Senaste nytt

Ditt reseår 2018

Andreas.Net

Medlem
  1. Hur många flygningar har du gjort? : 18
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? : 14367
  3. Vilka flygbolag har du flugit? : SAS, Lufthansa, TAP
  4. Nya flygplatser besökta under året? : LIS och SID (Kap Verde)
  5. Nya flygbolag testade under året? : TAP
  6. Nya besökta länder? : Kap Verde, Skottland
  7. Antal hotellnätter/övernattningar? : 25
  8. Bästa hotellvistelse? : Melia Dunas Beach (Sal Kap Verde)
  9. Sämsta hotellvistelse? : -
  10. Bästa reseminnet? : Företagets whiskyresa till skottland, samt vår resa till Cypern för att fira 20 årig bröllopsdag
  11. Sämsta reseminnet? : inget i år
  12. Största överraskningen? :
  13. Annat "första gången" under året? : Första gången vi var på solresa utan barnen :)
  14. Mål för 2019? : Åka tillbaka till Kap Verde
  15. Detta hade inte hänt utan BC under 2018? : Milagerun
Bonusfrågor:
  1. Bästa BusinessClass.se/dk/no-upplevelse: Grymt bra kunskapsbank.
  2. Bästa loungen: TAP Premium Lounge LIS (Grymt bra bartender)
  3. Sämsta loungen: SAS Gold CPH (Innan renoveringen)
 

Tur-Ture

Medlem
1. Hur många flygningar har du gjort? : 49
2. Hur långt i Miles har du flugit under året? : 67.663
3. vilka flygbolag har du flugit? : SAS, Finnair, Lufthansa, Air China, Delta, Air India, Thomson, Brussels Airlines, Austrian, Singapore Airlines, Air Baltic.
4. Nya flygplatser besökta under året? : MRU
5. Nya flygbolag testade under året? : Air India, Singapore Airlines, Thomson
6. Nya besökta länder? : Mauritius
7. Antal hotellövernattningar? : 40-45
8. Bästa hotellvistelse?
: Ambre, Mauritius (men det var ju semester)
9. Sämsta hotellvistelse? : Residhotel Central Gare - Grenoble
10. Bästa reseminne? : 2 veckor på Mauritius
11. Sämsta reseminne? : Trafiken i Indien + Singapore Airlines översunkiga 777'a
12. Största överaskningen? : Thomson (charter) 787, bra benutrymme (economy) supertrevlig och proffsig crew - slår alla andra flygbolag i år.
13. Annat "första gången" under året? : Missad flight pga planet gick 10 minuter före tidtabell (jodå, jag var sen och dom hade väl stängt dörren i korrekt tid men det var ändå snopet att se planet taxa ut i förtid, DY GOT-ARN)
14. Mål för 2019? : Guld på SAS (varit ganska nära 2017 o 2018 o med lite vettigare planering borde det gå)
15. Detta hade inte hänt utan BC? : 15.000 EB poäng från Avis

Bonusfrågor
16. Bästa BC upplevelse? : Reseberättelser och all samlad info som finns att söka
17. Bästa loungen? : Tycker Priority Pass Bangalore är riktigt bra
18. Sämsta loungen? : Utan tvekan Priority Pass skrubben på STR
 

Sweden

Medlem
Jag har inte rest klart än för i år, en resa återstår till Lissabon nu 6-9 dec, reser sedan till Asien via USA 22 dec. Eurobonus Awardresa USA - Asien, ska testa TAP Air Portugal Business till USA, köpt denna biljett. Men mitt resår 2018 ser sammantaget ut som följande:
  1. Hur många flygningar har du gjort: 107 flighter, 12 First, 67 Business, 20 SAS Plus, 8 Economy
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året: Inte orkat räkna ut detta...:p
  3. Vilka flygbolag har du flugit: Qatar Airways, Royal Jordanian, Malaysian Airlines, Finnair, British Airways, American Airlines, Aegean, Thai Airways, Lufthansa, LOT, TAP Air Portugal, SAS, All Nippon Airways, Eva Air, Singapore Airlines, Turkish Airlines, Swiss Air, United Airlines, Asiana, AirFrance, KLM, Aeroflot, Alitalia, Atlas Global, Bangkok Airways, AirAsia, Sata Azores, Royal Brunei.
  4. Nya flygplatser besökta under året: Gdansk, Ponta Delgada, Horta, Pico, Phnom Penh, Siem Reap
  5. Nya flygbolag testade under året: Atlas Global, Sata Azores samt Royal Brunei
  6. Nya besökta länder: Cambodia
  7. Antal hotellnätter/övernattningar: 42
  8. Bästa hotellvistelse: Ryokan Harmonie, Yufuin (Japan).
  9. Sämsta hotellvistelse: Monopol Hotel Frankfurt, 80-tals stuk, ingen AC och minst 35 grader i Frankfurt i augusti.
  10. Bästa reseminnet: Japan, Tokyo, Fukuoka och Yufuin i augusti. Kom lite vilse i Linköping när jag skulle till flygplatsen i februari. Frågade 2 sopkillar om vägen, de erbjöd mig skjuts till flygplatsen. När jag kom till incheckningen skrattade tjejen vid disken om att hon aldrig sett en passagerare komma till flygplatsen i en av kommunens sopbilar, med väska och allt.
  11. Sämsta reseminnet: Bokade 2 deals med AirFrance/KLM mfl (awesome routings...:)) i början på 2018. Fick till 9 flighter på vardera bokning i Business för ca 6.000 spänn. Hade bl.a. ToR Paris/Amsterdam - Tel Aviv på första bokningen, bara en övernattning i Tel Aviv. Blev minst sagt grundligt utfrågad i Amsterdam om min routing. Jag blev tagen åt sidan vid säkerhetskontrollen och utfrågad i minst 20 minuter av någon slags Israelisk agent. Han var helkonfunderad över min bokning (9 flighter) och frågade hur mycket som helst vad jag skulle göra i Israel på bara 1 dygn, och varför min routing var som den var. När jag väl kom till Israel var det inga problem, inte heller när jag åkte därifrån:D. Ett annat mindre bra resminne är när vi i april skulle ta oss från Phnom Penh till Siem Reap. Bokade buss á 3-4 timmar. Pic up bilen var sen så när vi kom fram till långfärdsbussen blev det stressigt med väskor och allt. Brukar vilja ha koll på att väskor och allt packas med (ha uppsikt), men här blev vi uppmanade att ta våra sittplatser och alla väskor skulle packas. Jo just det, när vi kom fram till Siem Reap så visade det sig att min kabinväska inte var med. Fick info om att den skulle komma senare. Man står i Cambodia, har "tappat" en väska med jobbmobil och jobbdator :(. Efter några timmar gav jag mig tillbaka till busstationen för att invänta nästa långfärdsbuss från Phnom Penh. Till min glädje kom min väska med allt innehåll. Väskan var förvisso låst, men jag hade vissa tvivel om jag verkligen skulle få tillbaka väskan. Cambodia är Cambodia... men jag blev glatt överraskad att det funkade bra trots allt.
  12. Största överraskningen: Hur smidigt mitt resande gått under hela 2018. Har klarat mig från sjukdom, större förseningar och till och med mitt bagage har till 95% kommit rätt. Avis-kampanjen har varit suveränt under året.
  13. Annat "första gången" under året? Azores 9 dagar, Gamla staden i Gdansk har jag besökt några gånger under året, Angkor Wat besökte jag under 4 dagar.
  14. Mål för 2019? Fortsätta ta del av all information som finns här på forumet, fortsätta planera och resa mina resor på bekvämt och medvetet sätt. Bibehålla mitt EBD, ska återkvala till BAEC, får se hur det blir med mitt Platinum hos FB.
  15. Detta hade inte hänt utan BC under 2018? Alla mina poäng via Avis biluthyrning... ;)
Bonusfrågor:
  1. Bästa BusinessClass.se/dk/no-upplevelse: Alla information som finns att hitta här på forumet.
  2. Bästa loungen: Svårt att välja, FCT Frankfurt, Privat Room i Singapore eller Qatars First class lounge.
  3. Sämsta loungen: Bara varit där 2 gånger men nog Arlanda T4...
 
Last edited:

Tongen2

Medlem
  1. Hur många flygningar har du gjort? : 57
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? : 40 594 miles
  3. Vilka flygbolag har du flugit? : SAS 54, BRA 2, Swiss 1
  4. Nya flygplatser besökta under året? : Umeå, Oslo, Miami, Bromma, Zürich,
  5. Nya flygbolag testade under året? : BRA, Swiss
  6. Nya besökta länder? : Besökt och besökt... Mellanlandat i Zürich blev det.
  7. Antal hotellnätter/övernattningar? : ca 30-tal
  8. Bästa hotellvistelse? : Elite Hotell i Gävle, mycket trevlig frukost och fint hotell.
  9. Sämsta hotellvistelse? : -
  10. Bästa reseminnet? : Resa till New York med kompis i business med SAS.
  11. Sämsta reseminnet? : Hemresa från Zürich, ledigt säte bredvid mig resulterade i icke ledigt säte bredvid mig efter att dörrarna var stängda, då personalen tyckte att en mycket flygrädd man som ville kliva av planet skulle sitta i mitten bredvid mig på rad 1 istället för hans egna säte 2 rader bakom av någon anledning. Jag jetlaggad och trött uppskattade ledigt säte bredvid mig så jag fick lite extra utrymme och kunde vila någorlunda ostört på flighten. Men icke... Måttligt less. Men det gick ju bra ändå.
  12. Största överraskningen? : Hur många resor det blev detta året
  13. Annat "första gången" under året? : Swiss Business, vilken otroligt trevlig upplevelse!
  14. Mål för 2019? : Inte flyga så mycket i "onödan", mer planerade resor. Spara poäng till en first first.
  15. Detta hade inte hänt utan BC under 2018? : Massor av poängresor, massor av poäng via AVIS, massor av bra information på forumet!
Bonusfrågor:
  1. Bästa BusinessClass.se/dk/no-upplevelse: Kompetensen på forumet, läsa trådarna är en upplevelse i sig
  2. Bästa loungen: Swiss Senator Terminal E Zürich
  3. Sämsta loungen: Så länge SAS lounge på T4 är som den är, så kommer den nog alltid vara sämst tror jag
 

spritfet

Medlem
  1. Hur många flygningar har du gjort? : 58
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? : 74035
  3. Vilka flygbolag har du flugit? : SAS, Lufthansa, Ethiopian, Hong Kong Airlines, BRAflyg, Singapore, United, TUI
  4. Nya flygplatser besökta under året? : VLC, SGN, HAD, CAE, OER
  5. Nya flygbolag testade under året? : Hong Kong Airlines, Singapore Airlines, TUI
  6. Nya besökta länder? : Vietnam
  7. Antal hotellnätter/övernattningar? : 58
  8. Bästa hotellvistelse? : Pullman Saigon Centre
  9. Sämsta hotellvistelse? : L'lroko Hotel, Aix-les-Bains
  10. Bästa reseminnet? : Cape Town + Winelands
  11. Sämsta reseminnet? : Alla jobbresor till Nässjö
  12. Största överraskningen? : Shanghai, hänt mycket sen jag var där för 10 år sedan.
  13. Annat "första gången" under året? : Singapore Airlines First
  14. Mål för 2019? : SQ21 och EVA C long haul (båda redan bokade)
  15. Detta hade inte hänt utan BC under 2018? : -
Bonusfrågor:
  1. Bästa BusinessClass.se/dk/no-upplevelse: -
  2. Bästa loungen: Private room
  3. Sämsta loungen: Överfull SAS lounge ORD
 

oxxax

Medlem
  1. Hur många flygningar har du gjort? : 61 privat + 2 jobb
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? : 114.313 miles
  3. Vilka flygbolag har du flugit? : SAS, Swiss, Virgin America, Turkish, Asiana, United, Qatar, Thai, Lufthansa, Singapore, Silk Air
  4. Nya flygplatser besökta under året? : SYD, ICN, NRT, HND
  5. Nya flygbolag testade under året? : Asiana, SilkAir
  6. Nya besökta länder? : Japan, Australien
  7. Antal hotellnätter/övernattningar? : 57
  8. Bästa hotellvistelse? : Amanpuri
  9. Sämsta hotellvistelse? : Nåt Scandichotell ute i ingenstans av nån förort på jobbresan
  10. Bästa reseminnet? : Flera
  11. Sämsta reseminnet? : När Thai ställde in en flight och därmed gav oss 8h i deras "F"-lounge.
  12. Största överraskningen? : Hur sliten F-kabin är i Thais 747.
  13. Annat "första gången" under året? : Asiana business i A380 vilket jag tyckte var riktigt bra.
  14. Mål för 2019? : Keep it up!
  15. Detta hade inte hänt utan BC under 2018? : Att transportera ungar och svärföräldrar inrikes för poäng, vilket har skett väldigt frekvent.
 

Timotey

Medlem
  1. Hur många flygningar har du gjort? : 29
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? : 26,036 miles
  3. Vilka flygbolag har du flugit? : SAS, Swiss, Air Canada, FlygBRA, United, Lufthansa
  4. Nya flygplatser besökta under året? : Halmstad HAD, Cancun CUN, Toronto YYZ, Stockholm BMA, Visby VBY, Tromsö TOS
  5. Nya flygbolag testade under året? : Air Canada, FlygBRA
  6. Nya besökta länder? : Mexiko
  7. Antal hotellnätter/övernattningar? : 33
  8. Bästa hotellvistelse? : Steam Hotell Västerås
  9. Sämsta hotellvistelse? : Comfort Inn Cancun Aeropuerto
  10. Bästa reseminnet? : Två veckors semester i Holbox och Cancun
  11. Sämsta reseminnet? : Inget speciellt
  12. Största överraskningen? : Hur förtjust jag blev i Mexiko
  13. Annat "första gången" under året: Nyttjade min första Amex voucher
  14. Mål för 2019: Försöka flyga ihop ett SAS guld
  15. Detta hade inte hänt utan BC under 2018? : -
 

Gilli

Ny medlem
  1. Hur många flygningar har du gjort? : 31
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? : osäker
  3. Vilka flygbolag har du flugit? : SAS, Lufthansa, Cathay pacific, BRA och United.
  4. Nya flygplatser besökta under året? : San Fransisco international airport
  5. Nya flygbolag testade under året? : Ingen
  6. Antal hotellnätter/övernattningar? : 67
  7. Bästa hotellvistelse? : Best western i Napa Valley
  8. Sämsta hotellvistelse? : Best western på Edgware rd i London
  9. Bästa reseminnet? : Många!
  10. Sämsta reseminnet? : Otroligt otrevlig personal på flyget hem från San Fransisco. Det var trevligare personal i ekonomi..
  11. Största överraskningen? : Ingen aning
  12. Annat "första gången" under året? : Första gången vi bilat i USA.
  13. Mål för 2019? : Åka business med endast poäng
  14. Detta hade inte hänt utan BC under 2018? : Ingen aning, är ny :)
Bonusfrågor:
  1. Bästa BusinessClass.se/dk/no-upplevelse: Ingen aning
  2. Bästa loungen: SAS business lounge (Newark)
  3. Sämsta loungen: Aspire lounge (Copenhagen)
 
Toppen