Senaste nytt

Ditt reseår 2016

FF#1

Medlem
  1. Hur många flygningar har du gjort? : 67 (inlusive en i helikopter)
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? : 38000
  3. Vilka flygbolag har du flugit? : SAS, BRA, Swiss, Nextjet, SouthWest, United, KLM
  4. Nya flygplatser besökta under året? : Linköping (LPI), Gdansk(GDN), Gällivare (GVE) samt Rom (FCO)
  5. Nya flygbolag testade under året? : Nextjet
  6. Antal hotellnätter/övernattningar? : har inte orkat räkna ihop ännu, gissar på ca 70
  7. Bästa hotellvistelse? : Grand Hotel är alltid trevligt.
  8. Sämsta hotellvistelse? : vete sjutton, Pokoje Gościnne ASP i mitt i Gdansk kändes var intressant med en "fängelse-vakt" i receptionen, men visade sig vara helt ok. att det sen kostade ca 600 kr för två lägenheter för totalt 5 personer per natt vägde upp det mesta.
  9. Bästa reseminnet? : Att ta med äldre dottern på en riktigt turne som uppfyllde hennes önskningar om en resa med: Nöjesfält, flyguppvisning, samt att bo på lyxhotell. Att vi sen lyckades flyga helikopter gjorde det inte sämre.
  10. Sämsta reseminnet? : att SAS piloter maskade och ställde in min hemresa innan strejken bröt ut... fick ta mig hals över huvud från Arlanda till Västerås för att ta nattåget till Luleå. Var väl inte så farligt men jag var inte helt nöjd.
  11. Största överraskningen? : Att SAS kompenserade mig med 5000p + 200€ i vouchers för krånglande wifi :)
  12. Annat "första gången" under året? :SAS nya business, mycket bättre än jag hade trott. Lyckats utnytja Flying Blue miles för första gången... Äntligen stämde det.
  13. Mål för 2017? : Åka F till USA igen, samt eventuellt försöka bränna några EB poäng på en kreativ resa till Asien.
  14. Detta hade inte hänt utan BC under 2016? : Nöjesfältsresan hade nog inte blivit lika lyckad utan den kunskap som jag har fått här. Samt några intressanta statusmatchningar.
Bonusfrågor:
  1. Bästa BusinessClass.se/dk/no-upplevelse: Det var trevligt att äntligen lyckas pricka in en träff på Monks.
 

mtlmr

Medlem
  1. Hur många flygningar har du gjort? : 29 + helikopterrundtur
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? : 39750
  3. Vilka flygbolag har du flugit? : Lufthansa, Air Serbia, Primera Air, SAS, Ryan Air, Air Berlin, Thomas Cook, Czech Airlines, Norwegian, Qatar Airways
  4. Nya flygplatser besökta under året? : Ponta Delgada, Palma Mallorca, Dusseldorf, New York JFK, Kos, Prag, Bryssel Charleroi, Bologna, Denpasar.
  5. Nya flygbolag testade under året? : Air Berlin, Primera Air, Czech Airlines
  6. Antal hotellnätter/övernattningar? : 57
  7. Bästa hotellvistelse? : Hyrt hus mellan risfält och regnskog på Bali
  8. Sämsta hotellvistelse? :
  9. Bästa reseminnet? : Helikopter runt Manhattan, ovan nämnda hyrda hus, hela Azorerna-trippen.
  10. Sämsta reseminnet? : Förskonad från det mesta. Inga långa förseningar, inget skithotell, inget sådant.
  11. Största överraskningen? : Ensamma i Charleroi's enda Lounge i "rusningstrafik". :D
  12. Annat "första gången" under året? : Priority Pass införskaffat.
  13. Mål för 2017? : Åka fler resor till destinationer utanför stora Europeiska städerna - inte bara göra city weekends.
  14. Detta hade inte hänt utan BC under 2016? : Mitt Priority Pass.
Bonusfrågor:
 

Lagerman

Medlem
  1. Hur många flygningar har du gjort? : 65
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? : Har ej koll på denna. Skulle gärna ta emot tips på smart app :)
  3. Vilka flygbolag har du flugit? : SAS, KLM, Lufthansa, China Eastern, Xiamen Airlines, United, LOT och så Norsken då...
  4. Nya flygplatser besökta under året? : EWR, HKG, MXP, LIN
  5. Nya flygbolag testade under året? : -
  6. Antal hotellnätter/övernattningar? : Ca 60
  7. Bästa hotellvistelse? : Gillar skarpt Radisson Blu New World I Shanghai. Den roterande restaurangen på 47e våningen serverar dessutom superbt Indiskt käk! Ritz Carlton Cleveland är bubblare här. Sömlös service från ankomst till avresa!
  8. Sämsta hotellvistelse? : -
  9. Bästa reseminnet? : F1 live I Shanghai. Tog för en gångs skull en ledig helg under jobbresa till Kina och såg Marcus Eriksson och gänget gasa. Har sett oerhört mycket motorsport live i livet men detta var något utöver det vanliga!
  10. Sämsta reseminnet? : Cirkusen kring att flyga KLM från ARN. Är alltid något strul. Väljer SK alla dagar I veckan om möjligheten finns
  11. Största överraskningen? : Norwegian bade lyfte och landade på tidtabell vid sommarens semesterreesa med familjen
  12. Annat "första gången" under året? :-
  13. Mål för 2017? : Fortsätta bygga på eurobunuspoängen så de räcker till en long-haul awardresa för familjen
  14. Detta hade inte hänt utan BC under 2016? : Statusmatch på diverse hotellkort
Bonusfrågor:

  1. Bästa loungen: Lufthansa senator på FRA
  2. Sämsta loungen: Valfri PP lounge I Kina.. De har ju så dåligt med BC "Fika" när man som mest behöver det! :)
 

Winquman

Medlem
  1. Hur många flygningar har du gjort? : 67
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? : 48960
  3. Vilka flygbolag har du flugit? : SAS, Icelandair, Wideroe, United, Swiss, Lufthansa, Brussels, Tarom, Turkish, South African
  4. Nya flygplatser besökta under året? : Keflavik, Milano/Malpensa, Bucharest Henri Coanda, Chisinau, Newark, Washington/Ronald Reagan National Airport, Zürich, München, Frankfurt, Istanbul/Ataturk, Bryssel/Zaventem, Billund, Geneve, Nice, Johannesburg, Kapstaden
  5. Nya flygbolag testade under året? : Icelandair, Swiss, Brussels, Tarom, Turkish, South African, United
  6. Antal hotellnätter/övernattningar? : 30
  7. Bästa hotellvistelse? : Radisson Blu Chisinau
  8. Sämsta hotellvistelse? : Något riktigt slitet ställe i centrala Milano som jag inte minns namnet på...
  9. Bästa reseminnet? : Eurostar, vilken upplevelse!
  10. Sämsta reseminnet? : 10 timmar ekonomi med TK, över natten :(
  11. Största överraskningen? :
  12. Annat "första gången" under året? : Första business class på longhaul
  13. Mål för 2017? : Första first!
  14. Detta hade inte hänt utan BC under 2016? : Hade inte tjänat ihop mitt EBG utan alla fantastiska tips härifrån. Hade förmodligen blivit betydligt färre resor också, till ett dyrare pris.
Bonusfrågor:
  1. Bästa BusinessClass.se/dk/no-upplevelse:
  2. Bästa loungen: Zürich Senator ute på satelliten
  3. Sämsta loungen: Schiphol, loungen som SAS använder (använde?)
 

Karl Pedal

Medlem
  1. Hur många flygningar har du gjort? : 62
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? : 76590
  3. Vilka flygbolag har du flugit? : SAS, Lufthansa, Brussels, ANA, Swiss, Turkish, Singapore, Ethiopian, Emirates, Thai, Malaysia, Croatian
  4. Nya flygplatser besökta under året? : Osaka (KIX), Rom (FCO), Addis Ababa (ADD), Phuket (HKT), Denpasar Bali (DPS), Kuala Lumpur (KUL), Singapore (SIN), Durban (DUR), Johannesburg (JNB)
  5. Nya flygbolag testade under året? : Singapore Airlines, Malaysia, Thai, Ethiopian, Emierates
  6. Antal hotellnätter/övernattningar? : ca 70, varav ett 20-tal i tjänsten och resten privat
  7. Bästa hotellvistelse? : Renaissance i Bangkok, bra lounge och blev uppgraderad till svit.
  8. Sämsta hotellvistelse? : Domino, Zagreb
  9. Bästa reseminnet? : Bästa upplevelse på destination - skidåkning i Japan (åker tillbaka om en vecka). Bästa flyg var Singapore airlines i business class.
  10. Sämsta reseminnet? : Var i Turkiet i tjänsten samma dag som det skedde terror attentat
  11. Största överraskningen? :
  12. Annat "första gången" under året? : Första riktiga business class flight i windebody plan (Singapore airlines 777).
    Fick emerald i OneWorld och Silver i Emirates bonusprogram för första gången efter statusmatchningar.
  13. Mål för 2017? : Resa aningen mindre men bättre. Byta jobb. Åka mycket skidor, ännu mer än de 40 skiddagarna som det blev 2016. Använda första 2-4-1 kupongen och åka long haul i business class.
  14. Detta hade inte hänt utan BC under 2016? : Hittade prisvärda milage runs med Aegean så jag fick användning för business upgrade kupongerna, skaffade Amex och fick första 2-4-1 kupongen
Bonusfrågor:
  1. Bästa BusinessClass.se/dk/no-upplevelse:
  2. Bästa lounge: Singapore SilverKris lounge, Singapore (eller eventuellt Emirates business class lounge, Dubai)
  3. Sämsta loungen: Någon kontrakterad lounge som Lufthansa använder i Rom (FCO)
 

Senator

Moderator
Nu har jag importerat allt (tror jag) från TripIt. Ett makalöst år som jag ser det, hoppas inte det blir samma sak under 2017

  1. Hur många flygningar har du gjort? : 136 sägs det
    [*]Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? : hela 192 637 miles "ass in seat" om Open Flight har rätt
    [*]Vilka flygbolag har du flugit? : Swiss, Lufthansa, SAS, United, Air Canada, South African, American, British inklusive Comair, DAT, Air Berlin
    [*]Nya flygplatser besökta under året? : Boise, Portland - Maine, Mauritius, Kona-Hawaii
    [*]Nya flygbolag testade under året? : Air Berlin, BA-Comair
    [*]Antal hotellnätter/övernattningar? : 111 på Hilton, jag gissar max 10 på andra
    [*]Bästa hotellvistelse? : Hilton Sorrento
    [*]Sämsta hotellvistelse? : Waldorf Cavaleri bara för att förväntningarna var så höga
    [*]Bästa reseminnet? : Kapstaden
    [*]Sämsta reseminnet? : Totalt korkat bokning och planering med Swiss First gav en onödig lång resa i augusti
    [*]Största överraskningen? : alla Firstresor under året. Jag har varit 6x i Swiss First, 1x Lufthansa och 4x BA First och bara två av dessa på poäng och att jag borde ha satsat på BA Concorde Room
    [*]Annat "första gången" under året? : ha med sambon på tjänsteresa
    [*]Mål för 2017? : mindre resor, absolut
    [*]Detta hade inte hänt utan BC under 2016? : 2x Swiss First betalda resor från London

Bonusfrågor:

  1. Bästa BusinessClass.se/dk/no-upplevelse: som ovan, Swiss First deal från London
    [*]Bästa loungen: Nya Swiss First E-pieren Zurich
    [*]Sämsta loungen: SAS ARN T4
 

palmen

Moderator
Om jag får tid över i helgen så tänkte jag försöka sammanställa allt detta. Så om de tär fler som vill fylla på med sina flighter så har ni väl till på fredag på er.
 

Senator

Moderator
Hur kan en onödigt lång resa i Swiss First vara ett dåligt reseminne? :)



+1

Efter jag hade bokat LHR-SEA t/r behövde jag flyga tillbaka till USAs Östkust. Så mellan söndag och fredag morgon blev resan:

ARN-LHR-ZRH-EWR-SEA-SFO-BOS, PWM-PHL-SEA-ORD-ZRH-LHR-ARN.

Slutsatsen var att det gick att njuta ordentligt när man bara reser och går på kundmöten
 
Toppen