Senaste nytt

Ditt reseår 2014

fcx

Medlem
Med reservation för att jag inkluderar bokade resor för slutet av december (och det är väl mer sannolikt att det tillkommer fler än att någon faller ifrån).
  1. Hur många flygningar har du gjort: 143
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året: 101 602 miles (4,08 varv runt jorden)
  3. Vilka flygbolag har du flugit: A3, AA, AF, AY, AZ, BA, DY, KL, LH, OS, OV, SK, SN, TF, UA
  4. Nya flygplatser besökta under året: För dålig koll
  5. Nya flygbolag testade under året: A3 ("inget speciellt" i economy), AZ ("inget speciellt" i business)
  6. Antal hotellnätter/övernattningar: På hotell c:a 65 (därutöver mycket andra övernattningar)
  7. Bästa hotellvistelse: Dött lopp mellan AC Alicante (för oslagbart pris) och Radisson Blu Berlin (som alltid levererar)
  8. Sämsta hotellvistelse: Stop'n Sleep Rödby (huvuddelen av hotellet var uthyrt som asylboende)
  9. Bästa reseminnet: Sommarsemester i Honolulu
  10. Sämsta reseminnet: Vän av ordning minns mitt inlägg för 2013: "Istanbul. Två dagars språkförbistring mellan Svenska/Ryska/Turkiska följt av tre timmars inrökt taxiresa till flygplatsen (och jag ska göra samma resa vecka 1, 2014 så den här kan hamna på listan igen)." Följaktligen är alltså sämsta reseminnet från 2014 just vecka 1 i Istanbul med magsjuka på tjänsteresa.
  11. Största överraskningen: Hur bra man klarar sig utan mobilsurf i två veckor i USA.
  12. Annat "första gången" under året:
    * Domestic first i USA (med AA, mycket trevligt)
    * Guldstatus i alla tre allianserna
    * Diners-lounge
    * Spaka flygplan själv
  13. Mål för 2015:
    * LH first på 747-400 (inklusive FCT)
    * Mer interkontinentalt och mindre tidiga morgonavgångar
    * Ta ut fler semesterdagar än jag tjänar in
 
Last edited:

ACervin

Medlem
@johhenrik, @Andreas Eriksson Angående JetItUp. Testade att importera från Openflights. Fick manuellt editera SK flighterna. Men det var ju en väldigt trevlig grafik. Blir att byta från Openflights. Har allt i Tripit Pro och det verkar gå bra att importera därifrån också.
 
@johhenrik, @Andreas Eriksson Angående JetItUp. Testade att importera från Openflights. Fick manuellt editera SK flighterna. Men det var ju en väldigt trevlig grafik. Blir att byta från Openflights. Har allt i Tripit Pro och det verkar gå bra att importera därifrån också.

Jag importade också, fick lägga in 10% manuellt.
Det stora I-lands problemet ligger i att avgångstiderna och ankomstiden blev 00.00 på 75% av flygningarna vilket gör att viss statistik visar fel.
Vet inte om jag orka editera allt manuellt där, får se om jag har extremt långtråkigt någon dag.
 

staff

Medlem
Importerade fran FlightDiary (som ocksa har snygg grafik, men verkar inte uppdateras sarskilt ofta), och ca 40 flighter fick jag editera manuellt. Dessutom importerades inte vissa kolumner (trots att de fanns med i den exporterade CSVn), t.ex. kabin.
 

johhenrik

Medlem
Har också upptäckt en del småfel men inte orkat gräva i det än. Jag skrev ju här att jag gjort 88-89k miles men enligt Tripit så är jag uppe i 101k cirkus. När jag importerade så klagade den bara på en bunt gamla flighter så jag orkade inte bry mig. Vi får väl se om jag har tråkigt någon helg och gräver ner mig mer. :)
 

AntonL

Medlem
1.Hur många flygningar har du gjort?
97 st (82 jobb, 15 Privat)
2.Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året?
Ungefär 40 000 miles
3.Vilka flygbolag har du flugit?
SAS, Blue1, Norweigen, KalmarFlyg, Emirates, Bangkok Airways
4.Nya flygplatser besökta under året?
Dubai (DXB), Bangkok (BKK), Koh Samui (USM), Singapore(SIN), Helsingfors(HEL)
5.Nya flygbolag testade under året?
Emirates, Bangkok Airways, Norweigen, Blue1
6.Antal hotellnätter/övernattningar?
101 st (65 jobb, 36 privat)
7.Bästa hotellvistelse?
Väldigt svårt då jag har haft förmånen att besöka många bra hotell. Men här kommer topp 5:
Marina Bay Sands, Atlantis Dubai, Sofitel Bangkok Sukhumvit, Hansar Koh Samui, Anantara Rasananda Resort Koh Phangan
8.Sämsta hotellvistelse?
Wind Beach Resort Koh Tao
9.Bästa reseminnet?
Jag och min sambos Business Class resa i Asien med Emirates (Dubai, Bangkok, Koh Samui, Koh Phangan, Koh Tao, Singapore)
10.Sämsta reseminnet?
Matförgiftad i Bangkok (klassiker) med sjukhusbesök alternativt natten vi hade på Wind Beach Resort med vad vi först trodde var ett försök till rånmord (fantasin tar fart) emot oss mitt i natten men som tillslut visade sig vara en 2 killar som var redlöst berusade och som försökte ta sig in i vårat rum(slutade med att dom däckade på ”verandan”)
11.Största överraskningen?
-
12.Annat "första gången" under året?
Business Class, Airbus A380 (upper deck),
13.Mål för 2015?
Prova andra flygbolag (helst Lufthansa i BC), göra av med intjänade bonuspoäng, lära mig mer kring maximeringen för poäng intjäning och definitivt lära mig mer om BC världen.

Bonusfrågor:

1.Bedste loungen:
Emirates BC Lounge, Dubai
 
  1. Hur många flygningar har du gjort: 70 (56 av dessa med SK, alla resor privata)
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året: vet inte exakt hur många, men nytt årsrekord är det helt klart
  3. Vilka flygbolag har du flugit: SK, JU, TG, VA, NF, NZ, AY
  4. Nya flygplatser besökta under året: NCE, SJJ, BEG, ATH, BNE, VLI, AKL, LAX
  5. Nya flygbolag testade under året: Air Serbia (trevliga flighter inom Europa, ok mat och dryck). Virgin Australia (inget märkvärdigt men en exotisk sträcka, Brisbane-Port Vila) Air Vanuatu (vore kul att veta hur många svenskar som flugit med dem, helt ok flight, frukost serverades). Air New Zeeland. (12 timmar AKL-LAX. Tycker att servicen var lite virrig, sittkomforten ok även om det är en lång resa i ekonomiklass)
  6. Antal hotellnätter/övernattningar: 45/10
  7. Bästa hotellvistelse: Är ingen större vän av stora hotell så Pacific Lagoon Apartments utanför Port Vila i Vanuatu tyckte jag om. Väldigt avslappnat och familjärt. Att sitta i den mörka kvällen och lyssna på havet och de tropiska ljuden är något som jag saknar när dessa rader skrivs.
  8. Sämsta hotellvistelse: Astra Hotel i Sarajevo. Läget var kanon men rummet högst upp (takvåning) var alldeles för varmt. Den köpta chokladen smälte....
  9. Bästa reseminnet: San Francisco Beer Week i februari. Sköna flighter med SAS i Business. I SF dracks det IPA och DIPA på löpande band, så bra öl att det nästan blev lite svårt att dricka öl här hemma efter den episka resan.
  10. Sämsta reseminnet: Los Angeles, en stad som jag aldrig fattade tycke för.
  11. Största överraskningen: Belgrad, en stad som jag inte visste så mycket om. Det visade sig vara vänligt, väldigt billigt och med en hel del saker att se och göra.
  12. Annat "första gången" under året:
    -dagstur till LHR bara för att testa lounger (de nya loungerna i Terminal 2, det var skoj, kan varmt rekommenderas som dagssysselsättning)
Mål för 2015 -Lufthansa First, självklart med FCT. Vore även skoj att åka med SK till Houston. Tbilisi skulle jag gärna besöka.
 

trekker

Medlem
  1. Hur många flygningar har du gjort? : 108 legs
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? : 54966 miles
  3. Vilka flygbolag har du flugit? : Aurigny, SAS, BA, Finnair, Flybe, Blue1 och Lufthansa
  4. Nya flygplatser besökta under året? : UME, HEL, JOE och FRA
  5. Nya flygbolag testade under året? : Aurigny och Lufthansa
  6. Antal hotellnätter/övernattningar? : 103 natter
  7. Bästa hotellvistelse? : Hilton Helsingfors Vanta - uppgraderad till sum med bastu.
  8. Sämsta hotellvistelse? : Hotell Toppen Storuman
  9. Bästa reseminnet? : Forsa BA flighten i Club Europe
  10. Sämsta reseminnet? : Servicen pa SAS nar jag flog med familjen
  11. Största överraskningen? : En missad connection pa Arlanda och ombokad i LH Business via Frankfurt
  12. Annat "första gången" under året? : Forsta gangen i Business class pa BA, LH och AY (dock bara inom Europa)
  13. Mål för 2015? : Att resa mindre inom jobbet och resa till USA med familjen samt traffa nagon BC:are nar jag ar ute och reser
  14. Bonusfrågor:
  15. Bedste/gode BusinessClass.se/dk/no-oplevelser: Tyvarr ingen
  16. Bedste loungen:Galleries First LHR T3
  17. Værste loungen:Servisair Lounge LHR T3
Resorna ar enligt lanken nedan:
Great Circle Mapper
 
Last edited:

cj.osterborg

Ny medlem
  1. Hur många flygningar har du gjort? :18
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? : Ingen aning
  3. Vilka flygbolag har du flugit? : SAS, Lufthansa, Air Canada, Iberia, KLM, Kenya Airways, TUI Nordic, Precision Air
  4. Nya flygplatser besökta under året? : KBV, AMS, NBO, JRO, ZNZ, DAR, OTP
  5. Nya flygbolag testade under året? : KLM, Kenya Airways, Precision Air
  6. Antal hotellnätter/övernattningar? : 30+
  7. Bästa hotellvistelse? : The Fairmont Chateau Whistler
  8. Sämsta hotellvistelse? : Melia Grand Hermitage
  9. Bästa reseminnet? : Puderskidåkning i Whistler
  10. Sämsta reseminnet? : --
  11. Största överraskningen? : --
  12. Annat "första gången" under året? : Första besöket i Thailand, Nederländerna, Rumänien, Bulgarien, Kenya och Tanzania.
  13. Mål för 2015? : Besöka nya platser!
 

flapps

Medlem
  1. Hur många flygningar har du gjort? : 40 jobb 12 privat
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? : vete f**
  3. Vilka flygbolag har du flugit? : Sas,Finnair, Delta, United,Air France,Norwegian !!,Wideroe,Air Norway
  4. Nya flygplatser besökta under året? :Ørland,La Guardia
  5. Nya flygbolag testade under året? :Air Norway
  6. Antal hotellnätter/övernattningar? : ca 50
  7. Bästa hotellvistelse? : Hilton Sukhumvit Bangkok
  8. Sämsta hotellvistelse? : Hilton Cabana Miami.. Hotellet från helvetet
  9. Bästa reseminnet? : Konsert i Miami med Michael McDonald.. fantastisk trevlig och ödmjuk person
  10. Sämsta reseminnet? :pissmaten på Finnair Business Longhaul
  11. Största överraskningen? : Sas uppgradering till business på Gardemoen till Miami vid incheck, bara sådär :)
  12. Annat "första gången" under året? : ----
  13. Mål för 2015? : Jorden runt då jag och fru flapps blir 100 år
 
Toppen