Senaste nytt

Ditt reseår 2011

Bryant

Medlem
Hur många flygningar har du gjort?
80(varav 7 i C)

Hur långt har du totalt flugit under året?
108.509 km

Vilka flygbolag har du flugit?
SK, TK, BT, G3, PC, AB, BA, FI, OK, KF, TP, FR, PU, W6, DC, AZ, VV, JK, UX, EZY, SU, WF, JJ, LA, CA, LH, YV, HV, Portugalia, Brazilian Airforce, Windrose aviation

Nya flygplatser besökta under året?
SAW, IST, HEL, LIS, TRD, TLL, ADB, SVO, PRG, GDN, KEF, IGU, IGR, AEP, MVD, APS, GYN, FCO, OPO

Nya flygbolag testade under året?
TK, G3, PC, FI, OK, KF, TP, PU, W6, DC, AZ, UX, EZY, SU, WF, LA, YV, HV, Portugalia, Brazilian airforce

Annat "första gången" under året?
Första aborted takeoff i AMS med Transavia. Rullade av banan och gjorde ett nytt försök. Första gången i en fully flat bed ombord på ett flygplan, TK.

Bästa reseminnet?
TK i C. Som även gav mig *G med A3

Sämsta reseminnet?
Har inte direkt några dåliga reseminnen.

Största överraskningen?
Att TK A320(vissa) har C-klass stolar, dvs inga blockade mittsäten.

Mål för 2012?
Att behålla mitt EBG (som jag inte fått än :)) Fler C-klass resor.
 

Lonelyflyer

Medlem
Hur många flygningar har du gjort?
11

Vilka flygbolag har du flugit?
SK, AF, KL

Nya flygplatser besökta under året?
AMS, TXL, CDG

Nya flygbolag testade under året?
AF, KL

Bästa reseminnet?
flög över tyskland i maj med klar himmel och listade ut vilka städer vi passerade genom att se om de har stora fotbollsarenor eller inte

Sämsta reseminnet?
Blev av med min BC-tagg!!
CDG blev jag inte imponerad av..

Största överraskningen?
blev inbjuden till KLM:s royal crowne lounge av min stolsgranne som också var svensk (txl-ams) och som jag aldrig träffat varken innan eller efter - sånt gillas!!

Mål för 2012?
Toronto i mars
Dyka upp på nån BC-träff
Farnborough
 

Dr. Miles

Expert
*Hur många flygningar har du gjort?
43 flygningar

*Hur långt har du totalt flugit under året?
ca 95.000 miles

*Vilka flygbolag har du flugit?
  • Air China
  • Asiana
  • Brussels Airlines
  • Cathay Pacific
  • Dragonair
  • Finnair
  • Lufthansa
  • Qantas
  • SAS
  • Singapore Airlines
  • THAI
  • Turkish Airlines


*Nya flygplatser besökta under året?
Dubai och Stockholm Bromma

*Nya flygbolag testade under året?
Brussels Airlines

*Annat "första gången" under året?
Blev medlem på BusinessClass.se. Inte nog med det blev jag bjuden att bli en redaktör.
Det är coolare än att få operational upgrade till Singapore Airlines Suite. :cool:

*Bästa reseminnet?
Turkish Airlines Business class mellan Istanbul och Bangkok.
Suverän service och riktig bra stol.

*Sämsta reseminnet?
När Lufthansa ställde in min flight Bremen->Frankfurt.
Jag fick boka om mig till via Munchen som skulle avgå om 15 min. Det var riktigt tajt. Lyckligtvis hann jag till flighten.

*Största överraskningen?
Att BusinessClass.se har utvecklats så fort och så bra. Jag trodde inte att sajten skulle lyckas så här tidigt.


*Mål för 2012?
Bränna alla bmi Diamond Club miles. Största utmaningen är hur jag ska få alla ledigheter...
 

agehall

Medlem
*Hur många flygningar har du gjort?
Året ser ut att sluta på 124 flighter. Kanske har missat någon, men i stort bör det vara rätt. Av dessa är 120 tagna i tjänsten och resterande 4 av privata anledningar.

*Hur långt har du totalt flugit under året?
205418 miles, dryga 8 varv runt jorden.

*Vilka flygbolag har du flugit?
SAS, LH, AF, KLM, Turkish, Swiss, SAA, Austrian, Czech, Gulf Air, TAP, Emirates, Kenya Airways, LOT, Egypt Air, Nigeria Airways, Niki, Kingfisher, Air India, Jet Light, Jet Airways

*Nya flygplatser besökta under året?
39 st

*Nya flygbolag testade under året?
Turkish, SAA, Czech, Gulf Air, TAP, Emirates, Kenya Airways, LOT, Egypt Air, Nigeria Airways, Niki, Kingfisher, Air India, Jet Light, Jet Airways

*Annat "första gången" under året?
Har för första gången använt poäng för att boka en bonusresa! Skrivit mitt första inlägg på bc.se.. :)

*Bästa reseminnet?
Det får nog vara att sätta sig på SK907 för en vecka sedan för att ha semester med frugan!

*Sämsta reseminnet?
Det får nog vara hemresan från Mobile World Congress i våras. Jag blev dålig i Barcelona men kände mig tillräckligt pigg för att flyga hem hellre än att uppsöka läkare i Spanien. Vid mellanlandningen i Zürich, mådde jag så pass dåligt att jag behövde hjälp för att ta mig av planet. Två timmar och ett dropp senare var jag tillräckligt pigg för att fortsätta hem. Läkaren konstaterade dock en rejäl matförgiftning, så resultatet blev en rejäl kur antibiotika och en vecka i sängen för att återhämta sig.

*Största överraskningen?
Att bc.se nästan helt konkurrerat ut FT för min del. Just nu har jag inte ens en tab med FT öppen i min browser!

*Mål för 2012?
300k miles samt minst behålla EBG och FBP. Beroende på hur året utvecklar sig så kanske jag försöker hinna få status hos BA också, men de passar inte riktigt mitt resemönster.
 

090034208

Medlem
Antal flygningar: 26
Flygbolag: SK, KF, LX, TG, QI, DAT, AUGSBURG AIRW.
Ny flygplats: MUC
Nya flygblog: LX, QI, DAT, AUGSB
"Annat första gången": En långflygning i C
Bästa reseminne: Med SK i C med frugan CPH-DXB samt första gången i en lounge!!
Sämsta reseminne: Med DAT(danish air transport) i C Muc-Hel, bedrövlig service
Största överraskningen: Med Thai i economy, våra barn blev väldigt bra ompysslade samt childmeal var helt enorm!!
Mål 2012: Kommer att uppnå StarGold hos A3....
 

Frostice

Medlem
*Hur många flygningar har du gjort?
29

*Hur långt har du totalt flugit under året?
ca 27000 miles

*Vilka flygbolag har du flugit?
SAS, Blue1, Kalmarflyg, Air France, Finnair

*Nya flygplatser besökta under året?
Singapore och Bromma

*Nya flygbolag testade under året?
Kalmarflyg

*Annat "första gången" under året?
Gått med i EB och nådde EBS snabbare än jag trodde tack vare BC.se

Tråkigt nog så har det inte varit varken några utmärkande dåliga eller bra reseminnen 2011.

*Största överraskningen?
Att jag börjat använda mig av flyg mer och mer från att ha varit en tågmänniska, både inrikes och inom europa.

*Mål för 2012?
Nå EBG vilket bör göras innan februari, samt en Longhaul i C inplanerad under vår/sommar.
 

Unicornone

Medlem
Hur många flygningar har du gjort? 59
Hur långt har du totalt flugit under året? 46794 miles
Vilka flygbolag har du flugit? SK, H2, QR
Nya flygplatser besökta under året? DOH, EWR, AYT
Nya flygbolag testade under året? H2, QR
Annat "första gången" under året? Charter till Turkiet, Bokat bonusresa med SK + nyttjat 2 4 1 Amex. Varit på semester med bara frugan en hel vecka i NYC!
Bästa reseminnet? Att landa på Ngurah Rai DPS..
Sämsta reseminnet? Kyckling (kall) på det 5-stjärniga Qatar....
Största överraskningen? Att SAS släppte ombord mig 4 minuter före avgång på OSD i december, de hade tom stängt dörren och rullat bort trappan!
Mål för 2012? Att behålla EBG! Hitta ett jobb med fler och framförallt mer "exotiska" arbetsplatser än OSD.... Men det ligger väl på visionslistan antar jag :=(
 
Last edited:

henrik l

Medlem
*Hur många flygningar har du gjort? 33

*Hur långt har du totalt flugit under året? 60,376 Miles, 2,42 varv runt jorden. Måste vara nytt pers. Det mesta i WT+ med BA.

*Vilka flygbolag har du flugit? BA, SK, AY, AZ, NextJet, FR

*Nya flygplatser besökta under året? PVG och Mora!!!

*Nya flygbolag testade under året? NextJet (Mora-Arlanda) Troligen det minsta reguljärplan jag har flugit.

*Annat "första gången" under året? Första gången i First (BA). Gav mersmak:). Anslutit mig till två FF-forum.

*Bästa reseminnet? Uppgraderingen från World traveller till First med BA mellan LHR-BKK.

*Sämsta reseminnet? Tja, det finns ju 5 Ryan Air flighter med på listan... Men å andra sidan vet man ju vad man har att se fram emot.

*Största överraskningen?
Uppgraderingen till First. Att jag hittade till Businessclass.se, bland det bästa som har hänt.

*Mål för 2012? Behålla guldet på BA 2012/13, planen är fastlagd. Bl a genom ett TP-run med CX. Blir värre när man ska kvala mot 1500 TP. Fortsätta köpa miles lite här och där.
 
Last edited:

majer

Medlem
Hur många flygningar har du gjort?
31

Hur långt har du totalt flugit under året?
51 886 miles = 83 502 km

Vilka flygbolag har du flugit?
Lufthansa, Dragonair, Mandarin Airlines, Philippine Airlines, EasyJet, Thai Airways, Singapore Airlines

Nya flygplatser besökta under året?
Manila, Kalibo, Milano, Bangkok och Singapore.

Nya flygbolag testade under året?
Mandarin Airlines, Philippine Airlines, EasyJet, Thai Airways, Singapore Airlines

Annat "första gången" under året?
Medlem på bc.se, vilket medfört en hel del ny kunskap.
Flugit Airbus A380 för första gången.
Flugit svartlistat bolag för första gången.


Bästa reseminnet?
Dragonair och Singapore Airlines i C.

Sämsta reseminnet?
Att jag mådde dåligt under min flygning med Thai i business, var tvungen att avstå från både skumpa och rödtjut.

Största överraskningen?
Att en multi-segment-journey bokad på Expedia kunde vara så billig

Mål för 2012?
Antingen satsa på en mileage-run för att nå EBG och om det misslyckas gå över till LH Miles&More.
Fortsatt deltagande här på bc.se för att delge och ta del av all bra information man kan få här.
Försöka flyga turboprop för första gången.
Beroende på omständigherena går jag nog med i CX/KA's AsiaMiles-program.

Antal hotellnätter under 2011?
279
 
Last edited:

rob74

Medlem
*Hur många flygningar har du gjort?
66 flygningar (10 av dessa sträckor på bonusbiljetter. 52 resor med SK varav 48 kvalificerande)
First = 4
Business = 19
Economy = 43

*Hur långt har du totalt flugit under året?
56.027 miles

*Vilka flygbolag har du flugit?
SAS (SK), Lufthansa (LH), Thai Airways (TG), All Nippon Airways (NH), Swiss (LX), Air Canada (AC), Malév (MA)

*Nya flygplatser besökta under året?
3 st - ORD (Chicago), YUL (Montréal), USM (Koh Samui)

*Nya flygbolag testade under året?
All Nippon Airways, Air Canada och Malév

*Annat "första gången" under året?
Har för första gången rest på en bonusresa i F! Gått med i både FlyerTalk och BC.se .
Erhållit Gold I OneWorld (MA) samt Club Carlson Elite Gold - bägge via statusmatchningar.
Gått med i ANA's, Malévs och US Airways bonusprogram samt A-Club (Accor Hotels)

*Bästa reseminnet?
Resa med ANA, Thai och LH i First.

*Sämsta reseminnet?
Har nog inte trillat dit på något otrevligt detta året, vad jag kan minnas.

*Största överraskningen?
Att vinna reserapportstävlingen här på BC.se samt att lyckas boka en F-award på Lufthansas A380.

*Spenderade poäng under 2011?
475.000 EB-poäng
[2-4-1 med SK (Business) KRN-ORD = 90.000 p, ARN-MUC-NRT-BKK med LH, TG, NH (First) = 280.000 p, KRN-ARN-FRA-MIA med SK och LH (First) = 145.000 p.]

*Intjänade poäng under 2011?
EuroBonus - 161.724 p (410.851 poäng på kontot)
ANA Mileage Club - 100 p
US Airways Divdend Miles - 180.000 (köpta)
Malév Duna Club - 702 p
British Airways Executive Club - 0 p (2.166 p innestående sedan tidigare)
Club Carlson - 61.043 p (+ en del överfört till EB)
A-Club - 456 p

*Antal hotellnätter under 2011?
53

*Mål för 2012?
Samla bra med poäng i Dividend Miles samt EB och att behålla EBG-status.
(26 kvalificerande flygningar under juni-december och 5 månader kvar att jobba på.)
Förhoppningsvis hitta en trevlig bonusresa för en del av poängen.
 
Last edited:
Toppen