Senaste nytt

Diverse frågor kring Lufthansa First

RickardG

Medlem
Tänkte flyga till LAX nu i Januari med LH. Är det någon som vet på vilket ben det är störst sannolikhet att få F? FRA-LAX, LAX-FRA, MUC-LAX eller LAX-MUC? MUC är A340-600 och FRA A380.
Jag kan inte svara på vilken sträcka som är lättast, men om du åker ensam är min erfarenhet att det väldigt ofta finns plats från både FRA och MUC om mannen har is i magen. Det brukar dyka upp enstaka platser bara 1-3 dagar innan avgång.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Per N

Medlem
Är det någon som hunnit flyga Lufthansa First på det nya året 2017 och i så fall kan bekräfta vilken Champagne som serveras? Jag ska flyga till Rio på torsdag och den uppgift jag hittar på Lufthansas hemsida säger Taittinger Brut Miléssimé 2007 vilket inte känns särskilt exklusivt för First.
 

Per N

Medlem
I september hade dom Laurent Perrier Grand Siecle på samma sträcka vilket är godkänt för First i jämförelse med övriga. Har dock dålig koll hur det varit tidigare då det var min premiär med Lufthansa F
 

bnr

Medlem
Är det någon som hunnit flyga Lufthansa First på det nya året 2017 och i så fall kan bekräfta vilken Champagne som serveras? Jag ska flyga till Rio på torsdag och den uppgift jag hittar på Lufthansas hemsida säger Taittinger Brut Miléssimé 2007 vilket inte känns särskilt exklusivt för First.
Har växelvis fått den och Laurent-Perrier Grand Siècle när jag flugit LH F. Kan mycket väl stämma att det är den Taittingern som serveras.
 

NyfikenGrau

Medlem
Jag ska flyga till Rio på torsdag

Berätta gärna hur det var sedan :) Har sett att tillgängligheten verkar vara ypperlig på just linjen till Rio, och då är väl ändå januari högsäsong. Har egentligen siktet på Buenos Aires men där finns inga awardplatser alls denna tvåveckorsperiod enligt United.

(kollar för att få ett hum om läget inför nästa januari, så inte aktuellt just nu)

Fördelen med Rio liksom Buenos Aires är som jag ser det kvällsflyg från Frankfurt, så mycket tid i FCT. Har någon förresten provat både GIG och EZE med Lufthansa first? Ev. skillnader?
 

Per N

Medlem
Jag har haft bevakning på EZE parallellt med Rio men inte hittat tillgänglighet, åtminstone inte för två personer. Fick klart med hemresan igår så det blir en weekend i Rio, utresa torsdag kväll och hem söndag kväll. Imorgon väntar 10 timmar i FCT. Min uppfattning är också att det är relativt god tillgänglighet på awards till Rio. Särskilt som man även har möjlighet att flyga via Sao Paulo med samma utresetid från Frankfurt.
 

NyfikenGrau

Medlem
Märkligt, nu finns mycket god tillgång till first class awards på Lufthansa till EZE närmaste veckan enligt United, såg inget alls igår kväll...men men, bra att veta!
 
Toppen