Senaste nytt

Diverse frågor kring Lufthansa First

Claes L

Medlem
Titta på maps.google.com och sök på "Lufthansa First Class Terminal Frankfurt, Frankfurt, Germany" så är det väldigt lätt att hitta...
 
Jag sitter och tittar lite på vilka rutter som oftast har awards, och en sak som slår mig är att Charlotte i USA oftast har god tillgänglighet. Min fråga är varför Lufthansa överhuvudtaget har förstaklass dit, då de har skurit ner på förstaklass-destinationer i övrigt. Vad finns i Charlotte med omnejd förutom en hyfsat ok finanssektor?
 

miamiflyer

Medlem
Jag sitter och tittar lite på vilka rutter som oftast har awards, och en sak som slår mig är att Charlotte i USA oftast har god tillgänglighet. Min fråga är varför Lufthansa överhuvudtaget har förstaklass dit, då de har skurit ner på förstaklass-destinationer i övrigt. Vad finns i Charlotte med omnejd förutom en hyfsat ok finanssektor?
CLT är en stor US Airways hub (AA idag), då när US Airways var Star Alliance hade man bra anslutningar vidare
 

fredrik996

Medlem
Jag sitter och tittar lite på vilka rutter som oftast har awards, och en sak som slår mig är att Charlotte i USA oftast har god tillgänglighet. Min fråga är varför Lufthansa överhuvudtaget har förstaklass dit, då de har skurit ner på förstaklass-destinationer i övrigt. Vad finns i Charlotte med omnejd förutom en hyfsat ok finanssektor?

Denver från MUC och Detroit från FRA har ja fått för mig har goda möjligheter till award också i LH F
 

Senator

Moderator
Jag sitter och tittar lite på vilka rutter som oftast har awards, och en sak som slår mig är att Charlotte i USA oftast har god tillgänglighet. Min fråga är varför Lufthansa överhuvudtaget har förstaklass dit, då de har skurit ner på förstaklass-destinationer i övrigt. Vad finns i Charlotte med omnejd förutom en hyfsat ok finanssektor?

Jag tror (fokus på tror) att det handlar om "aircraft rotation". Det vill säga att det finns flygplan med Förstaklass i Munchen som behöver rotation till "bäst möjliga" rutt, och Charlotte råkar vara en bättre alternativ än något annat.
 

Glenn E

Medlem
image.jpeg
Det är stora bord till första klass sätena:)
 
Toppen