Senaste nytt

Diverse frågor kring Lufthansa First

NyfikenGrau

Medlem
Har insett att detta kanske ligger inom räckhåll även för oss på drygt 1 års sikt, men jag ser I-landsproblemet redan nu: Hur lägger man upp det här med all mat, både i FCT och på planet? Kanske lunch i FCT och försöka hitta någon kvällsavgång? :)
 

Gus

Medlem
Vi har valt 3D/G på dagflighter och 1A/K på natt..... (om dom finns lediga)
Rad 1, funkar klockrent för samkväm samt möjlighet att få lite lugn och ro från sin champagnefulla kompis
Haha perfekt! Nu har jag ändrat till rad 1 för vår flight som avgår kl. 20.40. Det ska bli häftigt att få titta framåt i körriktningen på planet, nog både första och sista gången man får testa det! :)
 

palmen

Moderator
Om man är två kompisar som åker 747-8. Vilka säten hade ni valt då? 1A/K eller 3D/G? Vi vill gärna kunna prata och skåla med varandra.
Rad 1 om möjligt.
I somras åkte vi 3A och 3D, fungerar bra att prata då också. Fanns en ledig plats i kabinen och det var 3G. Det kan med andra ord vara taktiskt att ta ena mittsätet, troligtvis tar ingen det andra om det inte blir fullt.
 
Har insett att detta kanske ligger inom räckhåll även för oss på drygt 1 års sikt, men jag ser I-landsproblemet redan nu: Hur lägger man upp det här med all mat, både i FCT och på planet? Kanske lunch i FCT och försöka hitta någon kvällsavgång? :)
Just det där med maten är ett problem. Det blir helt enkelt väldigt mycket om man ska ha allt, även om man tar en kvällsavgång. Kanske testa taktiken med att smaka av allt men inte äta upp? :)

'
 
Jag har en fråga som jag känner att jag borde veta svaret på men det är helt blankt i huvudet... Därför ställer jag den här. Jag har tidigare åkt First i de olika 747-varianterna, ny kabin. Nu ser jag att det finns platser på 340 dit jag vill åka. Hur skiljer sig hårvaran åt? Är det fortfarande de förskräckliga blåa stolarna i 340 eller är de också uppdaterade?
 
Toppen