Senaste nytt

Ditt privata semestermål 2013

Palazzi

Medlem
Är det något särskilt med Linosa? Inte bekant med platsen.

Påstås vara Västeuropas mest avlägsna plats. Dålig kommunikation mot fastlandet, bilvägar men ingen bensin, fick telefonlina så sent som 1982 etc. Italien vill inte ens kännas vid ön.

En massa djurarter som är unika för Europa, då ön nästan är obefolkad. Ön är något av Europas Galapagos. Trots detta är den okänd. 16-21C på vintern är det också

Finns inga hotell... En restaurang, en pub och två B&B.

Egentligen finns det väl trevligare platser att besöka... Men de flesta på BC.se har ju besökt alla "vanliga" platser:cool:

Det håller precis på att bli hajjpat på ett sätt som bara kan ske på en sida som BC...;-)

Haha! Så sant :)

Snart startas nog en direktlinje från Sverige till Lampedusa... (strax söder om Linosa) Vi vet ju alla att flygbolagen gör sina marknadsundersökningar via Busienssclass.se:cool:

Vi har ju redan lyckats hajpa såväl Tbilisi som Longyearbyn. Nu gör jag mitt bästa för att utmåla Linosa till årets semesterparadis, haha;)

Video:
http://vimeo.com/9757981
http://www.youtube.com/watch?v=MIcriqTdn2k
 
Last edited:

karho

Medlem
Jag planerar bröllopsresa som bäst, blir stora resan i år. Blivande fru karho vill till Singapore och då jag aldrig vart där passar det fint. Läst i guiden här på sidan och fått massa bra tips. Tänkte eventuellt kombinera med en vecka sol och bad nånstans i närheten (Thailand, Vietnam, Malaysia eller så), resan sker nog i juli. Halva nöjet är som sagt planerandet, och att få ihop maximal intjäning till lagom kostnad. Just nu lutar det åt TK eco extra till HKG sen vidare därifrån, då det är bra priser. Vill givetvis helst åka C men det gäller att få med regeringen på det beslutet...

Tack för mig och god fortsättning! Tips på bra kombinationer med Singapore tas tacksamt emot.
 

Valley

Medlem
Själv tänker jag göra ett försök att få med familjen några och de hundra milen norrut. Kanske mot Hammerfestområdet :p
 

Yekermo

Medlem
Jag planerar bröllopsresa som bäst, blir stora resan i år. Blivande fru karho vill till Singapore och då jag aldrig vart där passar det fint. Läst i guiden här på sidan och fått massa bra tips. Tänkte eventuellt kombinera med en vecka sol och bad nånstans i närheten (Thailand, Vietnam, Malaysia eller så), resan sker nog i juli. Halva nöjet är som sagt planerandet, och att få ihop maximal intjäning till lagom kostnad. Just nu lutar det åt TK eco extra till HKG sen vidare därifrån, då det är bra priser. Vill givetvis helst åka C men det gäller att få med regeringen på det beslutet...

Tack för mig och god fortsättning! Tips på bra kombinationer med Singapore tas tacksamt emot.

Det finns mängder med intressanta solalternativ i kombination med Singapore. Enklast, billigast och lättast är Bintan 50min färja från Singapore. Sen så har du Pangkor eller Penang också relativt nära.
 

Timotey

Medlem
Gillade Sentosa Island i Singapore. Var där i Juli för några år sedan och trots bra väder var det nåstan tomt på stränderna på Sentosa Island. Bodde inte på något hotell där men de såg ut att hålla normal standard. Har nog inte badat i varmare havsvatten då ön har konstgjorda öar runtomkring som gör att det inte är jätte mycket rörelse på vattnet. Även om man bor på hotell inne i stan så är det otroligt smidigt att ta sig dit ut. Men det kanske bara är jag, eller vad säger ni frekventa Singapore resenärer?
 
Last edited:

Timotey

Medlem
Har bild googlat Linosa och nu sett videon du lagt upp tycker det påminner lite om vissa delar på Malta, ser fint ut.
 
Jag tar risken att svarar med städer som är lite för vanliga men...

- 18- 21 april | Istanbul, Turkiet. En stad som jag har alltid haft viljan att resa men nu blir det sant.
- 31 maj - 6 juni | New York, US. En stad som jag aldrig tröttnar tror jag. Till och med DY premiärtur från ARN.
- September | Dubai, UAE. En stad som jag har alltid haft viljan att resa och nu ska jag fixa det att det blir sant.

Andra intressanta resmål kan det bli och då har jag funderat Färöarna under juli 2013,
en udda destination lika som Svalbard var i juli 2012. :)
 
Toppen