Senaste nytt

Diverse frågor kring Lufthansa First

JohanA

Medlem
Gå till gate kommer upp tidigt men faktiskt boarding startar i princip aldrig så långt före på Lufthansa.

Personalen i FCT har koll så de kör dig till planet så du är där ca 5-10 minuter före boarding completed, i vanliga fall. Du kan givetvis önska tidigare transport tex om du vill vars först på.
 
Man kan också göra som jag och @MarSecLtd gjorde, be personalen att vi vill va först på planet. Tydligen väldigt ovanlig request dom aldrig fått från passagerare i FCT men vi visste också att vi skulle ha hela F kabinen för oss själva så de va ju självklart att vi skulle börja partyt direkt!

Annars brukar dom lösa så man är ombord bland dom sista paxen. Första gången jag flög Lufthansa First kom jag upp i hissen precis när sista passagerarna gick ombord, innan jag hunnit sätta mig i stolen ropades det ut *Boarding Completed*
 
  • Gilla
Reactions: Ano

tcswede

Medlem
I allmänhet kör dom dig runt 25-30 min före avgång till planet.
På de yttre stationer LH / LX fortfarande har es fungerande PA service brukar de fråga när de ska hämta dig, om du vill vara först eller sist ombord.
 

tcswede

Medlem
Det där var ett nytt uttryck för mig. Vad är det?
Sorry - todde det var en känd avkortning:oops:
Personal Assistant, fanns igångsvis med HON på alla stationer utanför Europa. EN PA per HON tom...
Hämtning vid planet och den genväg genom Immigration vid ankomst
Samma spel vid avresa, har med åren försvunnit mer och mer....
USA började med kortningarna och sedemera i fast alla hörn. Ibland Finns det en PA som hjälper men i mest blir du dumpad in den kö ditt man själv också kunde finna vägen
 
Toppen