Senaste nytt

Ditt privata semestermål 2013

Crater

Medlem
Jag kommer åka till San Francisco nu i vår, förmodligen april. Ska då åka till Seattle och highway 1 ner.
Sedan hoppas jag kunna åka till NYC i sommar och besöka en släkting, men det är inte alls säkert.
Florida sedan till höst/vinter.
Kanske snart dags att hitta andra platser än USA att resa till snart, känner jag :)
 

JanneB

Medlem
Tbilisi innan sommaren och sen kommer jag bocka av glorious nation Kazakhstan när Sverige VM-kvalar i Astana i September. Detta är två resmål jag har haft i kikarn ett bra tag. Är ganska förtjust i östländerna. Har semestrat över större delen av Balkan, hela Baltikum, Ryssland, Ukraina osv. Efter årets slut har jag bara, eller framförallt ska jag väl säga, Kaliningrad och Minsk kvar. Att få se Kaliningrad är en gammal dröm som knappast behöver motiveras och som alla Seinfeld-fans vill jag såklart göra en erotisk resa från Milano till Minsk :D Det senare är dock en smula problematiskt då jag svartlistat Italien som semestermål. Turligt nog är jag inte så principfast
 

Totopez

Medlem
Trots att jag varit berg- och dalbanefrälst i många år har jag aldrig varit i USAs theme park-mecka Orlando.
Men det ska det bli ändring på! Barnen har aldrig varit i USA och den snart tolvåriga dottern tjatar om NYC, så vi inleder med en långhelg där direkt efter skolavslutningen. Sedan en vecka i Orlando, följt av en vecka på Anna Maria Island och sen ytterligare fyra dagar i Orlando.
Hoppas klämma minst 30 coasters, kanske upp mot 40.
 

TjudöBoy

Medlem
Åker till, wait for it, trummvirvel...... Thailand, Phuket, Kamala Beach om en vecka !! :D Orginellt va, haha.
Mer orginellt kanske (fast nu många andra här varit dit) är att vi planerar en resa till Svalbard i slutet av juli för lite EB poäng. Hoppas att vädrets makter är med oss.
 

helgonet

Medlem
I sommar ska jag på en arbetsresa till Chennai. Efter avslutat uppdrag tänkte jag passa på att resa runt ett par veckor med min bror som också råkar befinna sig i krokarna. Jag är inte särskilt berest i Asien och har länge velat besöka flera storstäder i regionen, men också se storslagen natur. Så tanken är att hinna med lite av varje och avsluta med en vecka på en sandstrand i Thailand.

Planen är just nu att möta upp bror i Shanghai. Jag har kikat på fina biljetter i C/F med THAI, MAA-BKK-PVG för runt 5-6k. Förundras lite över hur billigt det verkar är att resa i C och F mellan storstäderna i Asien, är produkterna sämre kvalité än i Europa?

Från Shanghai är tanken att ta landvägen ner till Hong Kong med hopp om att uppleva lite av Kinas landsbygd. Väl i Hong Kong passar vi även på att ta båten över till Macau en dag och kanske spela lite tärning. Från Hong Kong sedan ner till Taipei. Från Taipei vidare via Kuala Lumpur till norra Borneo för djungelsafari. Efter att ha trekkat i djugneln ett par dagar och träffat orangutanger och näsapor som jag förstår ska vara huvudattraktionen, så tänkte vi avsluta med en vecka på någon sandstrand i Thailand och sedan hem från Bangkok.
 

Kricka

Medlem
Bokat med LH till Tirana. Ska finnas härliga stränder i Albanien påstås det.

Var förra sommaren på en fin strand en bit norr om Durres. Förutom en hygglig
restaurang så fanns det solstolar - no more ! Albanien är tyvärr "bortglömt" men
vid mina två besök har jag blivit mycket positivt överraskad. Bodde på Hotel Rogner i
Tirana. En österrikisk kedja med bra kvalitet även om rummens design mest
påminner om sommarstugan med pärlspont. Underbar frukost !
 
Åker till NYC i maj, 5 dagar. Sedan tillbaks till NYC i juli 9 dagar, och sen bär det av till Tokyo 7dagar i september. Alla resor med SAS, businessclass, award biljetter :)
 
Toppen