Senaste nytt

Ditt reseår 2016

aldrighemma

Medlem
  1. Hur många flygningar har du gjort? : 72
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? : 60923
  3. Vilka flygbolag har du flugit? : SAS, United, Lufthansa, Turkish, Germanwings, KLM, Norwegian (1 segment, puuuh)
  4. Nya flygplatser besökta under året? : JAN
  5. Nya flygbolag testade under året? : Inga
  6. Antal hotellnätter/övernattningar? : ca 55
  7. Bästa hotellvistelse? : Barcelo Asia Gardens Hotel i Alicante.
  8. Sämsta hotellvistelse? : Ingen
  9. Bästa reseminnet? : SAS Nya C kabin, Treasure Island FL, fantastisk strand.
  10. Sämsta reseminnet? : SAS Strejk!
  11. Största överraskningen? : -
  12. Annat "första gången" under året? : -
  13. Mål för 2017? : Boka min första Award i F, och förstås besöka FCT.
  14. Detta hade inte hänt utan BC under 2016? : Lyckades boka 4 pers i C longhaul med 2 st 2-4-1 !
Bonusfrågor:
  1. Bästa BusinessClass.se/dk/no-upplevelse: -
  2. Bästa lounge: Turkish CIP lounge på IST.
  3. Sämsta loungen: SAS T4
 

mika

Medlem
  1. Hur många flygningar har du gjort? : 121
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? : 147 000
  3. Vilka flygbolag har du flugit? : 6 x Star Alliance (SAS, Lufthansa, Swiss, United, Air Canada, LOT), 6 x OneWorld (Finnair, BA, American, Cathay, Qatar, SriLankan), 2 x annat (SkyWork, EasyJet)
  4. Nya flygplatser besökta under året? : Warsaw Chopin (WAW), Charlotte Douglas International (CLT)
  5. Nya flygbolag testade under året? : LOT Polish Airlines, SriLankan, SkyWork
  6. Antal hotellnätter/övernattningar? : ca 80
  7. Bästa hotellvistelse? : Renaissance Luzern: jag stannade där flera gånger, överlägset bra igenkännande från personalen, nästan alltid svit-upgrade
  8. Sämsta hotellvistelse? : Holiday Inn Toronto Airport: missade connection i Toronto och Air Canada skickade mig dit, inget trevligt flygplatshotel
  9. Bästa reseminnet? : Road trip NYC - Boston - New England i juli, litet business, mycket pleasure
  10. Sämsta reseminnet? : Inställd flyg i påskdagen från Chicago till Arlanda och urdåligt hantering av detta från SAS.
  11. Största överraskningen? : Baren på Qatar A380: hängde där nästan hela resan BKK - DOH.
  12. Annat "första gången" under året? : Airbus A350 (med Finnair, positiv överraskning efter sågningar här och annastans)
  13. Mål för 2017? : Besöka Oceanien för första gången, gå till en NFL-match, behålla EBD + AY Plat + M&M FT (kanske försöka nå Senator) + Marriott Plat
  14. Detta hade inte hänt utan BC under 2016? : Boka bra deal från Qatar Airways
Bonusfrågor:
  1. Bästa BusinessClass.se/dk/no-upplevelse: Hitta inspiration när man planerar resor
  2. Bästa lounge: The Wing First Class HKG, Finnair Premium Lounge HEL (speciellt bastun), Star Alliance Lounge LAX (speciellt terassen med ett par Stone IPA)
  3. Sämsta loungen: SAS T4 domestic ARN
 

olo

Medlem
  1. Hur många flygningar har du gjort? : 127
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? : 79 107 miles
  3. Vilka flygbolag har du flugit? : SAS (inkl. JetTime, Cimber), Lufthansa, Air Berlin (inkl. TUi), Avianca (inkl. Avianca/TACA), Air Serbia, Swiss (inkl. Helvetic), Ryan Air, Air France (inkl. Hop!), Brussels Airlines, British Airways, COPA, Malmö Aviation, Widerøe
  4. Nya flygplatser besökta under året? : BEG, BOG, CLO, DUS, EWR, HAV, LGG, MAD, ORD, PTY, PVG, SAL, TIV, ZRH
  5. Nya flygbolag testade under året? : Brussels Airlines, COPA, Avianca, Avianca/TACA, Air Serbia, Swiss
  6. Antal hotellnätter/övernattningar? : 109 (~30% av årets nätter)
  7. Bästa hotellvistelse? : Malmö Live! Alltid bra, men bästa minnet är när de gratulerade mig på min födelsedag med frukost på sängen, "ja, må han leva" och paket!
  8. Sämsta hotellvistelse? : Mäster Johan, Malmö - föll mig inte alls i smaken. Tydligt tecken på att toppbetyg på TripAdvisor inte är en garant. Fick ett "vem tror du att du är"-bemötande för mitt BWD.
  9. Bästa reseminnet? : Kuba
  10. Sämsta reseminnet? : Alla dessa gånger när jag nästan varit hemma och bara väntat på sista benet från CPH.
  11. Största överraskningen? : Chicago - vilken stad!
  12. Annat "första gången" under året? : EBD, *A-award, Business class, Galleries First-träffen, Accor Platinum, Ombokad pga strejk, första 2004/261, Courtesy upgrade
  13. Mål för 2017? : Att flyga mer med glädje och mindre för att jag måste. Att ha kul!
    13b Mål för 2016: 1) Att nå EBD 2) Att inte förnya SJs svarta (1 kanske ger 2?)
    13c. Måluppfyllnad 2016? Båda två uppfyllda med god marginal. Lyckades faktiskt med (1) två gånger under året. (2) Kom precis över grå nivå.
  14. Detta hade inte hänt utan BC under 2016? : *A award och att jag kom fram till Kuba, som startade med terrorattacken på Zavantem, Belgien. Men som löste sig med stor hjälp härifrån, tack igen BC!
    Fast i Bryssel - hur kommer jag vidare? | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
Bonusfrågor:
  1. Bästa BusinessClass.se/dk/no-upplevelse: Göteborgsträffarna är allt en trevlig återkommande händelse. Galleries First återkommer jag gärna till! Men bäst är när nog de gångerna jag sprungit på någon härifrån som hälsat vilket 2016 hände i SAS loungerna på Landvetter, Arlanda, Kastrup och Roissy samt alldeles innan jul på Göteborg C.
  2. Bästa loungen: Bästa loungenyheten är att SJ har öppnat en i Malmö. Som bästa upplevelse är nog Senatorloungerna. Även om det inte finns något spännande i ett besök där länge, så håller de en jämn nivå och jag känner mig på något sätt väldigt hemma där.
  3. Sämsta loungen: SAS Guldlounge på CPH - det är dags att göra något. En lounge utan gott kallt vatten är ingen loungen!
Som en övrig kommentar följer jag upp den ständigt återkommande frågan på Göteborg-träffarna:
Hur är ratiot mellan ATR och övriga flyg för @olo? Jo, om vi grupperar på flygplanstyp blev det 2016 tredelad förstaplats med jämn fördelning mellan B73X, A32X och ATR72. Räknar vi på enskilda modeller vinner ATR72-600 överlägset, tyvärr.
 

Börnen

Medlem
Skriver en sammanställning över sonens resande 2016, merparten av året var han 6 år

  1. Hur många flygningar har du gjort? : 45 + helikopter Las Vegas – Gran Canyon ToR
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? : 47214
  3. Vilka flygbolag har du flugit? :SAS (en flight operated by Iberia CRJ900)+ Maverick
  4. Nya flygplatser besökta under året? :HKG, LAX, PVG, LHR
  5. Nya flygbolag testade under året? : Maverick
  6. Antal hotellnätter/övernattningar? :48
  7. Bästa hotellvistelse? : Radisson Blu New World i Shanghai (Bra fönster att sitta i och kolla staden) + Toy Story Hotel Shanghai Disneyland (Disneyhotell utan princessor!)
  8. Sämsta hotellvistelse? : Rest&Fly Arlanda (riktigt litet rum)
  9. Bästa reseminnet? : Griffins Steakhouse sexårskalas
  10. Sämsta reseminnet? :Dåliga rides på Stratosphere Las Vegas
  11. Största överraskningen? :Upgradering till suite med nedsänkt badkar och butlerknapp på Intercontinental i Hong Kong
  12. Annat "första gången" under året? :Eurobonus Guld influgit på egna meriter
  13. Mål för 2017? : Gästa in mormor i Air Canada lounge i Vancouver
  14. Detta hade inte hänt utan BC under 2016? : 5000 poäng för dåligt Wifi på väg hem från Shanghai

Bonusfrågor:

  1. Bästa BusinessClass.se/dk/no-upplevelse:
  2. Bästa loungen: Star Alliance Lounge TBIT LAX
  3. Sämsta loungen: ARN T4, speciellt när syltkakorna är slut
 

iRobert

Medlem
  1. Hur många flygningar har du gjort? : 48 (54, 2015)
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? : 72556 (58081)
  3. Vilka flygbolag har du flugit? : LH, LX, SK, SN, WF, AA, AB, BA, CX, QR
  4. Nya flygplatser besökta under året? : DFW, MSY, BOS, ZRH, DCA, MIA, ICN, DOH, AKL
  5. Nya flygbolag testade under året? : QR, CX, LX
  6. Antal hotellnätter/övernattningar? : 50+
  7. Bästa hotellvistelse? : Conrad Seoul
  8. Sämsta hotellvistelse? : inget som sticker ut som dåligt, men vaknar av brandlarmet på Moxy i MUC, det gör man!
  9. Bästa reseminnet? : äntligen fått uppleva NOLA, naturen och vyerna i Nya Zeeland
  10. Sämsta reseminnet? : var på väg mot FCT när någon rusade rätt igenom säkerhetskontrollen på FRA och totalt kaos uppstod. vi blev reroutade till MUC och missade därmed FCT på utresan. smakar fortfarande bittert.
  11. Största överraskningen? : mängden miles man flög ihop
  12. Annat "första gången" under året? : LH First, Oceanien, A350, något annat än First på en A380 (nu även testat C ;))
  13. Mål för 2017? : Förnya EBG, nå BAEC silver innan perioden är över i Mars
  14. Detta hade inte hänt utan BC under 2016? : för mycket på resefronten för att spalta ned. tappet på jobbresefronten kompenseras mer än väl av deals och tips man hittar här. :)
 

Anfield

Medlem
  1. Hur många flygningar har du gjort? : 58
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? : 61 346 miles
  3. Vilka flygbolag har du flugit? :SAS, JTG, BCY, FIN, NAX, THA, SCW, NTJ.
  4. Nya flygplatser besökta under året? :PVG,TXL, MMX, BMA, AGH, BKK, NRT,
  5. Nya flygbolag testade under året? : FIN, THA, SCW,
  6. Antal hotellnätter/övernattningar? :45
  7. Bästa hotellvistelse? : Radisson Blu Bangkok, enorm svit och fantastisk frukost.
  8. Sämsta hotellvistelse? :Hotellet i Tokyo kommer inte ihåg namnet.
  9. Bästa reseminnet? : Många detta år, men Cykla i Bangkok var annorlunda. Samt så var det grymt roligt att överraska familjen med Business Tur & Retur Arlanda - Hong Kong.
  10. Sämsta reseminnet? : Taxi chaufförer som på kvällen inte ville köra på taxameter i Shanghai.
  11. Största överraskningen? : Norge att trollstigen var så grymt fin att köra.
  12. Annat "första gången" under året? : Milerun, SAS Business.
  13. Mål för 2017? : Återkvala till EBD, samt att se några nya flygplatser. Vara med på min första BC träff.
  14. Detta hade inte hänt utan BC under 2016? : Jet lag club Narita, samt massa mer.

  15. Bonusfrågor:

  16. Bästa BusinessClass.se/dk/no-upplevelse:
  17. Bästa loungen: ANA Narita
  18. Sämsta loungen: ARN T4
 
Toppen