha t/r? Eller missar jag något?

Jag har precis varit iväg på min first first och jag bokade Lufthansa First som utgående flyg men jag försökte inte få det på hemflyget oxå eftersom jag ville ha något annat att jämföra med. Jag bokade Thai First hem från Bangkok och trots att många här "klankar" ner på Thai så tyckte jag det var en mycket bra flight med suverän service och fräscha bra säten.
Enligt rekommendationer här så ska ju ANA vara väldigt bra i First så det kanske kan vara ett alternativ på hemresan?
 
Nya F är helt magiskt. Jag tycker de kommit otroligt nära A380:ans F, med undantag av toaletten som såklart är mycket mindre. Men stolen och servicen är ju helt underbar! Finns det nåt bättre än rysk kaviar, champagne och lite rysk vodka till som förrätt? ;-) Stolen är nåt helt otroligt och deras turndown service ger dig en bra start inför en en sovupplevelse som gjorde att jag sov nästan lika bra som på ett hotell. Gillar speciellt den elektroniskt uppfällbara väggen i sätet som gör att det blir lite av en sovsvit av sätet. Helt fantastiskt! Lufthansas service och det sätt som de tar hand om F-passagerare (måhända lite extra bra eftersom jag är LH SEN) är helt unik. Det ABSOLUT bästa sättet att korsa Atlanten, ingen tvekan! Visa bifogad bild 17298 Visa bifogad bild 17299

Längtar tillbaka :)
 

Senator

Moderator
Var kan jag hitta en uppdaterad lista på Lufthansas FirstClass destinationer?

Jag vet inte om Airliners har detta, men det är inte helt enkelt att hålla reda på nu som många flygplan ändras. Det som också komplicerar är att det verkar vara skillnad på sommar och vintertabellen.

Enklast är nog att hålla reda på flygplan. Det är alla A380 och B747-8i. Sen har jag tappat översikten om alla A340-600 har First och om någon A330-300 kommer ha kvar First. Jag tror under våren allt kommer vara tydligare.
 
En fråga som antagligen ställts innan, men som jag ställer igen för den är ju lite färskvara.

Jag har varit i FCT i Frankfurt tre gånger, och det är ju väldigt trevligt, ett stort plus för cigarr-loungen som alla gånger jag varit där har haft fria cigarrer, medan det är ett stort minus för utsikten. Maten är ju helt ok, men en väldigt god lufttorkad skinka. Jag har aldrig varit i FCL i Frankfurt. Som jag har förstått det så är utsikten betydligt bättre jämfört med FCT. Hur är det med cigarr-lounge, finns det i FCL också? För ett tag sedan så tog de ju bort cigarrerna från FCT, är de fortfarande borta? Är cateringen samma för FCL och FCT?
 

bnr

Medlem
En fråga som antagligen ställts innan, men som jag ställer igen för den är ju lite färskvara.

Jag har varit i FCT i Frankfurt tre gånger, och det är ju väldigt trevligt, ett stort plus för cigarr-loungen som alla gånger jag varit där har haft fria cigarrer, medan det är ett stort minus för utsikten. Maten är ju helt ok, men en väldigt god lufttorkad skinka. Jag har aldrig varit i FCL i Frankfurt. Som jag har förstått det så är utsikten betydligt bättre jämfört med FCT. Hur är det med cigarr-lounge, finns det i FCL också? För ett tag sedan så tog de ju bort cigarrerna från FCT, är de fortfarande borta? Är cateringen samma för FCL och FCT?
Finns lounge i FCL också. Catering är samma. Inga cigarrer någonstans dock.
 

Elberto

Medlem
En fråga som antagligen ställts innan, men som jag ställer igen för den är ju lite färskvara.

Jag har varit i FCT i Frankfurt tre gånger, och det är ju väldigt trevligt, ett stort plus för cigarr-loungen som alla gånger jag varit där har haft fria cigarrer, medan det är ett stort minus för utsikten. Maten är ju helt ok, men en väldigt god lufttorkad skinka. Jag har aldrig varit i FCL i Frankfurt. Som jag har förstått det så är utsikten betydligt bättre jämfört med FCT. Hur är det med cigarr-lounge, finns det i FCL också? För ett tag sedan så tog de ju bort cigarrerna från FCT, är de fortfarande borta? Är cateringen samma för FCL och FCT?

Jag själv har varit 2 ggr på FCL i pier A.
Som du kanske vet är maten detsamma som på FCT dvs. den kommer från Do&Co. Och utsikten är ju kanon.
Ja, det finns även en cigarr-lounge i FCL. Dock kan jag inte säga något om utbudet där jmfd med FCT för jag röker inte :eek:
 
Toppen