Senaste nytt

Diverse frågor kring Lufthansa First

Jag tittar på resor med First från Saudi Arabien ToR hem till Sverige (för Eurobonus poäng). Det finns aldrig resor när jag tittar 14 dagar framåt, men nästa alltid resor i first 2-3 dagar framåt.

Är det inte 14 dagar som gäller där/här?

Om jag bokar en resa som är en vecka med first ut och business tillbaks kan jag då ändra till first dagarna innan hemresan även då resan har börjat?

Tack för hjälpen.
 
Absolut, jag förstår att det är tidigast. Det gånger jag tittat på resor (och bokat) från Sverige har det varit ganska nära 14 dagar. Jag bara undrar om någon har någon erfarenhet om det är annorlunda från vissa länder eller om det råkar vara just denna period. Jag har tittar på tillgängligheten de senast 14 dagarna och den ligger 2-3 framåt i tiden varje dag.
 

Skyraider

Medlem
Kommer in till FRA 1125 med en SK-flight idag. Har en connection med LH i F 1250. Är det värt besväret att gå ut och gå till F terminalen (kanske sparar man in den genom att man slipper passkontrollkön) istället för att gå till F loungen? Vid tidigare tillfällen jag flugit LH F har jag haft gott om tid i FRA så då hade det varit givet. Men nu?
 

jerixon

Medlem
Jag gillar FCL väldigt mycket och passkontrollen har ju automater.
Funkat smärtfritt när jag varit där. Tar första bästa lounge i Schengen området och då får man oftast car service till flyget sen också :)
FCT tar ju en stund att gå till också...
För långt att ta tunneln bort till Non Schengen tycker jag och servicen i FCL är mkt bra.
 

Flash

Medlem
Tänkte flyga till LAX nu i Januari med LH. Är det någon som vet på vilket ben det är störst sannolikhet att få F? FRA-LAX, LAX-FRA, MUC-LAX eller LAX-MUC? MUC är A340-600 och FRA A380.
 
Toppen